Home Hyundai HYUNDAI IX 20 1,6
HYUNDAI IX 20 1,6 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 31 grudnia 2015 12:43

 

 

ZACHWYT NAD PRZESTRZENIĄ W KOMPAKCIE

 

Auto z ogromem miejsca w środku, ale stosunkowo nie za duże z zewnątrz. HYUNDAI ix 20 – taki miejski mini VAN. Tym razem jest to auto po liftingu, z silnikiem benzynowym 1,6 litra CVVT o mocy 125 KM. Mimo 6-biegowej skrzyni automatycznej jeździ całkiem fajnie.  ZOBACZ FILM -  HYUNDAI ix 20 - TEST I

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  HYUNDAI ix 20 1,4 - TEST

 

Reprezentuje segment B. Miejski model koreańskiej firmy jest produkowany od 2009 roku. W międzyczasie przeszedł lekki lifting nadwozia. Płytę podłogową ten mikrovan dzieli z takimi autami jak KIA Cee'd i KIA VENGA pojazdem bliźniaczym z ix20. Jego konkurentem będzie także TOYOTA Verso i OPEL Meriva.

 

 

 

ZOBACZ  FILM -  HYUNDAI ix 20  - TEST II

 

MPV ix20 jest kolejnym modelem odzwierciedlającym dynamiczny, nowoczesny i wyrazisty styl projektowania Hyundaia – Fluidic Sculpture. Model ten został objęty wyjątkowym programem gwarancyjnym, 5 Year Triple Care, obejmującym 5 -letnią gwarancję bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance. Samochód stanowi doskonałą alternatywę dla młodych, aktywnych rodzin. Jest bezpieczny, wygodny w obsłudze oraz ergonomiczny. 5 gwiazdek w testach zderzeniowych EURO NCAP zobowiązuje. W wersji podstawowej już mamy 6 5 poduszek powietrznych, system ABS z asystentem hamowania i aktywne zagłówki. Zadbano o maksymalny komfort podróży. W niektórych wersjach możemy dostać duże panoramiczne okno dachowe.

 

 

 

 

Duże zdziwienie ogarnia wszystkich po zajrzeniu do wnętrza auta. Aż dziw bierze, jak projektantom udało się przy stosunkowo niewielkich rozmiarach osiągnąć bardzo obszerne wnętrze – rodzinne. Jest to z pewnościa wynikiem osadzenia kół w rogach nadwozia. Tylne są tak mocno cofnięte, iż pozwoliłu wygospodarować duży bagażnik, tak głęboki, że ma dwa poziomy, a pod nimi jeszcze koło zapasowe. Pod podłogą bagażnika ulokowano dodatkowe schowki na drobiazgi. Przestrzeni mnóstwo, zarówno dla wszystkich pięciu pasażerów, jak i na bagaże. Niska krawędź załadunku i płaska przestrzeń po złożeniu tylnej kanapy dopełnia pozytywnych zaskoczeń. Do składania służy wyjątkowo prosty mechanizm. Co więcej obie części kanapy dzielonej 1/3 do 2/3 możemy przesuwać o kilkanaście centymetrów do przodu i tyłu tak jak fotele przednie prostym mechanizmem, jednym ruchem ręki. Przez co mamy więcej miejsca w kabinie lub na bagaż. Rewelacja. 440 litrów w najmniejszej wersji bagażnika, aż po 1486 litrów po złożeniu kanapy.

 

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   HYUNDAI VELOSTER - TEST

 

 

 

 

Wnętrze jest bardzo funkcjonalne, wygospodarowano wiele schowków. Kanapa tylna ma funkcję przesuwania siedziska i regulowania oparcia. Jakby każdy inny samochód nie mógł tego mieć. Widać, iż przestronność i funkcjonalność to cechy, które projektujący ix20 opanowali do perfekcji.

 

 

 

Ergonomia idzie w parze z niezłymi materiałami we wnętrzu i doskonałym ich spasowaniem. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Fotele wyściełane przyjemnym w dotyku materiałem. Widoczność z miejsca kierowcy bardzo dobra. Zegary na desce rozdzielczej są mistrzowsko czytelne. Duża i gruba kierownica doskonale leży w dłoniach. Ma pełne sterowanie komputerem pokładowym i radiem. Szkoda tylko, iż brak tempomatu. Na środku deski rozdzielczej cały panel sterowania klimatyzacją, radiem i wyświetlanie wielu funkcji informacyjnych komputera. Uwagę zwraca duży ekran wraz z nawigacją, obok którego są pionowo umieszczone środkowe wloty powietrza.

 

 

 

Prowadzenie pojazdu nie pozostawia nic do życzenia. Czujemy się bezpiecznie i pewnie zarówno na autostradzie przy bocznym wietrze, jak i na zakrętach. Mimo, że auto jest wysokie i ma wysoko umieszczony środek ciężkości – co sprzyja obszerności wnętrza - to jednak dość sztywno zestrojone nadwozie pozwala pewnie czuć się na drodze, zarówno na zakrętach, jak i na nierównościach. Powodów do narzekań nie pozostawia także komfort resorowania, powtarzam, mimo dość przyjemnie sztywnego zestrojenia.


 

 

Silnik benzynowy, wolnossący 1,6 o mocy 125 KM sprawnie przyspiesza auto o masie 1279 kg. Mimo, iż 6-biegowa skrzynia automatyczna jest starego typu i działa z pewnym opóźnieniem. Zabiera nieco mocy motorowi. Jednak w mieście prowadzić to auto to sama przyjemność. Nie duże wymiary sprawiają, iż wjedzie w wiele ciasnych miejsc. A pali przy stabilnej jeździe około 6 litrów, gdy jedziemy bardzo spokojnie może być nawet zdecydowanie poniżej. Natomiast, gdy chcemy sobie pofolgować i pojechać zdecydowanie żwawo, wtedy zużycie średnie może osiągnąć nawet 8,8 – 9,2 litra.

 

 

Bardzo przyjemne nie duże, acz pojemne auto. HYUNDAI ix 20 bardzo nam „podpasował”. To pojazd zarówno na miasto, do przewiezienia towarów, jak i wielkiej turystyki motoryzacyjnej, dla pięciu osób, które wygodnie się przemieszczą.


 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; 

 

WEEKEND Z HYUNDAI ELANTRA

 

KIA VENGA ADVENURE


AUTO-TURYSTYKA W CZERSKU

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de