Home Lexus LEXUS CT 200h
LEXUS CT 200h PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 27 listopada 2011 18:39

 

Lexus CT 200h - intrygujący kompakt

 

 

Bardzo pozytywne zaskoczenie. To kompakt i nie kompakt, niby auto dość nie duże, lecz ma moc miejsca w środku. Długi przód, jak w limuzynie. Duży rozstaw osi i obszerny silnik, ale nie bagażnik. Ten jest skromny, bo... bateryjki. Tak to hybryda. Ale za to jaka! Możemy jechać na samym silniku elektrycznym z prędkościami do 47 km/h. To całkiem niezły wynik, jaki daje LEXUS. Już widzę oczami wyobraźni co będzie za parę lat, zasięgi i prędkości mogą być naprawdę pokaźne.


 

A teraz najważniejsze! Lexus CT 200 h ma wyśmienite zawieszenie, nie dlatego, że jest z aluminium, choć to ważne, bo obniża masę nieresorowaną auta. CT 200 prowadzi się wybornie na zakrętach i w koleinach, to niesamowite zaskoczenie, nie spodziewałem się tego po aucie z segmentu kompaktów. Może być, iż ten model stanie się liderem prowadzenia w tej klasie pojazdów.

 


 

O pierwszym wrażeniu na temat tego samochodu mówi Red. Grzegorz Traczewski z Radiowww.eu ; „Lexus – to jak sama nazwa wskazuje „coś „ luksusowego. A dokładnie luksusowa Toyota, choć producent nie szermuje tym hasłem. Nie dość, że luksusowa, to z założenia ekologiczna. Testowane auto to hybryda i to prawdziwa. Silnikowi benzynowemu o pojemności 1,8l towarzyszy elektryczny, który samodzielnie napędzać może koła tego kompaktu do około 47 km/h, przy spokojnej jeździe. Gdy najdzie nas ochota na szybszą jazdę, elektryczny motor działa jak KERS w F1.

Z zewnątrz CT 200h to klasyczny hatchback. Wewnątrz klasyka łączy się z nowoczesnością. Minusem jest mały bagażni9k, ale to przez bateryjki.

Do plusów należy niewątpliwie komfort jazdy tym pojazdem. Automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów jest nieco głośna, silnik nieco miele co objawia się głośną pracą, lecz przyśpiesza niezgorzej.

Ergonomia bez zarzutu, choć rozkminianie komputera to zajęcie na dłuższy wieczór, ale spokojnie do nauczenia. Melomani docenią świetny sprzęt audio.

Wygodna pozycja za kierownicą i wykończenie tapicerki w skórze dopełniaja całości. I tylko ta cena, ona czyni model Lexus CT 200h luksusem dla wybranych”.

 

 

Nietypowy wygląd daje nam do zrozumienia, iż na pierwszy rzut oka jest to Toyota Urban Cruiser, ale CT 200h jest niższy i bardziej zgrabny, jakby bardziej sportowy. W systemach napędu możemy mieć program normal, eco mode i spaort mode. Tak naprawdę w tym ostatnim auto reaguje doskonale na ruchy pedału gazu, a w wersji eco jest tylko nieznacznie bardziej oszczędny niż w wersji sport.

To udowadnia, iż CT jest autem doskonałym dla pani jeżdżącej spokojnie w mieście. Wtedy może spalić 5,4 – 6,0 litra. Przy bardziej dynamicznej jeździe osiągniemy 7,0 – 7,5 litra. Gdy podróżujemy naprawdę wyczynowo należy się spodziewać zużycia na poziomie 8,2 – 8,8 litra na setkę.

 


Dane Techniczne;

 

Silnik benzynowy 4 cylindrowy 1,8 litra plus silnik elektryczny

Moc 100 KM.

Skrzynia biegów bezstopniowa, automatyczna

Masa pojazdu 1440 kg

Opony 215/45 R17

 

 

Jak na kompakt Lexus CT 200 h zaskoczył nas wyposażeniem, prowadzeniem na zakrętach porównywalnym tylko z Fordem Focus i ilością miejsca we wnętrzu.

Krótko mówiąc to doskonałe kompaktowe auto adresowane do klasy wyższej z zacięciem ekologicznym.

 


 

 

Teksat i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

LEXUS NA RAGE RACE

LEXUS FASHION NIGHT

LEXUS CT 200h NA GALI GENTLEMANA

 


 

 

 

 
Designed by vonfio.de