Home Lancia LANCIA YPSILON S
LANCIA YPSILON S Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
niedziela, 10 kwietnia 2016 07:18

 

ZJAWISKO W KAŻDYM CALU


Przejechać się samochodem zjawiskowym – marzenie każdego, Większości na myśli przychodzi od razu Koennigsegg, Ferrari, Lamborghini, Aston Martin i inne „potwory”. Ale by było to kompaktowe auto – świat się kończy. Tylko dwie marki – obie z Iatalii mogą tego dokonać – ALFA ROMEO i LANCIA. Włoskie mistrzostwo designu, szyk i elegancję doceniono na całej planecie. To spod ręki tamtejszych mistrzów wyszły najpiękniejsze buty i samochody i trzeba zaznaczyć, iż testowana   LANCIA Ypsilon S  -  OBEJRZYJ FILM I jest jednym z nich.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;   ZLOT FORZAITALIA

 

ZOBACZ NAS NA YOUTUBE oraz FACEBOOK


Zasłużona dla historii motoryzacji marka swą sławę zawdzięcza dokonaniom sportowym. Żadna inna firma nie zdobyła więcej razy – 11 – mistrzostwa świata producentów w rajdach samochodowych. Słynna DELTA, czy model Stratos lub 037 były niedoścignione na odcinkach specjalnych rajdów całego świata.


OBEJRZYJ FILM   -   LANCIA YPSILON II

 

PRZECZYTAJ TEŻ;    LANCIA W NIDZICY

 

 

 

Firma zwykła nazywać swe modele literami greckiego alfabetu, lecz nie zabraknie im liter, gdyż wprowadza wzorem wielu producentów następców, modele o tej samej nazwie. Y, tu w wersji S jest jednym z takich przykładów.

 

 

 

 

Linie nadwozia jak zwykle u Lancii bardzo eleganckie. Przód i bok nadwozia nawiązują do DELTY i bardzo dobrze, gdyż pojazd jest piękny i zwraca uwagę przechodniów na światłach. Z boku mamy dwa przetłoczenia nadwozia i wysoko biegnącą do góry linię okien bocznych w drzwiach drugiego rzędu pasażerów. Tył obły również do nudnych nie należy. Niemal ukryte klamki drzwi drugiego rzędu siedzeń to jakby firmowy znak firmowy marki. Bagażnik 217 litrów zaiste do ogromnych nie należy. Wymaga nieco cierpliwości przy wkładaniu większych przedmiotów.

 

 

LANCIA Y doskonale prezentuje się w słońcu, jak i w deszczu.

 

 

Czy z przodu, czy z tyłu - wygląda intrygująco!

 

 

 

 

Wersja MOMODESIGN wygląda bardzo atrakcyjnie. Ma dwutonową kolorystykę. Począwszy od wyrafinowanej czerni elementów nadwozia, po gamę kolorów z przewagą zdecydowanych odcieni, aż po sportowy tylny zderzak z chromowanymi wstawkami. Umiejętnie połączono wyrafinowaną, sportową stylistykę Lancii z modernistycznym sportowym duchem MOMODESIGN. Auto samo w sobie jest eleganckie i przyciągające uwagę, a w tej wersji na drodze każdy się za nim obejrzy.

Lancia Delta także występuje w tej wersji oraz w wersji S.

 

 

 

 

Przyspieszenie do setki w 12 sekund postrzegamy jako dobre, podobnie jak prędkość maksymalną 176 km/h. Silnik 1,250 cm 90 KM to doskonały standardowy produkt firmy. FIAT 500 z tym samym silnikiem spisywał się również bardzo dobrze. Jednostka ma system Start/Stop – wyjątkowo dobrze działający – nie męczący kierowcy. Jednostka napędowa pracuje cicho i nie ma dużego zapotrzebowania na paliwo. 3,0 – 4,5 litra to wszystko czym się zadowala. Lecz, szczególnie na autostradzie przydałby się jeszcze szósty bieg.

 

 

 


Co więcej prowadzenie auta jest nienaganne. Nie ma żadnych sensacji ani na zakrętach, ani na wybojach.Samochód jest przewidywalny i miły w prowadzeniu.

 

 

 

Bardzo eleganckie auto, zachwycić może każdego. Luksusowe wyposażenie i oszczędny silnik. LANCIA YPSILON S przyciąga wzrok i uwagę każdego. To samochód, dla tych, którzy pragną wyróżnić się w tłumie takich samych, niemal podobnych, zunifikowanych produktów. Auto-turystyka bardzo go polubiła.

 


 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosłąw Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; 

 

WEEKEND SPORTÓW MOTOROWYCH NA TORZE LAGUNA SECA

 

FIAT W GIETRZWAŁDZIE

 

ZABYTKOWE SAMOCHODY NA BEMOWIE

 

 
Designed by vonfio.de