Home Hyundai HYUNDAI i30 TURBO
HYUNDAI i30 TURBO Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 25 września 2016 04:57

 

KOLEJNY KROK W ROZWOJU

 

Popularność sportowych kompaktów stale rośnie, ich liczba w salonach sprzedaży na polskim rynku istotnie zwiększyła się w ostatnich latach, mimo iż sprzedaż nadal liczona jest na sztuki. Jednak warto mieć taki szybki sprzęt w sprzedaży. HYUNDAI i30 TURBO – duża atrapa chłodnicy, sportowo wystylizowane zderzaki, podwójny układ wydechowy, 18 calowe, efektowne alufelgi, liczne wstawki w kolorze czerwonym. To przydaje zadziorności najszybszej wersji rodzinnego – popularnego i dobrze sprawdzonego na naszym rynku auta.

 

ZNAJDŹ NAS TAKŻE NA  FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

OBEJRZYJ FILM  -  HYUNDAI i30 TURBO  I

 

W Europie w ostatnich latach mamy niesamowity wysyp mocno usportowionych hatchbacków. Są coraz mocniejsze, aby się liczyć w stawce należy mieć ponad 200KM. Nierzadko jest to około lub ponad 300 KM i to z napędem na koła przednie! (Choć Hyundai i30 turbo aż tyle nie ma). I dają radę, jak KIA CEE'D GT lub SEAT LEON CUPRA, bądź IBIZA CUPRA lub też OPEL ASTRA GTC i wiele innych. A to nie koniec. Można jeszcze niekiedy dodać napęd 4x4.

 

 

Hyundai słusznie wyszedł z założenia, że kolejnym krokiem do sukcesów wizerunkowych i sprzedażowych jest zdobycie serc i portfeli młodych, dynamicznych klientów. Model i30 znany jako auto miejskie, lub też całkiem duże kombi już na pierwszy rzut oka wygląda bardzo atrakcyjnie w porównaniu z wieloma poprawnymi, użytecznymi autami na rynku. Po wejściu do wnętrza czar nie pryska, jest równie intrygująco.

 

 

OBEJRZYJ FILM  -  HYUNDAI i30 TURBO  II

 

 

 

Na zewnątrz jest całkiem atrakcyjny. Sznytu przydają mu czerwone wstawki. Przetłoczenia boczne i linia bocznych okien idą nieco do góry.

 

 

 

W oczy rzucają się cztery światła LED w przednim zderzaku – umieszczone bardzo nisko. Nad nimi duże reflektory mocno zachodzące na boki z Xenonami. Cały przód jest mocno klinowy. Grill swym kształtem przypomina inne modele marki i jest bardzo atrakcyjny. Drugim elementem przyciągającym uwagę są 18 calowe, eleganckie felgi z oponami o szerokości 225 mm. Zderzaki mają czerwone wstawki, a z tyłu mamy bardzo atrakcyjnie prezentujące się dwie końcówki wydechu. Samochód jest nieco niższy od wersji standardowej, rodzinnej.

 

 

 

Dane techniczne;

SILNIK – 4cyl. Rzędowy poprzecznie ustawiony z przodu.

16 zaworów – pojemność 1591 cm – turbodoładowany.

Wtrysk paliwa bezpośredni.

Moc – 186 KM – przy 5500 obr/min.

Moment obrotowy – 265 Nm przy 1500 obr/min.

Napęd - przedni.

Skrzynia biegów – 6 biegowa manualna.

Hamulce - tarczowe, z przodu wentylowane.

Opony - 225/40 R18.

Masa auta – 1292 kg.

Przyspieszenie do 100 km/h – 8,0 sek.

Pojemność bagażnika 378/1316 litrów.

Średnica zawracania – 10,2 metra.

Prędkość maksymalna 220 km/h.

Zużycie paliwa 5,5 – 9,0 litra.

 

 

 

Wnętrze również zaprojektowano z polotem godnym modelu o sportowych aspiracjach. Po otwarciu drzwi od razu uwagę zwraca gruba, dość duża kierownica z czerwonymi przeszyciami i znaczkiem turbo, z pełnym sterowaniem komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Jeszcze bardziej uwagę przykuwają fotele kubełkowe z mocnym trzymaniem bocznym, zaprojektowane wspólnie z firmą Recaro. Wykończone zamszem i skórą w dwóch kolorach – ciemno szarym i czerwonym. W długiej podróży nie tylko dobrze trzymają na boki, ale też są bardzo wygodne.

 

 

 

Tylna kanapa również jest zaprojektowana w tym samym stylu i z tych samych materiałów. Wsiadanie do tyłu przez duże pojedyncze drzwi nie nastręcza dużo problemów. Przednie fotele łatwo się odchylają, tylko należy przesunąć zagłówek w dół, by nie zawadzał o dach. Liczne wstawki czerwone i takież przeszycia dodają smaczku. Nawet główka krótkiej dźwigni zmiany biegów wykończona jest na czerwono. Ogólnie rzecz ujmując we wnętrzu jest bardzo miło i przytulnie.

 

 

 

Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne. W prowadzeniu auta pomaga precyzyjnie zestrojony układ kierowniczy i twardo zestrojone zawieszenie. Auto doskonale trzyma się drogi, mimo budżetowej sztywnej belki z tyłu.

 

 

 

Deska rozdzielcza to trzy wskaźniki umieszczone w tubach, jeden cyfrowy i dwa analogowe. Wyświetlacz na środku to tradycyjny prędkościomierz, a po wciśnięciu przycisku sport zamienia się w szereg ikonek, cyfr i efektowny układ pasków. Pokazują nam ciśnienie doładowania turbiny i moment obrotowy jaki w danej chwili generuje silnik. Auto wtedy nieco głośniej pracuje, szybciej reaguje na naciśnięcie pedału gazu i mocniej przyspiesza. Może także nieco więcej palić.

 

 

Do napędu Cee'd służy dobrze znana jednostka benzynowa 1,6 z wtryskiem bezpośrednim. Wyposażona w dwukanałową sprężarkę twin-scroll. To po to, by dostarczała więcej momentu obrotowego w szerszym zakresie obrotów. Doprowadza się do niej więcej powietrza, przez dwa kanały dolotowe dla niskich i wysokich obrotów. Rzeczywiście, maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy już 1500 obr/min pozwala użytkować pojazd przy niedużych obrotach, czyli niskim zużyciu paliwa i poziomie hałasu.

 

 

HYUNDAI zdobył popularność niezawodnością swych aut i niską ceną. Z roku na rok też bogaciej wyposażał swe samochody. Teraz przyszła kolej na usportowione wersje GT, by jak inni producenci pokazać swe techniczne możliwości i fantazję projektantów. Czekamy na następne popisy owej fantazji.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de