Home Honda HONDA HRV DIESEL
HONDA HRV DIESEL Email
Wpisany przez Adam Janczur   
czwartek, 13 kwietnia 2017 04:19

 

SUV JAK OSOBÓWKA

Doskonałe prowadzenie zarówno na autostradzie jak i na zakrętach przy bardzo niskim zużyciu paliwa w silniku diesla. To HONDA HRV 1,6 i-DTEC auto niemal doskonałe. W dodatku ma dużo miejsca przy ograniczonych wymiarach zewnętrznych.


ZNAJDŹ NAS NA FACEBOOK oraz YOUTUBE

 

ZOBACZ TEŻ; HONDA HRV NA MAZOWSZU

 

OBEJRZYJ FILM;  HONDA HRV DIESEL  -  TEST

 

"Napędzają nas marzenia" – to hasło reklamowe Hondy. Cóż to prawda, firma zaraża marzeniami o autach najwyższej jakości za rozsądną cenę. Te auta zawsze są projektowane z pasją. Wprost z ulicy aż chce jechać się na tor wyścigowy, co wielu właścicieli starych modeli HONDA CIVIC czyni namiętnie dość często.

 


Wyścigi WTCC oraz Formuły 1 i ich wyniki mówią same za siebie. Honda jest tam zaangażowana i ma się dobrze. Nie przeszkadzało to firmie wykonać robota przyszłości o nazwie Asimo… oraz supernowoczesnego silnika wysokoprężnego 1,6 o mocy 115 KM, który jest bardzo żwawy i pali niezwykle mało. W mieście model HRV pali około 6 litrów. Poza miastem przy stabilnej jeździe jest to około 4,7 – 5-5 litrów.

 

 

 


Honda HRV udowadnia, iż można zaprojektować pojazd, do którego nie należy się przyzwyczajać bądź szukać usprawiedliwień pewnych rozwiązań, ewentualnie rozwiązywać zagadki – jak używać jakiegoś urządzenia pokładowego. Tu wszystko jest na swoim miejscu, przy tym oszczędnie i auto doskonale jeździ w każdych warunkach. Czyżby auto niemal idealne?

 


 

 



Produkcja japońskiego auta odbywa się… a jakże …. w Meksyku. Model HONDA HRV z silnikiem benzynowym już testowaliśmy – zobacz test.

 

 

 


Japończycy zdecydowali się na stylistykę futurystyczną znaną już z innych modeli marki, choćby Civic. Do tego wyglądu należy się przyzwyczaić, co przychodzi dość łatwo i prędko. Już na pierwszy rzut oka widać, że to Honda. Mierzy niecałe 4,3 metra i ma zwarta konstrukcję. Wysokie nadwozie sprawia, iż w środku jest przestronnie.

 

 


Liczne przetłoczenia nadwozia są subtelne i logiczne. Górna linia okien znacznie opada ku tyłowi. Drzwi drugiego rzędu siedzeń mają sprytnie umieszczoną, niemal ukrytą klamkę wysoko w słupku C. Przeszklenie nadwozia dość dobre, nawet widoczność do tyłu jest bardzo dobra.


 


Dane techniczne;

Silnik rzędowy 4 cylindrowy wysokoprężny turbo

Pojemność 1997 cm

Moc 115 KM przy 4000 obr/min

Max moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr/min

Skrzynia biegów manualna 6-biegowa manualna

Napęd przedni

Wymiary 4294/1772/1620 mm dł/szer/wys

Bagażnik 470/1533 litrów

Masa własna 1324 kg

Poj. zbiornika paliwa 50 litrów

Przyspieszenie do 100 km/h 10,1 sek

Prędkość maksymalna 192 km/h

 


Zawieszenie skutecznie kompensuje nierówności, ale należy je określić jako przyjemnie dość twarde. Niezależnie od prędkości kierowca panuje nad pojazdem. Elektroniczne wspomaganie niewiele ma tu do roboty. Na zakrętach czujemy jakby prowadzenie samochodu było jak w osobowym. Czyli zwiększona wysokość auta w niczym nie przeszkadza.

 

 


Pozytywne emocje – tak najkrócej można określić to auto po pierwszym spojrzeniu. Dużo miejsca w środku, zarówno na przednich jak i tylnych fotelach. Pod tylna kanapą mamy jeszcze jakby dodatkowe miejsce na pokaźne torby. Co więcej fotele są twarde, ale bardzo wygodne. Bagażnik pod główną podłogą ma jeszcze ponad 60-litrowy dodatkowy schowek.

 


HONDA HRV 1,6 i-DTEC to auto jakby dla mnie. Od razu daje się polubić i daje dużo frajdy z jazdy. Jest żwawe i oszczędne, obszerne i pakowne. Doskonale jeździ, także na autostradach – co sprawdziliśmy empirycznie na drodze do Poznania i z powrotem. Przy dużych prędkościach co prawda pasażerowie z tyłu odczuwają pewien szum, którego brak na miejscu pasażera z przodu i kierowcy. To taki mały autostradowy pożeracz trasy. Ale się nam podoba!


Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

 
Designed by vonfio.de