Home BMW BMW 525 d xDRIVE
BMW 525 d xDRIVE PDF Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
sobota, 21 lipca 2012 17:09

 

Mistrz ekologii

 

BMW produkuje samochody wyjątkowe. Technologią i ilością elektroniki wyprzedza konkurencję. A najważniejsze, iż ta elektronika działa! Dzięki zaawansowanej technologii BMW 525d xDrive zużywa tak mało paliwa, że jest mistrzem w swojej klasie, a i mniejsze auta by się nie powstydziły.

 

ZOBACZ TEŻ;    BMW 525 W KAZIMIERZU NAD WISŁĄ


 

Duże auto, ważące 1720 kg zużywające około 5,5 litra! Czyli mało pali, to znaczy, że mało wydala substancji szkodliwych. Oto prawdziwa ekologia. Jeśli mało pali to zasięg na baku jest ogromny, ponad 1050 km, a z pewnością można uzyskać jeszcze większy. Ma również system odzyskiwania energii w czasie hamowania, co także wpływa na zmniejszenie emisji. Oto prawdziwy mistrz ekologii! A nie jakieś tam japońskie hybrydy, cięższe od standardowych aut o 300 kg, które w mieście nieco mniej palą, a poza nim... o zgrozo! A jakże dużo wydalają wtedy CO2, w dodatku jaki wielki problem będzie z utylizacją takiego „sprzętu”.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;     AUTO-TURYSTYKA W BMW WELT

 



 

Wnętrze; Dla mnie ciągłe powiększanie wymiarów każdej nowej generacji samochodów jest drogą donikąd. Skończymy na autach wielkości krążowników amerykańskich sprzed lat. Ale po „piątce” optycznie zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz tego nie widać, mimo iż wiele wymiarów jest jak z poprzedniej siódemki. Samochody rosną i stają się przestronniejsze i wygodniejsze. Przez to więcej ważą i więcej palą, trzeba wynajdywać sposoby ograniczenia spalania i emisji spalin.

 

 

 

 


 

Zajmujemy miejsce za kierownicą. Zachwyca beżowa tapicerka z miękkiej skóry. Przestrzeń wewnątrz pozwala każdemu pasażerowi na wygodne podróżowanie. Fotele z dużym zakresem elektrycznej regulacji, nawet zagłówka są bardzo wygodne. Deska rozdzielcza to klasyka firmy. Jest niemal wzorem doskonałości, a przyrządy są wzorowo czytelne. Duży ekran nawigacji na środku i intuicyjne na reszcie obsługiwanie pokrętła i-drive umilają jazdę. Najlepszym przyciskiem jednak jest ten obok lewarka zmiany biegów. Możemy wybrać pięć ustawień działania silnika, skrzyni biegów i zawieszenia. Mamy Comfort i Comfort+, Sport i Sport+, oraz Eco Pro.

 

 

Jazda; to sama przyjemność. Przy ustawieniu Comfort i Comfort+ samochód porusza się normalnie. Na ustawieniu Eco Pro jest bardzo wołowaty. Ono jest najlepsze w mieści w dużych korkach, gdzie duża moc i dynamika wręcz przeszkadzają. To także dobre ustawienie na zimę. Przy tylnym napędzie nie będzie zarzucało autem. Natomiast Sport i Sport+ zamieniaja auto w małego potworka. Duża moc i co najważniejsze moment obrotowy 450 Nm w pełnym zakresie obrotów w połączeniu z ośmiobiegową skrzynią z przełączaniem łopatkami przy kierownicy powodują, iż czujemy się niemal jak w BMW Z4. Jazda staje się niesamowitą przyjemnością, pojęcie turystyka samochodowa nabiera innego znaczenia.

 

Dane techniczne

 

Silnik wysokoprężny 4 cyl. – 1995 cm biturbo

Moc - 218 KM

max moment obrotowy - 450 Nm przy 1500 obr/min

zużycie paliwa – 6,5 l w mieście

Poza miastem – około 5 litrów.

Emisja CO2 – 138 g/km

Prędkość maksymalna 239km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h – 7 sek.

Masa własna – 1720 kg.

 

Cena modelu bez VAT – 249 386 zł.

 

 


 

Perfekcyjne auto bawarskiego wytwórcy, nic nie trzeszczy, nie skrzypi. Najwyższa jakość wykonania i dopracowania szczegółów. Radość z jazdy w cenie i jeszcze jedna dobra informacja, wszyscy inni potencjalni użytkownicy takiego samochodu już dawno zamienili dresy na garnitury.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

BMW 6 GRAND COUPE - PREMIERA

BMW SERII 3 - PREMIERA

GOLF DEUTSCHE BANK BMW PRO AM TOUR - FINAŁ

MINI ROADSTER - PREMIERA

 
Designed by vonfio.de