Home Ford Ford Kuga 2,5T
Ford Kuga 2,5T PDF Drukuj Email
niedziela, 22 listopada 2009 23:13

 

FORD KUGA 2,5 T

 

 

Ford Kuga z silnikiem 2,5 Turbo o mocy 200KM jest prawdziwym „sleeperem” - nikt sie po nim nie spodziewa takich przyśpieszeń (ok. 8 sek do 100km/h)

Silnik 2,5 T pochodzący z Volvo i montowany także w Focusie ST (ale o mocy 225KM) jest źródłem uśmiechu na twarzy.

 

Każdemu naciśnięciu pedału gazu towarzyszy cichy bulgot podobny do starych silników 5 cylindrowych konstrukcji Audi – (kto pamięta rajdowe Audi Quattro czy chociażby Audi 90 2,3 będzie wiedział o czym piszę), aż prosi się aby zmienić tylny tłumik aby jeszcze podkreślić ten „gang”.

Elastyczny silnik w połączeniu z długimi przełożeniami skrzyni biegów gwarantują dużą przyjemność z jazdy, a wyprzedzanie tirów nie stanowi żadnego problemu nawet jeżeli jadą w nim 4 osoby i bagaż, a że pali średnio 13 litrów benzyny – no cóż przyjemność musi trochę kosztować.

Jeżeli chodzi o ilość miejsca we wnętrzu to już niestety nie jest tak wesoło – jest ciaśniej niż w Focusie, ale bagażnik jest wystarczający dla rodziny 2+2.

Nasza Kuga wyposażona była w koła o rozmiarze 235/50/18 które doskonale wyglądają na Fordzie i dobrze trzymają na zakrętach, ale niestety są jednocześnie źródłem zwiększonej masy nieresorowanej.

Kuga jest krótka i wysoka ( więc mocno buja się na nierównościach) -według mnie przydałoby się sztywniej zestrojone zawieszenie – nie zmniejszyło by to komfortu podróżowania a zwiększyło bezpieczeństwo.

Napęd z dołączanym napędem na tył przy pomocy sprzęgła Haldex 3 generacji należy traktować jako wsparcie w trudnych warunkach a nie jako stały napęd 4x4.

 

W tej chwili Ford Kuga 2,5T ma na rynku praktycznie tylko jednego konkurenta – Subaru Forestera 2,5T - tylko, że Forester ma stały napęd AWD, ale i dużo wyższą cenę (prawie o 40-60 tys zł).

 

 

Maciej Szanter

Poprawiony: poniedziałek, 08 lutego 2010 13:48
 
Designed by vonfio.de