Home Jeep JEEP GRAND CHEROKEE D
JEEP GRAND CHEROKEE D Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
niedziela, 24 listopada 2013 14:24

 

PRAWDZIWY EUROPEJCZYK Z USA

 

Wywarł na nas tak silne wrażenie, iż byliśmy w szoku, a polubiliśmy go od pierwszego wejścia do auta. JEEP Grand Cherokee, jest tak dobrze zaprojektowany i wyposażony, ma tak dobre materiały i tak dobrze jezdzi, że tylko najnowszy Range Rover może stanąć z nim do konkurencji.

 

ZOBACZ TEŻ; JEEP NA MORAWACH

 

W rzeczy samej niemal wszyscy Amerykanie przypłynęli niegdyś z Europy, właśnie na starym kontynencie mają swoje korzenie. Z samochodami było całkiem inaczej. Ameryka i Europa to dwa inne światy, jakby z innych galaktyk. Gdy koncern FIAT z Italii przejął Chryslera, te dwa światy nie tylko zaczęły żyć w symbiozie, ale jakby przenikać się w całości. A Italia to pamiętajmy najlepszy design i sportowe zacięcie. Wow!

 

 

ZOBACZ TAKŻE; JEEP W SIEWIERZY

 

 

LANCIA Thema doskonale przeobrażona została z Chryslera 300C, a teraz Jeep Grand Cherokee w swej czwartej odsłonie, Dostępny jest już od 211900 zł. Grand to pełnowymiarowy SUV klasy premium, reprezentujący najwyższe standardy w zakresie przełajowych właściwości jezdnych, komfortu jazdy i doskonałego wyposażenia. Przez dwie dekady modele poprzednie znalazły ponad 5 milionów nabywców.

 

 

 

 

Najnowsze wcielenie to nowoczesny design nadwozia, czy też szereg nowości technologicznych. Mamy tu reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej. Także nowe wzory obręczy kół 19 calowych, nowe rodzaje kolorystyczne wnętrza i karoserii.

Ekskluzywność wnętrza podkreślają materiały wysokiej klasy – skóra, czy też ornamenty wykonane z drewna wysokiego gatunku. Kierownica jest trójramienna, a zaawansowany system multimedialny oparty jest o 8,4 calowy ekran dotykowy i 7 calowy wyświetlacz wbudowany we wskaźniki. Topowe wersje wyposażone są w ekskluzywny 19 głośnikowy zestaw audio „Surround Sound” marki Harman Kardon o mocy 825 Watt.

 

 

 

Doskonale wyprofilowane fotele i wygodna tylna kanapa. Nowoczesna deska rozdzielcza, boczki drzwi elegancko wykończone i subtelnie podświetlone. Duża ilość pojemnych schowków i półek.

 

 

 

 

Dzielność w terenie jest wybitna, mimo szerokich letnich, raczej asfaltowych. Zawieszenie pneumatyczne Quadra-Lift pracuje z systemem zarządzania trakcją Sellec Terrain i Sellec-Trac. Napęd na koła przekazuje 8-biegowa automatyczna skrzynia ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy. I trzeba przyznać, iż działa wybornie. Możemy wybrać pokrętłem między fotelami, różne rodzaje drogi, do których dostosuje się auto. Mamy do wyboru wersję Rock – na kamieniste podłoże, Sand – na piach, Mud – na błoto, Snow – na śnieg i Auto, który w sposób automatyczny dostosowuje zawieszenie do warunków na drodze. Do tego możemy włączyć reduktor, a także podnieść lub opuścić zawieszenie przyciskami obok pokrętła. Zawieszenie jest niezależne przy wszystkich kołach i ma wiele elementów z aluminium.


 


 

 

 

Do napędu może posłużyć pięć silników. My jeździliśmy doskonale sprawującym się motorem 3,0 turbodiesel 250 KM. Można także mieć diesla o tej samej pojemności, ale słabszego 190 KM, a także benzynowy V6 3,0 286 KM i V8 HEMI 352 KM, a także królewski 6,4 litra V8 o mocy 470 KM dla wersji SRT.

 

 

 

 

Wrażenia z jazdy są przednie. Na asfalcie czuć, iż auto jest dość sztywno zawieszone, nie przechyla się i nie podpiera lusterkami. Jedzie płynnie i doskonale wybiera nierówności. Wręcz płynie i niestraszni są mu leżący policjanci.

 

 

 


Po wjechaniu w teren nic się nie dzieje, auto jedzie stabilnie, jakby po asfalcie, gdy mamy cięższy teren wystarczy włączyć program na błoto, lub piach i dodatkowo poza automatycznym, odpowiednim rozdziałem momentu obrotowego na odpowiednie koła, jest jeszcze blokada mechanizmu różnicowego tylnych kół. Gdybyśmy do tego dodali poważne terenowe opony stałby się wszędołazem.

 

 

 

JEEP Grand Cherokee w najnowszej wersji zaskoczył nas pozytywnie tak bardzo, iż jesteśmy jego fanami. To auto jest tak dobrze wyposażone i wykończone, że konkurencja już musi się bać. Nadaje się na wyprawy terenowe, podróże i do turystyki motoryzacyjnej. Brawo Jeep!

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzieczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

AUTO-TURYSTYKA W ALPACH

AUTO-TURYSTYKA NA X ZLOCIE PLEJAD

VIP CROSS 2013

 

 

 

 
Designed by vonfio.de