HYUNDAI i40 CRDI |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 21 września 2014 10:53 |
NADSPODZIEWANIE ATRAKCYJNE AUTO!
Wygląda wręcz pięknie, atrakcyjnie i nadspodziewanie ponadczasowo. HYUNDAI i40 prezentuje się świeżo i atrakcyjnie - jego wyglądowi ciężko tak naprawdę coś zarzucić, a można to przecież zrobić i wobec do bólu nudnych aut niemieckich, oraz nieforemnych z Japonii. O ile największe brawa od początku produkcji zbiera przede wszystkim wersja kombi, wyglądająca już nieomal jak shooting brake na miarę Mercedesa CLS, czterodrzwiowa odmiana nie jest daleko z tyłu. Z aut pięknych jedynym wielkim konkurentem jest auto z tego samego koncernu KIA Optima. Nam w jasnoniebieskim kolorze spodobał się od razu.
ZOBACZ TEŻ; WEEKEND Z HYUNDAI ELANTRA Drobnym szczegółem, który nie wszystkim może przypaść do gustu, jest kształt, w jaki układają się światła LED w przednich lampach - gdy jest ciemno, auto wygląda z nimi... jakby płakało, gdy widno jest jak najbardziej atrakcyjnie, ta eska przyciąga uwagę. Przód z dużymi lampami umieszczonymi jakby pod kątem ku górze i konweniującymi z nimi lampami w zderzakach, jest nowoczesny i przyciągający uwagę.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; HYUNDAI i40 - PREMIERA
PRZECZYTAJ TAKŻE; HYUNDAI i20 W ŁEBIE
Bryła tego auta wnosi wiele powiewu świeżości na nasze ulice. Auto sprawia wrażenie dynamicznego, a zarazem bardzo eleganckiego. Przednia, jak i tylna szyba są pochylone pod bardzo dużym kątem. Boczne przetłoczenia nadwozia idą zdecydowanie w górę ku tyłowi. Do tego 18 calowe koła ze stopów lekkich i tył auta spokojny i stonowany i mamy bardzo ciekawy samochód. Na pierwszy rzut oka bryła tego samochodu jest podobna do modelu ELANTRA - zobacz test.
Po otwarciu drzwi okazuje się, iż styliści i tu wykazali się kreatywnością. Po zajęciu miejsca w dużym, wygodnym fotelu, widać od razu, że firma stawia na jakość. Wszystkie materiały użyte we wnętrzu są na naprawdę wysokim poziomie, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 508, Citroen C5 wcale nie są lepsi. Środek deski rozdzielczej układa się jakby w literę V, z daszkiem i chromowaną listwą układającą się w kształcie fali, biegnącą przez całą deskę rozdzielczą i drzwi. Całość wraz z dużymi, czytelnymi zegarami podświetlonymi na błękitno jest bardzo atrakcyjna i dynamiczna. Podświetlenie można regulować.
Ogromna tylna lampa zachodzi głęboko na boki.
Podobnie wygląda korespondująca z deską rozdzielczą kierownica czteroramienna, która jest multifunkcyjna, gruba i obłożona skórą. Regulowana w dwóch płaszczyznach w dużym zakresie. Również duży zakres regulacji ma elektrycznie regulowany fotel kierowcy, który jest wygodny. Z tego miejsca obsługa wszystkich urządzeń jest łatwa i wygodna.
Mamy bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika.
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, nawet dla rosłych pasażerów. W dodatku kanapa jest wyprofilowana optymalnie. Z powodzeniem podróżować mogą trzy osoby. Bagażnik to aż 553 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń 1719 litrów. Wyposażenie modelu i40 nie pozostawia nic do życzenia. Jest sześć poduszek powietrznych. Mamy również dużą kolorową nawigację – dobrze działającą. Podgrzewana kierownica i dwustopniowe podgrzewanie tylnej kanapy, to coś, co przyda się w naszym klimacie.
ZOBACZ TAKŻE; HYUNDAI W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH
Silnik 1,7 turbo diesel o mocy 136 KM. Moment obrotowy 325 Nm. W połączeniu z 6-biegową skrzynia mechaniczną – dobrze działającą – jest bardzo sprawnym zestawem. Jednostka napędowa żwawo reaguje na mocne dodanie gazu. Motor jest bardzo dobrze wyciszony. Zużycie paliwa to rzecz niesamowita. Średnio nieco ponad 5 litrów. Ale poza miastem przy spokojnej jeździe z dozwolonymi prędkościami zużycie oscyluje w okolicach 4,0 litra.
Prowadzenie auta to sama przyjemność. Układ kierowniczy pracuje z wyraźnym, lekkim oporem i jest precyzyjny. Auto jest tylko lekko podsterowne, a i to wyłącznie przy jeździe na krawędzi możliwości auta. Hyundai i40 ma zawieszenie zestrojone twardo, ale dość komfortowo. Nie kładzie się na zakrętach. Należy podkreślić, iż z zawieszenia samochodu nie dochodzą żadne niepożądane, męczące hałasy.
Nas to auto zachwyciło. Jest o wiele bardziej atrakcyjny, niż można się podziewać na pierwszy rzut oka z daleka. HYUNDAI i40 to duży, zjawiskowy, oszczędny, dobrze wyposażony samochód, którego prowadzenie potrafi dostarczyć kierowcy naprawdę moc frajdy. Nadaje się na wyprawy i długie podróże.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
HYUNDAI GRAND SANTA FE - PREMIERA
|