Home Lancia LANCIA DELTA
LANCIA DELTA PDF Drukuj Email
sobota, 09 października 2010 16:48

 

 

 

 

 

 

 

Olśniewa urodą

 

 

                            To auto, którego protoplasta to jedna z największych legend motoryzacji, ze względu na swe wielkie sukcesy w rajdach samochodowych, był długo wyczekiwany jako mocny konkurent Golfa, czy Focusa. Słusznie, gdyż to samochód wysokiej klasy, doskonale wyposażony i o zacięciu sportowym. A jak przystało na przystojnego Włocha, jest elegancki i piękny. Ma jeszcze w sobie to coś, co trudno oblec w słowa, a co do niego przyciąga. Nic dziwnego, iż Delta otrzymała wiele nagród. Miesięcznik Gentleman wybrał ją na auto roku Gentlemana.



 

                            Linia nadwozia nowoczesna, nawiązuje do tradycji firmy. Nisko opada przednia maska. Linia okien bocznych idzie z lekka w górę, na końcu agresywnie się podnosząc. Tylna szyba umiejscowiona wysoko.  Cały tył jakby znacznie podniesiony. Nieco inaczej jak u konkurencji. Lancia zawsze wyznaczała nowoczesne trendy!




Za to wnętrze nie pozostawia złudzeń. Doskonałej jakości materiały. Skóra na desce rozdzielczej o kolorze czarnym, matowym, z przeszyciem nitką w kremowym kolorze. Jest to wysokiej jakości skóra Poltrona Frau. Kierownica gruba, dobrze leżąca w dłoni. Na konsoli centralnej duży ekran nawigacji i informacji o systemach pokładowych z eleganckimi przełącznikami metalowymi. Są nawet przełączniki włączające systemy ułatwiające manewrowanie na ciasnych parkingach. Fotele w kolorze kremowym mają elegancka skórę.



Tylko trochę za wysoko się siedzi. Siedzisko nie jest zagłębione zbyt mocno i nie trzymają tak dobrze na boki, jak byśmy chcieli, oczekując od pojazdu zacięcia sportowego, jak przystało na Lancię.

                            A jest czego oczekiwać. Nasze marzenia się spełniły. Silnik benzynowy 1750 turbo 200 KM ma także duży moment obrotowy i jest elastyczny także na niskich obrotach. Co prawda powyżej 4 tys odzywa się diabeł pod maską. Mimo automatycznej 6-biegowej skrzyni biegów Delta rozpędza się do setki w mniej niż 7,5 sek. Jeszcze szybciej reaguje na polecenia kierowcy, gdy włączymy tryb sport skrzyni biegów. Sztywne, dobrze dobrane zawieszenie i cztero tłoczkowe hamulce z przodu, oraz 18 calowe, eleganckie koła dopełniają całości. Walory sportowe oddają temperament auta wynikający z historii tego modelu. Nowa Delta to naprawdę intrygujące auto. Na zakrętach prowadzi się pewnie i dynamicznie. Ma charakterystykę niemal neutralną. Przy przejeździe przez nierówny asfalt czuć trochę sztywność zawieszenia. Lecz tak ma być w aucie ze sportowym zębem.


 

Wysoka jakość materiałów i wykończenia, doskonały design i pomysł na ten samochód powodują, iż jest to auto z duszą. Dla wizjonerów z nieprzeciętnym temperamentem. Klasa premium aut kompaktowych zyskała nowego bardzo silnego konkurenta. Drżyjcie BMW 1 i Audi A3. Tylko z tym silnikiem dość dużo pali. W mieście 14-16 litrów, poza miastem niewiele mniej. Ale mamy bardzo dobrą informację. Koncern Fiata produkuje doskonałe i bardzo oszczędne silniki wysokoprężne, które są zakupywane także przez innych producentów. Polecamy Deltę z jednym z takich silników, a na pewno zużycie spadnie o połowę. Będziemy się wyróżniać na drodze pośród nudnych aut konkurencji.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Maciej Szanter

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de