Home Ford FORD ECOSPORT ST-LINE
FORD ECOSPORT ST-LINE Email
Wpisany przez Ela Janczur   
sobota, 03 listopada 2018 07:05

 

 

POJEMNY, DYNAMICZNY I WYGODNY

 

Występuje wyłącznie z silnikami benzynowymi. Jest bardzo bogato wyposażony. Jeździ jak każdy FORD – czyli doskonale. W wersji ST-Line wpada w oko. Ma 18 calowe, eleganckie aluminiowe felgi z oponami niskoprofilowymi 215/45 i duży przeszklony dach odcinający się od reszty nadwozia czarnym kolorem, reflektory bixenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED oraz trzycylindrowy turbodoładowany silnik. Taki właśnie jest model ECOSPORT.

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

 

Manualna doskonale zestopniowana skrzynia biegów i dynamiczny silnik ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT o mocy 140 KM doskonale radzi sobie w czasie długich podróży. Wtedy mało pali, szczególnie w czasie jazdy po autostradzie z użyciem tempomatu. Jest też zaskakująco dynamiczny, lecz przy małej pojemności i pokaźnym wysileniu jednostki napędowej okupione jest to znacznie większym zużyciem paliwa. Oczywiście napędzane są koła przednie.

 

 

 

 

Ford EcoSport to kolejny po dużym, eleganckim EDGE oraz dość dużym KUGA samochód typu SUV amerykańskiego producenta. Lecz to tak naprawdę kompaktowy, miejski Crossover. Bezpośredni konkurent RENAULT CAPTUR bądź SEAT ARONA czy VOLKSWAGEN T-ROC.

 

 

 

We wnętrzu jest przytulnie jak w każdym Fordzie. Do tego obszernie. Zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie dużo miejsca, nawet dla wysokich osobników. Oświetlenie wnętrza można wybrać spośród siedmiu dostępnych kolorów – w zależności od samopoczucia i preferencji. Jest również coraz bardziej oczekiwane przez kierowców podgrzewanie kierownicy i naturalnie podgrzewanie foteli. Są też elektrycznie składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

 

 

 

Gruba trójramienna kierownica podcięta z dołu, obszyta skórą, jest nie za wielka i doskonale leży w dłoniach. Fotele częściowo obszyte ekologiczną skórą, częściowo zamszem z recyklingu, doskonale trzymają na boki, są wyprofilowane niemal jak w aucie sportowym. Na tylnej kanapie komfort podróżowania – nawet na długich trasach – jest doskonały. Duży tablet na środku deski rozdzielczej i czytelne wskaźniki, zegary przed kierowcą pomagają mu w pracy. Ta jest lekka, auto jest bardzo ciche, wszystko działa lekko a obsługa jest intuicyjna. Bagażnik zaskakująco pojemny 335 – 356 litrów w zależności od umiejscowienia podłogi – wyżej bądź niżej. A to w zależności od potrzeb lub preferencji. Bagażnik auta nietypowo otwiera się na bok, na lewą stronę. Rozwiązanie zaczerpnięte z niektórych aut terenowych, ale genialne i praktyczne. Klapa otwiera się bardzo lekko. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta jeszcze bardziej

 

 

 

Wrażenia z jazdy przednie. Auto jest ciche, wygodne, lekko się prowadzi, jest neutralne w prowadzeniu w zakrętach. Jest mało czuły na boczny wiatr. Od 0 do 100 km/h auto o masie 1280 kg przyspiesza w 11,8 sek. Silnik mimo małej pojemności i niedużego momentu obrotowego może zadziwić elastycznością. Na trasie spala około 5 litrów benzyny.

 

 

Elegancki i nieduży. Auto jak najbardziej miejskie i podmiejskie. FORD ECOSPORT – to do takich samochodów należy przyszłość. Jest praktyczny i daje dużo frajdy z jazdy.

 


 

Tekst i zdjęcia; Ela Janczur

 

 

 

 
Designed by vonfio.de