Home Chevrolet CHEVROLET SPARK 1,0 - 1,2
CHEVROLET SPARK 1,0 - 1,2 PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 01 października 2011 10:52

 

Mały-duży miejski drapieżnik

 

Tym razem mieliśmy okazję porównać Chevrolet Spark z silnikiem 1,0 68 KM i 93 Nm z takim samym modelem nieco bogaciej wyposażonym z silnikiem 1,2 82 KM i 111 Nm. Spark stanowi połączenie wielu inteligentnych rozwiązań adresowanych dla młodych ludzi, przestronnego, dobrze wyposażonego wnętrza z drapieżną sylwetką. Z zewnątrz auto robi pozytywne wrażenie auta kompaktowego, lecz w przestronnej kabinie może podróżować wygodnie cztery osoby na nawet długich trasach, a na krótszych pięć.


 

 

 

Chevrolet Spark zdecydowanie wyróżnia się spośród palety podobnych aut, dzięki imponującemu grillowi, opadającym liniom i zintegrowanym, jakby ukrytym nieco klamkom tylnych drzwi. W dodatku Spark dostępny jest w dziesięciu atrakcyjnych kolorach, które doskonale pasują do jego żywej, niecodziennej sylwetki. Wysoko umieszczone tylne reflektory są doskonale widoczne z daleka na drodze. Ciekawie wyglądają duże nadkola.

 



 

We wnętrzu mamy pięć foteli, trzeba przyznać bardzo wygodnych, jak na tę klasę pojazdów. Mamy też jeszcze coś, co zawsze się nam podoba, duża ilość schowków i półek. Zegary są przymocowane do kierownicy i razem z nią zmieniają swoje położenie. Mamy czytelne informacje na jednym wyświetlaczu o wszystkich parametrach auta. Kierownica dobrze leży w rękach, dzięki temu, iż jest odpowiednio gruba.

 


 

Sprawdziliśmy empirycznie, iz auto ma dużą przestrzeń bagażową. 170 litrów, a po złożeniu siedzeń aż 568 litrów. To pozwala na przewiezienie kilku toreb. Idealny nieduży samochód dla dwojga do nawet dłuższej podróży. Tym bardziej, iż to auto bezpieczne, ma sześć poduszek powietrznych.



 

No to jazda

 

Spark z silnikiem 1,0 w mieście jeździ poprawnie, lecz nie jest demonem przyspieszeń. Za to niewiele pali. Poza miasto warto przejechać się autem z silnikiem 1,2. Nieco lepiej przyspiesza, co ma znaczenie przy wyprzedzaniu. Auto z tym motorem przyspiesza o 3,4 sek szybciej do setki, co ma znaczenie przy pojeździe o masie 900 kg. Silnik jest bardziej elastyczny, choć i tak przy nagłym przyspieszaniu, gdy mamy na pokładzie kilka osób i bagaż, należy zredukować o dwa biegi i kręcić silnik dość wysoko. Lecz to przecież motor benzynowy. Szkoda, iż nie ma szóstego biegu.

Poziom hałasu we wnętrzu przy prędkości 100 km/h jest akceptowalny.

Mamy jednak dobrą informację, można wybrać Sparka w wersji przystosowanej do montażu instalacji LPG.

 

 


 

Bardzo przyjemne autko, wzbudziło nasze duże zainteresowanie. Dobrze wygląda, jak i jeździ. Lecz marzymy by pojechać wersją Spark RS z silnikiem 1,4 turbo z Cruze.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

Pozdiękowania dla HOTEL MANOR Olsztyn za umożliwienie sesji zdjęciowej.

 
Designed by vonfio.de