Home Audi AUDI A3 TDI
AUDI A3 TDI Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
sobota, 09 lutego 2013 16:41

 

Auto w dystyngowanym ubiorze

 

Są tacy, którzy powiedzą, że to większy A1, są tacy, którzy rzekną, iż wygląda jak stary model. Są tacy, którzy stwierdzą, że jest dużo droższy niż Volkswagen Golf i że to Golf w garniturze i z cylindrem na głowie, a raczej dachu. AUDI A3 to jednak klasa premium segmentu C. A w środku wygląda jak A6.


AUDI A7 W CHILE - WYPRAWA

 

Samochód, który ma się zapisać w historii motoryzacji, nie musi się zmieniać, a ewentualne zmiany stylistyczne powinny być subtelne i przewidywalne. Jest dość zadziorny, ale nie jest wielką indywidualnością. Bo i niczego takiego się nie oczekuje od auta tej klasy. Ma być praktyczny i jest, ma być przestronny i też jest. W dodatku A3 ma rewelacyjnie dobrze zestrojony układ kierowniczy i zawieszenie, mocny, dynamiczny i oszczędny silnik, oraz wspaniałą precyzję montażu.

 

 

 

Nadwozie Audi A3 składa się z ostrych przetłoczeń, charakterystycznych linii dla nowych modeli Audi i duże atrapy grilla, niczym wielka chłodnica z Intercoolerem niczym w ciężarówce. Tył jest zaś bardziej stonowany i upodobniony do mniejszego modelu A1, lecz wyrazistości dodają mu przetłoczenia na tylnej klapie. A wszystko to tworzy dynamiczną i zwartą sylwetkę pełną szaleńczej nuty i ekspresji ubranej nie w garnitur, lecz nawet we frak oświetlony diodami LED.

 

 

 

Wnętrze nie rzuca na kolana ekstrawagancją. Panuje tam swoisty minimalizm, ale nie skromność. Deska rozdzielcza jest niezwykle prosta, przyciski umieszczone do intuicyjnej obsługi. Siedzenia, mimo iż regulowane ręcznie, to ilość ustawień pozycji była wręcz nieograniczona, dopasowane niczym sportowe. Odsuwane przednie siedzisko dodatkowo podpiera uda i podnosi komfort podróżowania. Swoją drogą powinna być możliwość zamówienia naprawdę sportowych foteli. Mimo trojga drzwi dostęp do tylnych siedzeń również nie najgorszy. Ale ilość miejsca z przodu jest wyraźnie większa, wręcz imponująca. Z tyłu dobra nawet do długich podróży.

 

 

 

Rozbudowany komputer podobnie jak w większych modelach ma drive select. Można wybrać różne wersje ustawień, comfort, efficiency, auto, individual i dynamic. Jakby nie wybierać ustawień jedno jest pewne, mamy duży komfort i precyzję prowadzenia. Do tego mamy system start/stop działający wyjątkowo dobrze, gdyż jest inteligentny. Wyłącza się w tych momentach, bu nie zrobić krzywdy silnikowi.

 

 

 

Prowadzenie auta to rzecz trudna do opisania. Prowadzi się tak dobrze, iż jest klasą samą w sobie. Mimo ciężkiego przodu nie czujemy tego na zakrętach. Wyboje wybiera również bardzo precyzyjnie.

 

 

 

Jeśli chodzi o spalanie, ekolodzy byli by dumni. Spokojna jazda to zużycie w granicach 3,9 litra, w mieście również doskonałe 6 litrów. Na autostradzie osiągamy bez upalania oczywiście w okolicach 5.6 litra. To doskonałe wyniki. Przy dynamicznym potraktowaniu auta spalanie raczej nie wzrasta ponad 8 litrów. A to przecież motor 2 litrowy turbodiesel o mocy 150 KM, przy masie auta 1250 kg. A przyspiesza do setki w 8,6 sek. Do tego mamy wspaniałą elastyczność motoru. Turbodziury brak.Szwściobiegowa skrzynia manualna działa precyzyjnie i bardzo dobrze.

 

 

Cóż, jeśli chcemy i możemy wydać nieco więcej kasy niż na Golfa, opłaci nam się to sowicie. Audi A3 ma duże możliwości i prestiż. Doskonała jakość montażu, wspaniała dynamika i prowadzenie. To auto godne prestiżu i linii prezentowanej przez firmę. W dodatku to Audi we fraku i z cylindrem.

 

 

Tekst i zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy.

 

ZOBACZ TAKŻE;

AUDI Q PRZYGODZIE

AUDI WYGRYWA W LE MANS

AUDI Q3 - PREMIERA

 
Designed by vonfio.de