Home Mazda MAZDA CX5 - 2,0 BENZ.
MAZDA CX5 - 2,0 BENZ. Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
środa, 12 września 2012 12:28

 

SUV wagi piórkowej.

 

Mazda zawsze była znana z produkcji samochodów nie do zdarcia i tych z silnikiem Wankla. Model CX5 z pewnością spełnia pierwszy warunek, ale silnika rotacyjnego nie posiada, za to ma technologię Skyactiv.

 

ZOBACZ TAKŻE;     MAZDA CX5 - PREMIERA


 

Ukierunkowana na sportowy wizerunek Mazda przyzwyczaiła nas do twardych zawieszeń i aut doskonale spisujących się na zakrętach, oraz innych ekstrawagancji, jak niska masa aut, gdzie wszyscy konkurenci są z dużą nadwagą, i jeszcze jedno, czego nie mają żadni konkurenci....

 

 

 

. Model Mazda RX8 nadal jest dostępny z motorem Wankla, w latach 90-tych firma wystawiła auto z takim napędem w słynnym wyścigu długodystansowym 24 Godziny Le Mans – i wygrała go modelem 787 B w roku 1991. To pierwsze zwycięstwo japońskiego producenta w tym legendarnym wyścigu i jedyne auta z silnikiem rotacyjnym.

Roadster MX5 jest tak popularny na świecie, iż został sprzedany w ponad milionie egzemplarzy.

 

ZOBACZ TAKŻE;   MAZDĄ DOOKOŁA WARMII

 




 

Obecnie filozofią marki jest, by każde następne auto było lżejsze od poprzednika, a to zmniejsza zużycie paliwa. Mazda w roku 2007 przedstawiła plan zmniejszenia zużycia paliwa w swoich pojazdach do 2015 r. o 30%, czyli „zrównoważony Zoom-Zoom”, więc jest o co walczyć.

Do tego dwa lata później wprowadzono układ Mazda i-stop, jedyny na świecie system, w którym powtórne uruchomienie silnika ułatwia odpowiednie ustawienie tłoków podczas wyłączania motoru, by start odbywał się przy jak najmniejszym obciążeniu rozrusznika i był jak najszybszy. Rzeczywiście w testowanym modelu CX5 działa bez zarzutu i nie przeszkadza pod światłami.

Mazda CX5 to bezpośredni konkurent tak uznanych już aut, jak FORD Kuga i HYUNDAI iX35. Czy skutecznie się obroni przy już znanych autach? Ma po temu wszelkie szanse.

 

 

Intensywny kolor Sky Blue przyciąga wzrok, mimo iż CX5 nie ma turbo, charakterystycznego wlotu na masce i kubełkowych foteli. Duże koła 17 calowe z oponami 225/65 R17 wyglądają wraz z całym nadwoziem muskularnie. Mazda już zdążyła przyzwyczaić do dynamicznych linii nadwozia i świetnego wykończenia. Sylwetka nowej Mazdy jest pełna energii i sportowej dynamiki. Off-roadowe dodatki w postaci czarnych plastików u dołu nadwozia pozwalają czuć się bezpiecznie w lekkim terenie, bądź w większym śniegu. Dwie końcówki wydechu i spojler na dachu wyglądają bojowo.


 

 

 

Motor 1998 cm ma moc 160 KM, czyli całkiem dużo. Tyle udało się wykrzesać bez turbo, czy kompresora, a przy tym 208 Nm momentu. To więcej niż u konkurencji. Przy tym silnik benzynowy, który można kręcić aż powyżej 6000 obrotów, wigoru nabiera już powyżej 2000 obr/min i całkiem dobrze przyspiesza spod świateł. To właśnie dzięki niskiej masie, jak na tę klasę 1405 kg! Tak a to przy aucie z napędem na wszystkie koła. Konkurencja bardziej utyła. Dzięki temu zużycie benzyny na poziomie 8,2 litra jest łatwo osiągalne, przy spokojnej jeździe możemy zejść nawet do 7,6 litra, ale przy sportowej, a do tego w mieście można się spodziewać nawet powyżej 11 litrów. Ale to auto służy raczej do rodzinnych wycieczek, a nie szaleństwa, więc w zużyciu paliwa również bije konkurencję.

 

 

 

Skrzynia biegów, niestety automatyczna odbiera pojazdowi trochę wigoru. Chciało by się by szybciej działała przy nagłym przyspieszaniu, ale za to wcale nie czuć zmiany biegów przy normalnej jeździe, brak szarpnięć, to duży plus. Lecz ja tęsknię za mazdowską skrzynią manualną, która zawsze doskonale działała i miała krótki skok dźwigni zmiany biegów.

 

 

Cena jest także przystępna – od 91200 zł. Za wersję testowaną z napędem na cztery koła, bogatym wyposażeniem i automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłaci 126400 zł.

 

RED. Grzegorz Traczewskiwww.radiowww.eu ; „Mazda CX5 to jedna z sensowniejszych propozycji wśród SUV-ów. Auto praktycznie bez wad, bo trudno nazwać wadą brak zegara wskazującego temperaturę płynu chłodzącego. Producent ograniczył się tylko do kontrolki. A poza tym wygodnie, ergonomicznie i co ostatnio ważne – ekonomicznie. Oszczędny benzyniak i system start-stop sprawiają, że cena przejechanego kilometra jest jak na tę wielkość do przyjęcia. Można go porównać do zużycia paliwa przez silnik wysokoprężny. O gustach się nie dyskutuje, ale wygląd nadwozia tej Mazdy zasługuje według mnie na pochwałę. Dodam do tego japońską jakość wykonania (CX 5 to produkt stricte japoński) i stworzę coś na kształt wzorca SUV-a. Chyba nie przesadzam”.

 

 

 

Mazda CX5 otrzymała nagrodę AUTO BILD Design Award 2012, jako najpiękniejsze auto w Europie. Z pewnością zasłużenie, gdyż auto wzbudza zainteresowanie już na pierwszy rzut oka. Kolejne piękne auto i w dodatku naprawdę z Japonii, a nie gdzieś składane na obrzeżach „imperium unijnego”. Autoturystyka zyskała silnego sprzymierzeńca. Dobrze wyposażony i takoż jeżdżący wzbudza żywe pożądanie! Tak więc pożądajmy auta, które naprawdę warto mieć.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  

URODZINY MAZDY

MAZDA CX7 NA MAZURACH

AUTO-TURYSTYKA NAD BAŁTYKIEM

 

 


 
Designed by vonfio.de