Home Infiniti INFINITI Q50 2,0 T BENZ.
INFINITI Q50 2,0 T BENZ. Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 13 czerwca 2015 09:19



ZJAWISKO NA KOŁACH

 

Segment D w połączeniu z określeniem premium, na myśl przywodzi od razu marki niemieckie. INFINITI widzi swój model Q50 właśnie w gronie najlepszych. Czy to z silnikiem wysokoprężnym, czy też benzynowym jest autem wspaniałym. Samochód jest piękny na zewnątrz, a we wnętrzu dopracowany pod każdym względem.


ZOBACZ FILM;    INFINITI Q50 - TEST

 

ZOBACZ TEŻ; NOWE INFINITI M

 

Cóż, Infiniti musiało postarać się bardzo mocno. Przecież walczy z niemiecką, włoską i japońską konkurencją. Wydaje się, iż ma szansę na walkę skuteczną, bo oferuje wiele. Wsiadanie do tego auta to jak przejście przez tajemne wrota do innego świata. A alians z francuskim RENAULT wyszedł koncernowi NISSAN – którego częścią jest Infiniti – na dobre.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;     INFINITI Q 50 2,2d - TEST

 

 

Gdy spoglądam na niego czuję rękę projektantów-wizjonerów. Widok ten napawa radością i chciało by się tak patrzeć i patrzeć znacznie dłużej, ale trzeba jechać!

 

ZOBACZ TAKŻE;  INFINITI W SWADERKACH

 

 

 

Dość muskularne nadwozie po którym z wyszukaną finezją podążają przetłoczenia. Na tylnych drzwiach pod linią okien jest duże, mocno zaznaczone przetłoczenie nad tylnymi kołami, które dodatkowo kryją się w wyoblonych błotnikach.

 

 

 

Drzwi posiadają duże, pięknie zaprojektowane klamki z elementem chromowanym, to nawiązanie do modnych w latach 50-tych i 60-tych klamek, takich w starym stylu. Tylny zderzak, jak i cały tył są zaokrąglone.

Bardzo stromo opadające szyba przednia i tylna. Zderzak przedni zarysowany zdecydowanie mocnymi liniami przechodzi płynnie w chromowaną atrapę i stromo opadającą długą maskę silnika. Wszystko to nie jest li tylko dla designerskich fajerwerków, ale powstało w ścisłej współpracy z zespołem Formuły 1 Red Bull Racing. Infiniti jest jednym z głównych sponsorów zespołu. Efekt – współczynnik Cx 0,28, czyli pomaga w ograniczeniu zużycia paliwa.

 

 

Wnętrze to nowoczesna klasyka, samo w sobie dodaje prestiżu i elegancji. Producent nie może mieć żadnych kompleksów. Jest bardzo eleganckie, pełne skóry, aluminium i tworzyw najwyższej jakości, bardzo przyjemnych w dotyku, o właściwej fakturze. Zaprasza do środka światłem w klamkach przednich, gdy zbliżamy się do pojazdu. Następnie stonowane we wnętrzu. Na oparciach bardzo wygodnych foteli są hafty Infiniti. Fotele zapewniają komfort i trzymają ciało jak w aucie sportowym. Z tyłu pasażerowie podróżują równie wygodnie, jednak bez nadmiaru przestrzeni. Lecz nawet duzi zawodnicy wchodzą tam swobodnie.

 

 

Silnik 2,0 turbo – benzynowy – ma 260 KM i dwie natury. Oszczędną, wyważoną przy jeździe spokojnej i dostojnej – mało pali. Drapieżną, nieposkromioną przy jeździe dynamicznej – okupioną większym zużyciem paliwa – dużo większym.

 

 

Amortyzatory dwutłokowe dostosowują precyzyjnie siłę tłumienia do potrzeb. W każdych okolicznościach i na wszystkich rodzajach nawierzchni prowadząc auto czujemy, iż zawieszenie pracuje absolutnie pewnie, nie zaskakując nas czymkolwiek. Drgania nie są przenoszone na kierownicę.

 

 

Do tego mamy system sterowania rozdziałem momentu obrotowego na bardziej obciążone koło, a na zakręcie przy dodaniu gazu na koło zewnętrzne, by zacieśnić ów zakręt. To jest wspomagane przez system przyhamowania odpowiedniego koła w zakręcie, by wspomóc pogłębienie skrętu. Dzięki temu w Q50 nie występuje zjawisko płużenia przodem. Elektroniczni asystenci bez udziału kierowcy, a nawet wbrew niemu potrafią przy niekontrolowanej zmianie pasa ruchu dokonać korekty i zawrócić auto na ten pas, na którym jedziemy. Jednocześnie pojawia się ostrzeżenie dźwiękowe. System radarowy odhamowuje samochód przed przeszkodą, łącznie ze ściągnięciem pasa bezpieczeństwa przed kolizją.

 

 

 

System bezpośredniego kierowania adaptacyjnego pogłębia poczucie panowania nad pojazdem. Pozwala na ustawienie układu kierowniczego zgodnie z aktualną potrzebą i rodzajem drogi. Kierownica nie jest połączona z kołami, lecz z komputerem, który kieruje pracą układu elektro-hydraulicznego. Możemy ustawić szybką, standardową lub opieszałą reakcję kół na poruszenie kierownicą, oraz silne, standardowe, lub słabe wspomaganie kierownicy.

 

 

Prowadzenie auta znakomite, przyjemność jazdy w luksusie wielka. Prestiż i wysoka jakość. To pojazd dla którego turystyka motoryzacyjna jest wyzwaniem. INFINITI Q50 absolutnie nadaje się do długich, jak i krótkich wypraw. Auto-Turystyka jest za!

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

NISSAN GT ACADEMY

KONCEPCYJNY NISSAN ESFLOW

AUTO-TURYSTYKA NAD BUGIEM

 

 

 
Designed by vonfio.de