Home Mazda MAZDA 6 - 2,0 BENZYNOWY
MAZDA 6 - 2,0 BENZYNOWY Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 23 czerwca 2019 06:42

 

LIMUZYNA ZJAWISKOWA

 

 

Jest tak piękna, iż niemal wszyscy oglądają się za nią na ulicy. Na 19 calowych felgach wygląda jeszcze ciekawiej. A kolor czerwony – typowy dla samochodów MAZDA – dopełnia całości. Oto najnowsza wersja modelu 6.

 

 

POLUB NAS TEŻ NA   FACEBOOK oraz  YOUTUBE

 

ZOBACZ TEŻ;  MAZDA DOOKOŁA WARMII

 

 

 

 

 

Auta osobowe dzielą się na te, którymi z różnorakich powodów jeździć musimy oraz te, o których marzymy. Najnowsza szóstka oczywiście należy do tej drugiej kategorii. Smukłe linie nadwozia, umiejętnie połączone krągłości z bardzo zdecydowanymi, ostrzejszymi liniami. Lifting, choć subtelny, jednak poprawił wiele. Auto wybija się ponad przeciętność. Ilość miejsca w środku na poziomie MERCEDESA E KLASSE.

 

 

ZOBACZ TEŻ;  NOWA MAZDA 3 - PREMIERA


 

 

 

 

Odkąd nastała moda na SUV-y i Crossovery tradycyjne sedany klasy średniej przeżywają kryzys sprzedaży. Mazda chce zadać temu kłam. Oferuje pojazd nie poprawny, lecz niezwykle atrakcyjny. Aktualna generacja szóstki zadebiutowała w 2012 roku, jesienią 2014 zaprezentowano delikatny lifting. Teraz przyszła poważna modernizacja zewnętrzna, wnętrza oraz techniczna. Także poprawiono bezpieczeństwo.

 

 

 

 

 

Linie nadwozia od razu przyciągają uwagę. Front pojazdu otrzymał powiększony grill, reflektory oraz nowy zderzak. Zaokrąglone boki zderzaka optycznie poszerzają auto. Z tyłu zobaczymy szerzej rozstawione końcówki wydechu i w całości lakierowany w kolorze nadwozia zderzak. Zespolone, smukłe lampy także zostały zmodernizowane. Zmienione są też wzory 17 i 19 calowych kół. Najważniejszy dla marki kolor Soul Red został zastąpiony jeszcze bardziej wyrazistym Soul Red Crystal. Ma bardziej lśniący połysk.

 

 

 

 

 

Linia dolna lekko biegnących w górę okien bocznych podkreślona jest - jak całość okien - elementami chromowanymi. Przednia i tylna szyba są bardzo duże, umieszczone pod bardzo dużym kątem, co nadaje pojazdowi jeszcze bardziej wyrazistego, sportowego charakteru. Bagażnik znacznie podniesiony, a przednia maska drastycznie długa i silnie opadająca. Całość nadwozia wygląda nowocześnie, dynamicznie, zadziornie, w żadnym wypadku nie nudno.

 

 

 

 

 

 

DANE TECHNICZNE;

 

Silnik – rzędowy, benzynowy, 4-cylindrowy 16 zaworowy

Pojemność – 1998 cm

Moc – 165 KM przy 6000 obr/min

Max moment obrotowy 213 Nm przy 4000 obr/min

Skrzynia biegów – automatyczna, 6-biegowa

Przyspieszenie 0-100 km/h – 10,5 sek.

Prędkość maksymalna – 205 km/h.

Napęd – przedni

Zużycie paliwa – 5,5 – 7,5 litra

Masa własna – 1454 kg

Dł/szer/wys – 4805/1840/1475 mm

Rozstaw osi – 2750 mm

Pojemność bagażnika – 522/1664 litrów

Opony 225/40 R19

 

 

 

Wnętrze

 

Samochód ma też więcej do zaoferowania w środku. Skóra Nappa i drewno, nowa deska rozdzielcza. Rozchodząca się na boki tablica rozdzielcza uzyskała elegancję klasy premium. Na środku deski rozdzielczej duży 8 calowy ekran multimedialny. System rozbudowano o usługi Apple Car Play i Android Auto. Pod nim wąski panel sterowania klimatyzacją. Obok dźwigni zmiany biegów pokrętło – joystick z dwoma przyciskami obok do sterowania wszystkimi funkcjami na ekranie środkowym. Okładziny wszelkich paneli są bardziej miękkie. Kolory brązowe elementów skórzanych wpadają nieco w odcień śliwkowy. Całości dopełniają elementy chromowane. Fotele duże, obszerne i wygodne. Doskonale trzymają na boki. Mogą być podgrzewane i wentylowane. Tylna kanapa obszerna i bardzo wygodna. Nawet trzy osoby dadzą radę pojechać na nieco dłuższych trasach.

 

 

 

 

 

Średniej wielkości kierownica również może być podgrzewana. Ma pełne sterowanie radiem, tempomatem i komputerem pokładowym. Za kierownicą przeprojektowany analogowy zestaw wskaźników. Jest bardzo czytelny. Ogólne wrażenie wnętrza jest jak najlepsze. Zdaje się, iż szybko się nie zestarzeje.

 

 

 

 

Silniki

 

Mazda trzyma się benzynowych silników wolnossących, bez downsizingu i z dużym stopniem sprężania. Motory dwulitrowe mogą mieć moc 145 i 165 KM. Można też mieć 2,5 litrowy, czterocylindrowy o mocy 194 KM. Ten otrzymał system dezaktywacji dwóch cylindrów. Silniki wysokoprężne 2,2 litra turbo o mocach 150 i 184 KM. Wszystkie silniki spełniają normy czystości spalin Euro 6.

 

 

 

 

Wrażenia z drogi

 

Auto już na pierwszy rzut oka jest niezwykle atrakcyjne. Nie zmienia się to po zajęciu miejsca we wnętrzu. Uruchamiamy silnik o mocy 165 KM i w aucie jest cisza. Motor ma dużą kulturę pracy. Słychać go nieco w górnych prędkościach obrotowych. Prowadzenie na drodze jest doskonałe. Nie dochodzą do głosu żadne stuki i skrzypienia z nadwozia czy podwozia. Na prostej auto jest stabilne. Przy wysokich prędkościach szumy powietrza są nieznaczne i nie męczą zbytnio. Wyraźnie poprawiło się i tak dobre prowadzenie na zakrętach i nierównościach drogi. Tylne zawieszenie wielowahaczowe aż czuć, iż zostało dopracowane.

 

 

 

 

Jazda tym samochodem to duża frajda. Wyposażenie i wygląd Są doskonałe. Klasa premium to odpowiednie miejsce dla japońskiej marki MAZDA . Model 6 jest o wiele ciekawszą propozycją, niż okrzyczane podobne, a często nudne auta marek niemieckich. Tak więc ruszajmy w świat.

 

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

MAZDA CX7 NA MAZURACH

 

AUTO-TURYSTYKA W BIESZCZADACH

 

MAZDA NA PODLASIU I BAGNACH BIEBRZAŃSKICH

 

 

 
Designed by vonfio.de