HONDA CIVIC 1,6 DIESEL |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
piątek, 03 sierpnia 2018 09:52 |
HONDA CIVIC – ZE WSPANIAŁYM SERCEM
Ma jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na rynku. Cichy, doskonale przyspieszający i bardzo mało palący oleju napędowego. Honda Civic z silnikiem Diesla to auto niezwykle ciekawe. A wygląda wręcz zjawiskowo.
POLUB NAS TEŻ NA FACEBOOK oraz YOUTUBE
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; HONDA CIVIC W BIESZCZADACH
Do dziesiątej wersji modelu Japończycy podeszli niezwykle pragmatycznie. Postanowili z tego auta – w różnych wersjach i odmianach zrobić auto globalne. Tak, to już dziesiąta generacja tego znanego na całym świecie modelu! Honda Civic to pojazd produkowany od 1972 roku jako hatchback oraz sedan.
PRZECZYTAJ TEŻ; HONDA CIVIC SEDAN - PREMIERA
CIVIC to jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut kompaktowych na świecie, również prawdziwe oczko w głowie firmy. Ten samochód ma wielkie grono fanów. Oczywiście najwięcej fanów ma kultowa wersja TYPE R, sportowa, niemal wyczynowa. Tej jednak nie było nam dane dosiąść. Nowa generacja nie tylko doskonale się prezentuje, lecz też bardzo dobrze jeździ – za motorami benzynowymi – a teraz też z wysokoprężnym.
Żadną miarą Civic nie jest to nudne auto, świadczy o tym zarówno futurystyczne nadwozie, o kształtach ostatnio modnych – jak doceniana TOYOTA C-HR. Te ostre kształty połączone z obłymi bardzo dobrze wpisały się w gusta odbiorców.
Wyposażenie pojazdu nie pozostawia nic do życzenia, wszelkie podłączenia USB i AUX, połączenie z bloototh. Radio i komputer pokładowy sterowane z kierownicy.
Dane techniczne;
Silnik – wysokoprężny – 4 cylindrowy, rzędowy z turbodoładowaniem Pojemność – 1597 cm Moc – 120 KM przy 4000 obr/ min Max moment obrotowy – 300 Nm przy 2000 obr/min Skrzynia biegów – 6-biegowa mechaniczna Przyspieszenie – 0-100 km/h 9,1 sek Prędkość maksymalna – 201 km/h Średnie zużycie paliwa – 3,4 – 3,6 litra Dł/szer/wys – 4648 1799/1416 mm Rozstaw osi - 2698 mm Masa własna – 1314 kg Pojemność bagażnika – 519 litrów Pojemność zbiornika paliwa – 46 litrów
Prowadzenie pojazdu to sama przyjemność. Auto jest neutralne w każdych warunkach. Potrafi więcej, niż większość kierowców może wytrzymać psychicznie – szczególnie na zakrętach, tak jakby to była wyścigówka. Auto jest też nieczułe na podmuchy wiatru. Tak więc ruszajmy w długą i tanią wyprawę.
HONDA CIVIC 1,6 i-DTEC uzupełnia ofertę dwóch turbodoładowanych jednostek benzynowych 1,0 i 1,5 litra. Diesel jest bardzo sprawny, dobrze przyspiesza, ma bardzo niskie zużycie paliwa i duży zapas mocy wraz z niezłą dynamiką i elastycznością. Auto sprawia wrażenie, jakby miało większą moc niż na papierze.
|