FORD EDGE DIESEL |
Wpisany przez Adam Janczur |
poniedziałek, 15 maja 2017 19:49 |
INTELIGENTNY, EKSKLUZYWNY SUV
Robi wrażenie. Nieprzeciętna stylistyka nadwozia i wnętrza podkreśla mocną osobowość auta. FORD EDGE to samochód dla osób, które chcą dobrze wyglądać i czerpać radość z jazdy autem zaawansowanym technologicznie i do tego pojemnym. POLUB NAS NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ TEŻ; KOLEJNA GENERACJA FIESTY ST
Tak dużego SUV-a Ford na Europę jeszcze nie produkował. Jest mniejsza i również elegancka KUGA, ale ten jest o klasę wyżej i może rywalizować z najbardziej prestiżowymi modelami konkurencji.
PRZECZYTAJ TEŻ; FORD EDGE PREMIERA POLSKA
PRZECZYTAJ TEŻ; NOWY FORD PICK-UP RANGER
Edge produkowany jest w formule globalnej, czyli na rynki całego świata. Auto zbudowano na platformie globalnej, z której korzysta już Mondeo, Galaxy i S-Max. Auto ma atletyczną sylwetkę. Długość to 4808 mm, szerokość 1928 mm, wysokość 1692 mm. Lecz nie tylko dzięki rozmiarom zdaje się być atletyczny. Amerykanie wpasowali w nadwozie dużo ciekawych stylistycznie elementów. Z przodu widać duży trapezowy wlot powietrza, z tyłu diodowe lampy biegnące przez całą szerokość bagażnika, z boku podniesioną linię okien. Duże wypukłe nadkola mogą zmieścić koła 19 lub 20 cali. W tym modelu są te większe, bardzo eleganckie. Koła są umieszczone blisko rogów nadwozia. To pozwala na zwiększenie ilości miejsca w środku i na krótkie zwisy przedni i tylny. Dodatkowego charakteru nadwoziu nadają też przetłoczenia boczne nadwozia i te duże na przedniej masce.
Tylna szyba jest stromo poprowadzona, nad nią przedłużeniem dachu jest duży spoiler. W tylny zderzak wkomponowano dwie rozstawione daleko od siebie rury wydechowe. Całość przyciąga wzrok, chce się dłużej na niego patrzeć.
Wnętrze
Pierwsza interesująca rzecz przy próbie wejścia do wnętrza pojazdu to duże, obszerne drzwi sięgające aż do dołu progu. Dolny fragment wyglądający jak próg ochronny to tak naprawdę atrapa przytwierdzona do drzwi. Takie rozwiązanie pozwoliło na zmniejszenie szerokości progów, co pozwala na łatwiejsze wsiadanie bez brudzenia nogawek spodni.
Po wejściu do kabiny imponuje ilość miejsca. Zarówno na dużych przednich fotelach, jak i tylnej kanapie narzekać na niewygodę i brak miejsca nie sposób. Kierowca siedzi na tyle wysoko, iż doskonale ogląda świat z góry. Przy tym możemy jeszcze spoglądać w niebo przez ogromny panoramiczny dach.
Deska rozdzielcza jak najbardziej bogata i przyciągająca wzrok. Wzmaga wrażenie przytulności. Jest dużo chromu, umiejętnie umiejscowionego, oraz liczne schowki. Duży i wysoki tunel między fotelami kończy się przed piątym pasażerem i nie przeszkadza mu w wyciągnięciu nóg. Duży wyświetlacz na środku deski rozdzielczej umieszczono między pionowo umieszczonymi nawiewami. Przed pasażerem duży zamykany schowek. Przed kierowcą duża kierownica wykończona aluminium i skórą. Ma pełne sterowanie radiem, komputerem pokładowym i tempomatem. Za nią jest zestaw elektronicznych, bardzo eleganckich zegarów.
Auto ma adaptacyjny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu w zależności od prędkości poruszania się po drodze. Jazda z wyższą prędkością staje się stabilna, wymaga mniejszej liczby obrotów koła kierownicy.
Zaawansowane zawieszenie i szyby akustyczne zapewniają tłumienie hałasów z zewnątrz. Układ aktywnej redukcji hałasu pomaga w dalszej redukcji dźwięków. Trzy ukryte mikrofony wychwytują dźwięki w tle, które są następnie tłumione poprzez odwrócone fale dźwiękowe emitowane przez głośniki systemu audio pojazdu. Cuda panie, cuda!
Dane techniczne;
Silnik wysokoprężny turbodoładowany Rzędowy 4-cylindrowy 16 zaworowy Pojemność 1997 cm Moc maksymalna 210 KM przy 3750 obr/min Max moment obrotowy 450 Nm przy 2000 obr/min Skrzynia biegów automatyczna Powershift 6-biegowa Napęd 4x4 Przyspieszenie do 100 km/h – 9,4 sek Prędkość maksymalna 210 km/h Masa własna pojazdu 1949 kg Zużycie paliwa 5,2 – 7,5 litra
Auto sprawia moc przyjemności w czasie podróżowania. Jest ciche, nie męczy, nawet w czasie długich podróży. Jak to u Forda prowadzenie wręcz doskonałe, niczym w aucie osobowym. Pojazd jest dość sztywny, lecz nie nadmiernie. Daje dużo frajdy z jazdy.
ZOBAC TEŻ; NOWY FORD GT
Mocne auto z doskonałym wnętrzem, przyciągającą wzrok stylistyką i doskonałym prowadzeniem. Oto duży SUV FORD EDGE, auto zaawansowane stylistycznie i technologicznie – które da się lubić – bo jest przytulne. Tak więc ruszajmy w auto-turystyczną wyprawę.
ZOBACZ TEŻ; FORD KITE CUP
Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowski
|