RENAULT DIAMOND TOUR Drukuj
środa, 13 kwietnia 2011 21:34

 

Niegdysiejszy Renault Floride obok najniwszego limitowanego Megane Floride obok Hotelu Spa Dr. Irena Eris Wzgórza Dylewskie

 

                           20 - lecie Renault w Polsce

 

 

                           Motoryzacja istnieje od 125 lat, Renault na świecie od 113 lat, a przedstawicielstwo w Polsce od 20 lat. W tym czasie firma na świecie zanotowała wiele sukcesów w sprzedaży samochodów, jak i w sporcie. Sam Louis Renault, założyciel firmy wygrywał wyścigi i rajdy. W Polsce firma notowała w niektórych latach największą sprzedaż spośród wszystkich marek, a jej kierowcy rajdowi Błażej Krupa, Andrzej Koper, Bogdan Herink, czy Janusz Kulig wygrywali rajdy i zdobywali mistrzowskie tytuły. My dumni jesteśmy z tego, iż Robert Kubica jest członkiem jednej z najbardziej zasłużonych stajni dla Formuły 1 i czekamy na jego powrót.

Z okazji rocznic i prezentacji nowych modeli Renault w 12 miastach zaprezentuje Diamond Tour, by klienci mogli przetestować nowe modele aut.

 

 



                            Cel Renault Diamond Tour jest wizerunkowy, by zaprezentować geny Renault w nowych samochodach. Sportowy charakter, dynamiczny wizerunek, przyjemność z zasiadania we wnętrzu, dobre samopoczucie, ciepło na pokładzie auta i specjalne wyposażenie.


To wszystko ma oddawać najnowszy model marki, Latitude. Tym modelem Renault wprowadza nowy znak produktowy Take Care. Latitude jest jak kamień szlachetny, uwodzi swoim nowoczesnym pięknem.

3 - strefowa klimatyzacja rzadko jest spotykana w autach nawet klasy wyższej. Ma dwufunkcyjny jonizator Samsung Super Plasma i podwójny dystrybutor zapachów, z trybem pracy clean i relax. W oparciu fotela 5 przewodów powietrznych zapewnia masowanie pleców.



Natomiast Renault Fluence otrzymało limitowana wersję Sport Way 2,0 140 KM.

Laguna od tego roku ma nowy przód i wystrój wnętrza. Ma elektroniczny układ 4control. To cztery skrętne koła. Gdy podążamy wolno, tylne koła skręcają się nieco w stronę przeciwną. Gdy jedziemy z dużymi prędkościami, tył skręca się w tę samą stronę. Średnica zawracania 10,8 m, czyli jak w Twingo!

To powoduje, iż prowadzenie auta na zakrętach jest tak doskonałe, że prędkości pokonywania zakrętów są nieosiągalne dla konkurentów.

Laguna Coupe otrzymała wersję Monaco GP. To podkreślenie historycznej współpracy Renault i Automobilklub de Monaco, który powstał w 1890r. W 1901r wyścig Paryż-Bordeaux-Monako wygrał Louis Renault. W późniejszych latach wielokrotnie wygrywali kierowcy Renault najważniejsze w sezonie Grand Prix Monaco. Zwyciężali także w Rajdzie Monte Carlo.
Firma przy okazji Diamond Tour zaprezentowała nową strategię designu Renault. Pokazała wiele wersji najnowszych samochodów w odwołaniu do historii. Zobaczyliśmy obok siebie najnowszy Megane Cabrio Floride, obok protoplasty sprzed lat.



                                    W nawiązaniu do sportu z kuluar się dowiedzieliśmy, że w tym roku Ponad 800 konna Dacia Duster w specjalnej wyścigowej wersji będzie rywalizowała na trasie słynnego wyścigu do chmur w amerykańskim stanie Colorado, w Pikes Peak. Może uda się pokonać psychologiczną granicę 10 minut. Jak widać pod skrzydłami Renault Dacia ma się doskonale i wkracza do rywalizacji sportowej na całego. Auto Turystyka zrealizowała dwie wyprawy Dacią Logan na Gibraltar i Dacią Duster na wyścigi na lodzie Trophee Andros, gdzie auta spisywały się doskonale.

O dokonaniach Dustera w Colorado nie omieszkamy napisać.

 

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Wojciech Sierpowski