Home Jeep JEEP RENEGADE D 4X4
JEEP RENEGADE D 4X4 Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
piątek, 17 lipca 2015 15:20

 

IKONA WOLNOŚCI – NAJZWINNIEJSZY SUV W HISTORII

 

Zaprojektowany z pasją, nawiązuje do chwalebnej historii marki – JEEP RENEGADE. To typowy przedstawiciel marki, z siedmioma pasami pionowymi wlotu powietrza przedniej atrapy to Jeep co się zowie. A jeździ w terenie, jak i po asfalcie wręcz wybornie.  - ZOBACZ FILM - JEEP RENEGADE I


PRZECZYTAJ TEŻ;    JEEP RENEGADE - PREMIERA

 

Auto dźwiga znamię legendarnego dziedzictwa. 70 lat doświadczeń. Wygodna przestrzeń pasażerska dla pięciu osób. Funkcjonalna przestrzeń bagażowa, wiele pomysłowych schowków. Renegade ma wszystko, by można cieszyć się życiem.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   JEEP RENEGADE - HISTORIA

 

 

OBEJRZYJ FILM - JEEP RENEGADE W TEŚCIE II

 

Każdy nowy Jeep – jak przystało na markę, która zawojowała bezdroża drugiej wojny światowej - podnosi poprzeczkę jazdy w terenie wraz z radością z jazdy. Tak jest od roku 1941. Nowy Renegade to całkiem nowy gatunek marki, zaprojektowany w USA, produkowany w Italii. Zaprojektowany jak SUV do pokonywania miejskiej dżungli ale z genem pokonywania zielonej dżungli i innych ostępów. Ma wiele wspólnego z nowym autem koncernu z Turynu – FIAT 500X. Jeep łączy przez to niedoścignione właściwości jezdne i najnowocześniejszą technologię z tym co Jeep ma najlepszego, z twardym, niepokornym, surowym charakterem. To połączenie znanej już dzikości z ucywilizowaniem.

 

 

 

Wygląd Renegade jest inspirowany oryginalnym modelem Willys z 1941 roku, jednym z pierwszych pojazdów wojskowych w masowej produkcji w USA. Detale inspirowane wyglądem zabytkowego zbiornika na paliwo z oryginalnego Jeepa Willys. Wzór ten jest charakterystycznym elementem łączącym detale znajdujące się wewnątrz Renegade z jego wyglądem zewnętrznym.

 

 

 

 

Nawiązania, można powiedzieć subtelne nawiązania do czcigodnego poprzednika, są umiejętnie zaprojektowane i wykonane. Przednie światła okrągłe, duże. Tylne kwadratowe z elementem nawiązującym do poprzednika, czyli krzyżem designerskim. Ów krzyż pojawia się w wielu elementach, także we wnętrzu. Z boku dwa przetłoczenia, i grube listwy plastikowe w kolorze czarnym. Można w przyszłości poszerzyć błotniki i rozstaw osi stosując szersze plastiki. Maska przednia niemal poziomo, a atrapa ma siedem pionowych pasów do wlotu powietrza. Tył również wygląda bojowo, klasycznie. Niemal pionowo poprowadzona tylna szyba, podwójna końcówka układu wydechowego i krótki zwis. Przedni zwis jest także krótki, co pozwala na doskonałe zjazdy i wjazdy na wszelkie nierówności terenu.

 

 

 

 

Wnętrze w kolorze czarnym z wstawkami z aluminium, duża grubą kierownicą, doskonale leży w dłoniach. Czujemy pewność prowadzenia. Mamy w niej pełne sterowanie funkcjami audio, komputerem pokładowym, sterowaniem telefonem wraz z systemem głośnomówiącym i tempomatem.

 

 

 

Przy lewarku od mechanicznej 6-biegowej skrzyni biegów jest pokrętło, którym można zmieniać systemy napędowe, 4x2, 4x4, Snow, Rocks, Mud, Sand. To zaawansowany system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain. Jest także reduktor do jazdy w trudnym terenie i system pomagający w zjeździe ze wzniesienia. Trzeba przyznać, iż ogarnął nas serdeczny śmiech, gdy wjechaliśmy nim na oponach asfaltowych, letnich w piaszczysty teren byłej kopalni piasku i absolutnie nie było żadnej potrzeby korzystania z tych dwóch systemów. Tego właśnie się spodziewaliśmy. Jeep tak doskonale się spisuje, iż nie ma potrzeby korzystania z systemów, które przydają się jeno w ekstremalnym terenie, gdzie i wyciągarka była by mile widziana. Ale większość z nas nigdy nie weźmie udziału w rajdach przeprawowych.

 



 

Gdy przy włączonym napędzie na cztery koła pokrętło ustawiamy w położeniu piasek, komputer tak skutecznie spina napędy, iż mamy wrażenie, że żadne warunki Jeepowi Renegade nie straszne.

Wjeżdżamy pod piaszczystą górę, zjeżdżamy i nic! Wjeżdżamy w sypki piach. …. i nic! Driftujemy na piachu, też doskonale daje radę. A żeby Państwa już dobić kompletnie to po wyjechaniu na asfalt auto prowadzi się wręcz doskonale. Luksusowo przewozi pięciu pasażerów. W takiej jeździe doskonale pomaga silnik wysokoprężny 2,0 140 KM z dużym momentem obrotowym.

 

 

 

Fotele przyjemnie twarde i właśnie takich nam potrzeba w tym aucie. Wysoka pozycja za kierownicą daje odpowiedni ogląd sytuacji. Deska rozdzielcza przejrzysta z dużym wyświetlaczem centralnie umieszczonym. Ma wszystko co potrzebne, łącznie z nawigacją. Przed kierowcą są bardzo przejrzyste zegary. Właśnie takie powinno mieć to auto. W Renegade nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Jest dobrze wykonany i spasowany, a materiały są dobrej – europejskiej jakości. Od kilkudziesięciu lat marka Jeep jednoznacznie jest kojarzona z autami dla prawdziwych facetów. Willys wygrał wojnę, kultowy Wrangler jest synonimem dzikiej przygody wykraczającej poza utarte schematy. Grand Cherokee udanie łączy wyjątkowy luksus z ponad przeciętnymi właściwościami terenowymi.W wersji SRT jest wyczynowym mocarzem, który nie ma kompleksów przed superautami.

 

 

JEEP RENEGADE to pierwszy amerykański SUV, który zamierza ostro rywalizować wśród niezwykle modnych miejskich małych SUV-ów. Ma do tego wszystko, a nawet więcej. Ma doskonały napęd, który jest wielką wartością dodaną.

 

Tekst, film i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

JEEP NA MORAWACH

 

DODGE VIPER V10

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de