ALFA ROMEO GIULIETTA 1,4 TBI |
czwartek, 21 kwietnia 2011 22:03 |
GIULIETTA - Powrót legendy
Alfa Romeo Gulietta jest przepiękna – nikt temu nie zaprzeczy, a naszym paniom podobała się najbardzej (i jednocześnie nie były zazdrosne o Guliettę). Piękno to nie wszystko. Temperament i czułe zaopiekowanie się pasażerami to jej cechy wrodzone. Zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz dopracowano każdy detal. Możecie się w niej poczuć po prostu wybornie. To samochód dla tych, którzy pragną być widziani i zauważani na ulicy. Na pewno będą!
Gulietta zachowała cechy typowej Alfy – doskonałe prowadzenie i wspaniały wygląd a jednocześnie nabyła nowe zdolności – możliwość niskiego ustawienia fotela kierowcy – co momentalnie odwdzięczyło się doskonałą pozycja za kierownicą.
Fotele przednie w końcu są ergonomiczne – przydałoby się jeszcze trochę lepsze trzymanie boczne – ale umówmy się: „....nie od razu Rzym zbudowano....” Z pełną odpowiedzialnością możemy stwierdzić, iż turystyka samochodowa to przeznaczenie Giulietty.
Nie dziwię się, że Gulietta zdobyła 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP - szerokość i grubość słupków osiągnęła mistrzostwo świata – prowadząc Alfę czujesz się przyjemnie „otulony” karoserią i masz poczucie bezpieczeństwa. Tak duża szerokość słupków nieco zmniejsza pole widzenia na boki auta, dlatego w mieście należy prowadzić uważnie.
Silnik 1,4 TBI o mocy 170KM to źródło frajdy z jazdy – zwłaszcza po przełączeniu systemu DNA w pozycje Dynamic. W pozycji eco można poruszać się z akceptowalnym zużyciem paliwa, lecz zapomnijmy o dynamice. Normal, to jak sama nazwa wskazuje nie eco i nie sport – do normalnej jazdy.
Zawieszenie doskonale zestrojone, i dające bardzo dobre prowadzenie auta na naszych drogach. Generalnie Alfa Romeo Gulietta to według mnie najlepiej jeżdżący kompakt na rynku – koniecznie musicie iść do salonu na jazdę próbną ! Nie omieszkajcie, warto!
Tekst: Mirosław Wdzięczkowski i Maciej Szanter Zdjęcia: Maciej Szanter |