Home Hyundai HYUNDAI i40 CRDI
HYUNDAI i40 CRDI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 21 września 2014 10:53

 

NADSPODZIEWANIE ATRAKCYJNE AUTO!

 

Wygląda wręcz pięknie, atrakcyjnie i nadspodziewanie ponadczasowo.

HYUNDAI i40 prezentuje się świeżo i atrakcyjnie - jego wyglądowi ciężko tak naprawdę coś zarzucić, a można to przecież zrobić i wobec do bólu nudnych aut niemieckich, oraz nieforemnych z Japonii. O ile największe brawa od początku produkcji zbiera przede wszystkim wersja kombi, wyglądająca już nieomal jak shooting brake na miarę Mercedesa CLS, czterodrzwiowa odmiana nie jest daleko z tyłu. Z aut pięknych jedynym wielkim konkurentem jest auto z tego samego koncernu KIA Optima. Nam w jasnoniebieskim kolorze spodobał się od razu.

 

ZOBACZ TEŻ;       WEEKEND Z HYUNDAI ELANTRA


Drobnym szczegółem, który nie wszystkim może przypaść do gustu, jest kształt, w jaki układają się światła LED w przednich lampach - gdy jest ciemno, auto wygląda z nimi... jakby płakało, gdy widno jest jak najbardziej atrakcyjnie, ta eska przyciąga uwagę. Przód z dużymi lampami umieszczonymi jakby pod kątem ku górze i konweniującymi z nimi lampami w zderzakach, jest nowoczesny i przyciągający uwagę.


 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; HYUNDAI i40 - PREMIERA

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;      HYUNDAI i20 W ŁEBIE

 

Bryła tego auta wnosi wiele powiewu świeżości na nasze ulice. Auto sprawia wrażenie dynamicznego, a zarazem bardzo eleganckiego. Przednia, jak i tylna szyba są pochylone pod bardzo dużym kątem. Boczne przetłoczenia nadwozia idą zdecydowanie w górę ku tyłowi. Do tego 18 calowe koła ze stopów lekkich i tył auta spokojny i stonowany i mamy bardzo ciekawy samochód. Na pierwszy rzut oka bryła tego samochodu jest podobna do modelu  ELANTRA - zobacz test.

 

 


 

Po otwarciu drzwi okazuje się, iż styliści i tu wykazali się kreatywnością. Po zajęciu miejsca w dużym, wygodnym fotelu, widać od razu, że firma stawia na jakość. Wszystkie materiały użyte we wnętrzu są na naprawdę wysokim poziomie, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Ford Mondeo, VW Passat, Peugeot 508, Citroen C5 wcale nie są lepsi.

Środek deski rozdzielczej układa się jakby w literę V, z daszkiem i chromowaną listwą układającą się w kształcie fali, biegnącą przez całą deskę rozdzielczą i drzwi. Całość wraz z dużymi, czytelnymi zegarami podświetlonymi na błękitno jest bardzo atrakcyjna i dynamiczna. Podświetlenie można regulować.

 

 

Ogromna tylna lampa zachodzi głęboko na boki.

 


 

Podobnie wygląda korespondująca z deską rozdzielczą kierownica czteroramienna, która jest multifunkcyjna, gruba i obłożona skórą. Regulowana w dwóch płaszczyznach w dużym zakresie. Również duży zakres regulacji ma elektrycznie regulowany fotel kierowcy, który jest wygodny. Z tego miejsca obsługa wszystkich urządzeń jest łatwa i wygodna.

 

 

 

 

 

 

Mamy bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika.

 


Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem, nawet dla rosłych pasażerów. W dodatku kanapa jest wyprofilowana optymalnie. Z powodzeniem podróżować mogą trzy osoby. Bagażnik to aż 553 litry, a po złożeniu tylnych siedzeń 1719 litrów.

Wyposażenie modelu i40 nie pozostawia nic do życzenia. Jest sześć poduszek powietrznych. Mamy również dużą kolorową nawigację – dobrze działającą. Podgrzewana kierownica i dwustopniowe podgrzewanie tylnej kanapy, to coś, co przyda się w naszym klimacie.

 

 

ZOBACZ TAKŻE;         HYUNDAI W GÓRACH ŚWIĘTOKRZYSKICH

 

 

 


 

Silnik 1,7 turbo diesel o mocy 136 KM. Moment obrotowy 325 Nm. W połączeniu z 6-biegową skrzynia mechaniczną – dobrze działającą – jest bardzo sprawnym zestawem. Jednostka napędowa żwawo reaguje na mocne dodanie gazu. Motor jest bardzo dobrze wyciszony.

Zużycie paliwa to rzecz niesamowita. Średnio nieco ponad 5 litrów. Ale poza miastem przy spokojnej jeździe z dozwolonymi prędkościami zużycie oscyluje w okolicach 4,0 litra.

 

 

 

Prowadzenie auta to sama przyjemność. Układ kierowniczy pracuje z wyraźnym, lekkim oporem i jest precyzyjny. Auto jest tylko lekko podsterowne, a i to wyłącznie przy jeździe na krawędzi możliwości auta. Hyundai i40 ma zawieszenie zestrojone twardo, ale dość komfortowo. Nie kładzie się na zakrętach. Należy podkreślić, iż z zawieszenia samochodu nie dochodzą żadne niepożądane, męczące hałasy.

 

 

 

Nas to auto zachwyciło. Jest o wiele bardziej atrakcyjny, niż można się podziewać na pierwszy rzut oka z daleka.

HYUNDAI i40 to duży, zjawiskowy, oszczędny, dobrze wyposażony samochód, którego prowadzenie potrafi dostarczyć kierowcy naprawdę moc frajdy. Nadaje się na wyprawy i długie podróże.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

AUTO-TURYSTYKA NAD BAŁTYKIEM

 

HYUNDAI GRAND SANTA FE - PREMIERA

 

HYUNDAI ix35 - PREMIERA

 
Designed by vonfio.de