Home Mercedes MERCEDES-BENZ SPRINTER Z PLANDEKĄ
MERCEDES-BENZ SPRINTER Z PLANDEKĄ Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
sobota, 22 marca 2014 06:52

 

NA KAŻDĄ OKAZJĘ.


MERCEDES Sprinter to samochód do każdego rodzaju zadań. Widzieliśmy już tyle rodzajów kabin i zabudowy, że trudno zliczy, a do tego mogą być wersje sześciokołowe, prawdziwe łaziki terenowe.


ZOBACZ RÓWNIEŻ;   NAJNOWSZY MERCEDES KLASY V


Średniej długości kabina i niska plandeka, nie stawiająca oporu powietrza, bo nie wystająca ponad kabinę. Optycznie wydaje się mała, ale powierzchnia załadunku jest ogromna. Jeśli ktoś nie potrzebuje przewozić ładunków wyższych niż 1,7 metra, to ma dobre auto.

 

 

 

Z zewnątrz, z przodu auto wydaje się potężne. Ale poprzez niską kabinę z boku i z tyłu wydaje się małe. Nic bardziej mylnego. Auto jest wielkie, długie i jawi się jako bardzo eleganckie. Z tyłu mamy elegancki aluminiowy zderzak z gwiazdą marki. Po otwarciu klapy tylnej, co jest bardzo prostą czynnością – mamy otwierany z tej klapy schodek. Przestrzeń załadunku jest dość wysoko umieszczona.

 

Nadaje się na budowę, do przewozu kamieni i cementu.

 

 

 

Wnętrze kabiny to klasyczny styl Mercedesa. Dwa miejsca siedzące z przodu, kokpit z dużą ilością schowków, półka pod sufitem, kieszenie w drzwiach na butelki 1,5 litra, schowek przed pasażerem, oraz kilka zagłębień na dokumenty. Mamy fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia kręgów lędźwiowych, oraz regulacją masy kierowcy. Centrum sterowania z radiem i klimatyzacją, jak w osobowych Mercedesach, intuicyjnie obsługiwane.

 

 

 

 

Drugi rząd siedzeń to prosta ławka dla czterech osób. Jest tam dużo miejsca dla pasażerów. Do drugiego rzędu siedzeń prowadzą wąskie drzwi, bo to nie najdłuższa kabina wersji 6-osobowej. Auto już na pierwszy rzut oka zdaje się być wygodne i takim jest w rzeczywistości.

 

 

Motor to czterocylindrowy turbodiesel o mocy 175 KM. Producent podaje, iż można uzyskać zużycie poniżej 8 litrów. Nam głównie w mieście i w terenach podmiejskich udało się uzyskać około 9,5 litra bez towaru na pace, przy spokojnej jeździe. Nieco dynamiczniejsze poruszanie się to około 11 litrów. Ale to duże auto. Motor nie jest zbyt głośny. Ma bardzo dobrą kulturę pracy. A wszystko to przy współpracy silnika z klasyczną pospolitą skrzynią mechaniczną, sześciobiegową.

Auto bez towaru dobrze przyspiesza, mimo masy własnej ponad 2170 kg.

 

 

 

Sprinter to najpopularniejszy model Mercedes-Benz Vans. Obecnie powstaje w liczbie około 150 000 egzemplarzy w ciągu roku. Sprzedawany jest niemal na wszystkich kontynentach, lecz nadal najważniejszym rynkiem dla Mercedesa jest Europa. Można mieć go w niezliczonej ilości wersji i wyposażeń. Również można zamontować zasilanie gazem ziemnym NGT.

 

Żeliwny, nie aluminiowy wspornik resora piórowego.

 

 

 

MERCEDES-BENZ SPRINTER to auto na każde warunki i niemal dla każdej firmy małej, bądź dużej potrzebującej prędkich dostaw. Do auta w wersji testowanej trzeba się trochę przyzwyczaić, za względu na jego gabaryty, bo tuż po zajęciu miejsca za kierownicą wydaje się mało zwrotny. Lecz wystarczy uważnie spoglądać w podwójne, duże lusterka zewnętrzne, by szybko poczuć to auto.

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy

 

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de