Home Honda HONDA CIVIC 1,5 TURBO
HONDA CIVIC 1,5 TURBO Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
czwartek, 07 września 2017 05:11

 

AUTO IDEALNE

 

Red. Grzegorz Traczewski z Auto Plus Radio i TV stwierdził, iż jest to samochód idealny i perfekcyjny – dobrze wyposażony, doskonale wyglądający i tak atrakcyjny, że na ulicy każdy się za nim ogląda. Oczywiście nie zgadzam się z nim w całej rozciągłości, bo znalazłem w nim jedną, dużą, poważną wadę. Najnowsza HONDA CIVIC ma tę wielką wadę, iż jest nie moja! A to poważna sprawa!

 

POLUB NAS TEŻ NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  HONDA CIVIC W BIESZCZADACH

 

 

 

Poza tym myślę o niej i mówię w samych superlatywach. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem o pojemności 1498 cm i mocy 182 KM przy 5500 obr/min i max. momencie obrotowym 240 Nm napędza dynamicznie auto o masie 1424 kg. Bezstopniowa skrzynia CVT ma umowne biegi przełączane łopatkami przy kierownicy. Działa nadspodziewanie sprawnie. Nareszcie nie jest to motor ekstremalnie wysokoobrotowy - co jest dobre w sporcie ale nie zawsze przyjemne i praktyczne w miejskich korkach. Spalanie w mieście 6,5 – 8,2 litra. Poza miastem przy stałych prędkościach 80 – 110 km/h między 4,7 a 6,0 litra benzyny.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  HONDA CIVIC I JAZZ W NOWEJ ODSŁONIE

 

 

Honda Civic to pojazd produkowany od 1972 roku jako hatchback oraz sedan. Obecnie to już dziesiąta generacja modelu. Można ją nabyć jako tradycyjny hatchback, sedan lub kombi. W wersji z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym lub jako hybrydę. Można też kupić kultową wersję sportową Type R. Ta jest stworzona we współpracy z wyścigowym zespołem Hondy startującym w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych WTCC.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   HONDA CIVIC SEDAN - PREMIERA

 

 

 

Do dziesiątej generacji modelu Japończycy podeszli pragmatycznie. Postanowili z tego auta – w różnych wersjach i odmianach zrobić auto globalne. Przygotowano jeden model na cały świat i doszlifowano jego zalety na najbardziej wymagających rynkach czyli w Wielkiej Brytanii i Niemczech. To samo auto będzie produkowane w dziewięciu fabrykach na czterech kontynentach. My od razu po ruszeniu stwierdziliśmy, że zawieszenie auta i układ kierowniczy są europejskie. Prowadzenie jest wręcz nienaganne. A można jeszcze usztywnić zawieszenie poprzez wciśnięcie przycisku koło lewarka zmiany biegów. Procentuje kilka sezonów doświadczeń w WTCC z licznymi sukcesami.

 

 

Mimo, iż to auto kompaktowe, to jest jednak dużym pojazdem. Długość 4648 mm, szerokość 1799 mm i wysokość 1416 mm. Nowy model jest dłuższy o 103 mm, szerszy o 44 mm i niższy o 19 mm od poprzednika. Mimo większych rozmiarów udało się zmniejszyć masę auta o ponad 20 kg. Samochód umieszczono na nowej płycie podłogowej z rozstawem osi większym o 30mm i wielowahaczowym nareszcie! Zawieszeniem tylnym. Stąd też doskonałe prowadzenie.

 

 

 

Już z daleka widzimy pojazd wśród innych, gdyż przyciągają uwagę futurystyczne kształty samochodu. Na początku rzuca się w oczy niski, aerodynamiczny profil nadwozia, z płynnie zarysowanymi liniami karoserii. Te płynne linie rozciągają się od jego boków poprzez dach aż po szeroką pokrywę bagażnika. Duże wloty powietrza i wąska krata wlotu powietrza znajdujące się w przedniej części auta, podkreślają agresywny charakter auta. Łatwo zauważyć, iż każdy detal w tym aucie został zaprojektowany z wyjątkową starannością. Na przykład światła. Przednie są wąskie i długie. Tylne to futurystyczna kompozycja zachodząca na boki nadwozia z przejściem na tylną klapę aż do spoilera. Patrząc z boku od razu widać długą maskę przednią, mocno pochyloną przednią szybę, i łagodnie zarysowane aerodynamiczne zejście tyłu pojazdu - z lekkim obniżeniem dachu, co nie zmniejsza ilości miejsca nad głowami pasażerów siedzących z tyłu - oraz przetłoczenia boku nadwozia.

 

 

 

 

Zastosowanie tulei olejowych w przednim i tylnym zawieszeniu sprawiło, że w środku jest bardzo cicho nawet podczas jazdy po wyboistych drogach. Ponadto producent zarzeka się, iż zastosowano bardzo solidne wygłuszenie. Szum powietrza został także wyeliminowany. Silnika także niemal nie słychać. Największy hałas powodują opony o rozmiarze 235/40 R17. Auto ma atrakcyjne czarne felgi ze stopów lekkich. Układ kierowniczy bardzo bezpośredni w prowadzeniu z elektrycznym wspomaganiem.

 

 

 

Nadwozie mówi nam, iż nie jest to nudny samochód. Tak samo jest we wnętrzu. Jest doprawdy obszerne. Przednie fotele doskonale trzymają boki ciała, a miejsca na nogi jest moc. Na tylnej kanapie również dużo miejsca. Ekologiczna skóra jest całkiem miła w dotyku. W dodatku mamy podgrzewanie czterech foteli. Deska rozdzielcza jest również europejska, czyli piękna. Zastosowano dobre materiały, miękkie i miłe w dotyku. Gruba i nieprzesadnie duża kierownica ma pełen pakiet sterowania radiem, komputerem pokładowym i tempomatem. Kokpit w czarnym kolorze, ale nie jest przygnębiający, gdyż ma wstawki imitujące aluminium. Elektroniczne zegary są przejrzyste, mamy duży obrotomierz a w jego środku prędkościomierz. Na środku deski rozdzielczej duży ekran z wyświetlaniem nawigacji, funkcji radia i komputera pokładowego. Obok przycisk start/stop a poniżej półka z bezprzewodowym ładowaniem telefonu. To bardzo przydatne rozwiązanie w XXI wieku. Poniżej jest jeszcze półka nieco jakby ukryta – jak w VOLVO. Przed pasażerem jest duży zamykany schowek. Całość wnętrza już od pierwszego wrażenia po wejściu do pojazdu jest bardzo przytulna. Auta nie trzeba się uczyć, obsługa jest intuicyjna.

 

 

 

Standardem są też nowoczesne multimedia na pokładzie i cały pakiet systemów bezpieczeństwa – asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych i ostrzeganie przed kolizją.

 

 

Duży kompakt z obszernym bagażnikiem, mającym duży dodatkowy schowek pod podłogą. Na co dzień wystarczy tylko tam umieszczać bagaże. HONDA CIVIC dziesiątej generacji doskonale jeździ, jest wygodna i wygląda tak, iż przyciąga spojrzenia każdego przechodnia. Nadaje się do pokonywania miejskiej dżungli, jak i na długie auto-turystyczne wyprawy. To auto bardzo się nam spodobało! Jak tu się nie zgodzić z kolega redaktorem?!

 

 

Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ TEŻ;

 

HONDA W GOODWOOD 2017

 

HONDA CIVIC X GENERACJI - PREMIERA

 

AUTO-TURYSTYKA W SADZIE

 

 


 

 

 

 
Designed by vonfio.de