Home Ford FORD FOCUS ST KOMBI DIESEL
FORD FOCUS ST KOMBI DIESEL Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 06 stycznia 2021 15:33

 

 

ZJAWISKOWY FOCUS ZE SPORTOWYM ZACIĘCIEM


 

Jest już od pierwszego spojrzenia niezwykle interesujący. Do tego jak jeździ! W dodatku ST z silnikiem wysokoprężnym! Świat się kończy! FORD FOCUS ST DIESEL daje więcej frajdy z jazdy, niż można by się spodziewać. Wyjątkowo dobrze wyposażony, z pięknym kolorem nadwozia i pojemny. Dość twardo zawieszony, a na 19 calowych kołach z oponami o niskim profilu wygląda niczym  AUDI RS6.  190 KM i 400 Nm momentu obrotowego z dwulitrowego silnika czterocylindrowego daje naprawdę dużo. Co więcej, przy spokojnej jeździe potrafi spalić naprawdę niewiele oleju napędowego. Przy 80- 90 km/h to 3,5 – 4 litra. Przy 100 – 115 km/h to około 4,5 litra. Przy 120 – 130 km/h to około 5,4 litra.

 

ZOBACZ TAKŻE;   HISTORIA MARKI FORD


 

 

 

 

Od dawien dawna jest wybitnym konkurentem dla wszystkich samochodów w swoim segmencie. FORD FOCUS od zawsze wzbudzał mocniejsze bicie serca, ze względu na swój atrakcyjny wygląd, dużą pojemność wnętrza, dobre wyposażenie i oczywiście przede wszystkim na doskonałe własności jezdne – niedoścignione dla konkurencji.

 

 

 

 

 

 

 

Co prawda konkurencja powoli lekcje odrobiła – myślę tu o własnościach jezdnych - ale Ford nadal od zawsze obecny jest w sporcie motorowym i nic nie wskazuje na to, iż cokolwiek się zmieni. Słynne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zostało – mam wrażenie jeszcze poprawione - i mamy niemal wyścigowe auto do podróżowania po terenach miejskich i do wielkiej turystyki. Dopracowano także układ kierowniczy. Wydaje się jeszcze bardziej precyzyjny. Wersja ST  z motorem wysokoprężnym musi mieć słuszną moc, dlatego 190 KM, które spisuje się doskonale.

 

 

 

 

 

 

Lecz…. Najpierw na niego popatrzmy. Przyciąga wzrok. Mamy samochód zjawiskowy, piękny i atrakcyjny. Subtelne linie nadwozia splatają się z bardziej zdecydowanymi. Z przodu wygląda jak Aston Martin. Mocno opadająca maska, duża szyba przednia i duże przeszklenie boku nadwozia. Dolna linia okien zdecydowanie idzie w górę w drzwiach drugiego rzędu siedzeń. Tył podniesiony i nieco mniejsza szyba, która jednak nie przeszkadza kierowcy w baczeniu na świat z tyłu. Ale po co tam patrzeć skoro auto jest na tyle szybkie, iż inni nie wąchają nawet dymku z ekologicznie wykonanego silnika TDCi. Na podkreślenie zasługują także eleganckie 19 calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 235/35 ZR 19. Jeszcze bardziej podkreślają elegancję pojazdu.

 

 

 

 

 

 

Silnik – 4 cylindrowy, rzędowy 16 zaworowy

Pojemność – 1997 cm

Moc maksymalna – 190 KM przy 3500 obr/min

Max. moment obrotowy – 3500 Nm przy 2000 obr/min

Stopień sprężania – 16 ; 1

Skrzynia biegów - automatyczna 8-biegowa

Pojemność bagażnika - 608/1653 litrów

Dł/szer/wys - 4556/1858/1505

Prześwit – 115 mm

Masa własna 1628 kg

Ładowność - 422 kg

Przyspieszenie – 0-100 km/h - 8,0 sek

Prędkość maksymalna - 220 km/h

Spalanie średnie 4,1 – 4,5 litra oleju napędowego

 

 

 



Wsiadamy i przyglądamy się wnętrzu. Już na pierwszy rzut oka i przy pierwszym dotyku widać, iż materiały nie należą do przeciętnych. Miękkie, miłe w dotyku, doskonale spasowane – klasa premium. Niejedno auto marek uważanych za najbardziej prestiżowe, by się nie powstydziło. Nieduża kierownica ale gruba doskonale leży w dłoniach. Ma pełne sterowanie radiem, tempomatem i komputerem pokładowym.

 

 

 

 

 

Za nią są łopatki do zmiany biegów. Na desce rozdzielczej zestaw elektronicznych wskaźników. Są doskonale czytelne. Na środku deski rozdzielczej duży ekran do nawigacji wyświetleń wskazań komputera i radia. Krótka dźwignia lewarka zmiany biegów. Manualna zmiana ma krótki skok dźwigni i dużą precyzję działania.

 

 

 

 

Przed pasażerem duży schowek. Fotele przednie wygodne i dobrze trzymające na boki. Są przyjemnie twarde. Kierowca i pasażer mają dużo miejsca. Podobnie pasażerowie na tylnej kanapie. Miejsca na nogi jest niemal tyle co w SKODZIE OCTAVIA lub innym pojemnym aucie. Bagażnik jest także całkiem dużych rozmiarów i dobrze ustawny.

 

 

 

 

 

Przyjemność z jazdy niepodważalna. Auto jest ciche i nic w nim nie skrzypi. Doskonałe prowadzenie, niczym w aucie wyczynowym. Na zakrętach ten samochód potrafi więcej niż większość kierowców. Trzyma się jak przyklejony. Na prostej właściwie prowadzi się sam – po prostu lekko.

 

 

 

 

Najnowszy FORD FOCUS ST DIESEL okazał się pojazdem wzbudzającym silne emocje i przyspieszającym bicie serca. Doskonale wyposażony wyśmienicie wygląda, doskonale jeździ i ma atrakcyjne wnętrze – bardzo przestronne. Czyli nadaje się do wielkiej turystyki. To specjalista pokonywania setek kilometrów autostrad. Tak więc ruszajmy hen przed siebie.

 

 

 

 

Tekst; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

Zdjęcia; Adam Janczur

 

 

 

 

 

 

 



 

 
Designed by vonfio.de