Home Ford FORD FOCUS KOMBI 1.6 140KM
FORD FOCUS KOMBI 1.6 140KM Email
Wpisany przez Leszek Kowalczyk   
wtorek, 19 czerwca 2012 19:26

 

Pojemny jak większy brat.

 

Niemal takie samo auto FORD Focus można dostać w wersji RS. Tylko bez bagażnika. W tym wypadku mamy bardzo duży bagażnik, a auto staje się królem dyspozycyjności i doskonałym autem flotowym. A na pierwszy rzut oka wydaje się niemal tak wielki, jak Mondeo.

 

ZAJRZYJ TEŻ! ;   FORD FOCUS - PREMIERA

 

 

 

 

Gdy zbliżamy się do samochodu, uwagę zwraca jego wygląd, piękne linie nadwozia. Chwała konstruktorom, mało tego, iż nie popsuli, to jeszcze poprawili to, co wielu uważało za wzór. To z wyglądu nie jest pospolite autko dla przedstawiciela handlowego, choć oczywiście także, to coś więcej. Elegancko prezentują się duże reflektory przednie, oraz wielkie tylne lampy zespolone. Z tyłu mamy bardzo dużą klapę bagażnika. W stosunku do hatchbacka auto jest nieco dłuższe, jak przystało na kombi.  Atrakcyjnie wyglądają przetłoczenia na boku samochodu biegnące przez całe auto. Na pierwszy rzut oka pomyślałem, iż to jakieś wgięcia w nadwoziu. Wyglądają intrygująco.

 

 

 

 

W każdym nowym Fordzie nowy design wnętrza zachwyca od razu, na pierwszy rzut oka. Nareszcie kokpit jak w samolocie, z polotem. Fotele przednie są w sportowej wersji, dobrze trzymają na boki, mając odpowiednią twardość. Tkanina na nich jest przyjemna w dotyku. Jakość użytych materiałów do wykończenia wnętrza nie budzi żadnych zastrzeżeń. Dobrze w dłoni leży gruba kierownica, ma sterowanie radiem, komputerem pokładowym i nawigacją, na początku wydawało mi się, iż to sterowanie nie jest intuicyjne, ale można się przyzwyczaić. Deska rozdzielcza kompletnie zmieniona podświetlona atrakcyjnie na niebiesko. Jak zwykle u Forda możemy na desce rozdzielczej mieć komplet bieżących informacji o parametrach samochodu. Sterowanie radiem i klimatyzacją, oraz nawigacją na centralnym panelu jest intuicyjne. Zarówno na przednich fotelach, jak i z tyłu mamy dużo miejsca dla pięciu osób. A jeszcze pomyślmy o dużym bagażniku i mamy doskonałe auto na wakacyjne wyprawy, do podróży, turystyki samochodowej.

 

 

Silnik benzynowy z turbiną 1,6 140 KM, to ostatnio typowy przedstawiciel downsizingu. Można także dostać wersję mocniejszą 150 i 182 KM, ale nie wszystkie wersje w kombi. Jednak wersji testowanej nie brakuje dynamiki, do setki w 8,6 sek. Motor jest bardzo elastyczny w pełnym zakresie obrotów. To daje oszczędność paliwa i mniejszą emisję dwutlenku węgla przy stałej prędkości. Ale nie w mieście, gdzie auto potrzebuje ok 9 litrów, poza miastem można pokusić się o zużycie poniżej 6 litrów, przy bardzo spokojnej jeździe. Przy prędkościach autostradowych, ok. 130 – 140 ponad 10 litrów. Właśnie w mieście downsizing się sprawdza średnio. Jako podmiejski samochód to kombi, jak wiele aut z podobnymi motorami jest oszczędne. Ale pamiętajmy, iż w downsizingu chodzi także o mniejszą emisję CO2.

 

 

Focus zaintrygował wyglądem i jakością jazdy. Przyjemne, przytulne wnętrze. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. We wnętrzu panuje cisza, pełna przyjemność z jazdy, podobnie jak we wszystkich nowych samochodach marki Ford w Europie. A przecież o przyjemność z jazdy chodzi!

 

 

 

Cóż zawsze jak wsiadam do każdego Forda, mam odczucia sportowe, ale także nie pozbawione praktyki należnej pojazdowi dyspozycyjnemu. Ale za to jakiemu pojazdowi! Mistrzowi prowadzenia w swojej klasie. Bo wiemy, iż od Forda inni nadal mogą się tego uczyć. A to jest wynikiem stałej obecności Forda w sporcie, już od zarania motoryzacji, której sam Henry Ford był jednym z twórców wybitnych. Sam osobiście pobił onegdaj rekord prędkości na lądzie autem własnej produkcji. Tak więc wybierzmy się w długą podróż, niech turystyka rozkwita!

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Leszek Kowalczyk

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

AUTA JAMESA BONDA

FORD KITE CUP 2012
KOŚCIUSZKO W FORDZIE FIESTA S2000

FORD KUGA NA ŚWIĘCIE BIGOSU

 

 
Designed by vonfio.de