Home Mercedes MERCEDES GLA 200 CDI
MERCEDES GLA 200 CDI Email
Wpisany przez Małgorzata Wdzięczkowska   
niedziela, 26 października 2014 08:04

 

MERCEDES WKROCZYŁ DO SEGMENTU CROSSOVERÓW

 

Gdy patrzymy na niego trudno oprzeć się wrażeniu, że widzieliśmy go już gdzieś. Rzeczywiście MERCEDES GLA - ZOBACZ FILM przypomina A klasę. Z odczuć z jazdy również absolutnie ją przypomina. To A klasa o podwyższonym zawieszeniu i napędzie na cztery koła i pewnymi zmianami oczywiście. A prowadzi się absolutnie nienagannie, jak A klasa.

 

ZOBACZ TEŻ;   MERCEDES BENZ VAN ECONOMY

 

Mercedes z rozmachem wszedł do segmentu Crossoverów – luksusowych Crossoverów. W umiejętny sposób połączył tradycję z nowoczesnością. Mamy dodatki stylizacyjne-terenowe w nadwoziu, dyfuzor, podwyższone zawieszenie i wielkie 19 calowe koła, zmienione lampy tylne.


 

ZOBACZ FILM;  MERCEDES GLA 200 CDI 4MATIC II

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;  G KLASA NA STACJI MERCEDES

 

Uterenowione samochody segmentu C są dziś bardzo popularne. Producenci mają dwa sposoby na zbudowanie własnego modelu tego typu. Pierwsza to zupełnie nowa konstrukcja typu SUV. Wykorzystuje co prawda płytę podłogową protoplasty, ale oferuje większe, bardziej przestronne nadwozie.

Druga jest dużo prostsza i wygląda następująco; wykorzystuje już istniejące nadwozie. Należy do kompaktowego modelu zamontować nowe zawieszenie zapewniające większy prześwit. Ponadto dodać zestaw nielakierowanych listew plastikowych, umieścić jakiś atrakcyjny napis na klapie tylnej. Zwykle umieszcza się spektakularnie dużą literę X na klapie tylnej. Taki jest właśnie Subaru XV – odnoszący sukcesy sprzedaży – popularny i doskonale poruszający się zarówno po drogach utwardzonych, jak i w terenie.

 

 

Mercedes poszedł właściwie własna drogą. Grossover Mercedesa ma bardzo indywidualne nadwozie, ale tylko w niewielkim stopniu większe o d modelu A. GLA jest wyższy aż o 61 mm. Na parkingu auto nie wystaje zbytnio z tłumu zwykłych osobówek. We wnętrzu mamy przy tym bardzo dużo miejsca, chyba że jesteśmy wielkoludem. Ale za to bagażnik mieści 421 litrów, czyli 80 więcej niż A klasa. Co ważne podłoga bagażnika jest płaska po złożeniu tylnej kanapy.


ZOBACZ RÓWNIEŻ;    NAJSTARSZY MERCEDES

 

 

 

Poza tym samochód daje odpowiednio dużo przestrzeni, zarówno na tylnej kanapie, jak i przednich fotelach. Luksus wydaje się dominować, jak to u Mercedesa, subtelnie podany luksus.

Niskie stosunkowo nadwozie ma sugerować, iż auto ma geny sportowe. Rzeczywiście ma atrakcyjną stylistykę i smukłe nadwozie. Na przedniej atrapie mamy podnoszącą atrakcyjność wyglądu wielką trójramienną gwiazdę, która drzewiej była zarezerwowana dla modeli sportowych.

 

 

Mimo, iż ten model zaprojektowano dla nowej klienteli, to jednak zaprojektowano w sposób klasyczny. Czyli jeśli ktoś wcześniej jeździł Mercedesem, zawiedziony nie będzie. Układ kierowniczy jest o typowej dla marki charakterystyce. Ale można zamówić Sports Direct-Steer.Do tego najwyższej jakości materiały we wnętrzu i klasycznie mistrzowskie spasowanie ich, oraz bogata lista wyposażenia pozwalają dotrzeć do najbardziej wymagających klientów.

 

 

Mercedes w takiej terenówce oferuje trzy rodzaje zawieszenia. A jakże! Konkurencja niech się uczy! Standardowe, Sportowe – obniżone o 15 mm i bardziej terenowe – podwyższone o 30 mm. Każdy może wybrać coś dla siebie. Do tego wielkie 19 calowe koła, z raczej ni off-roadowymi niskoprofilowymi oponami. Dają one radę w każdych warunkach. Ale w standardzie możemy wybrać 17 calowe na frubszych oponach i pojechać w poważniejszy teren.

W temacie jazdy poza asfaltem Auto ma tryb jazdy terenowy, czyli inna reakcja na pedał gazu i inne momenty zmiany biegów oraz asystenta zjazdu ze wzniesienia. Działają wybornie.

 

 

Znany silnik 2,2 litra o mocy 136 KM przyspiesza to auto jakby miał ze 180 KM. Mimo, iż mamy do czynienia z pojazdem ważącym 1520 kg. Setkę osiąga na suchym asfalcie w mniej niż 10 sekund. Skrzynia biegów 7G-DCT działa wręcz wspaniale, bez żadnego zarzutu. Pozbawiona jest szarpania przy ruszaniu i zatrzymywaniu, oraz przy zmianie biegów. Podstawowy tryb ECO to leniwe zmiany biegów przy niskich obrotach, co jest dobre w mieście i oznacza wyłączanie motoru podczas postoju pod światłami.

 

 

 

 

Zużycie paliwa to poza miastem około 6 – 6,2 litra oleju napędowego i w mieście 7 – 7,2 litra. Akceptowalne. Przy spokojnej – stabilnej jeździe poza miastem można spokojnie zejść nawet zdecydowanie poniżej 5 litrów na setkę. Możemy zamówić ten sam silnik w wersji 220 CDI z mocą 170 KM i takim samym zużyciem paliwa, oraz przyspieszeniem do setki o sekundę mniejszym.

 

 

 

A tak wygląda A klasa - prawda, iż różnice są kosmetyczne.

 

Najlepsze w tym aucie jest to, iż ten nowocześnie wyglądający Crossover jest autem, które bez problemu zaakceptują tradycyjni miłośnicy marki. W specyfikacji podstawowej to typowy stary Mercedes. Jeśli ktoś ma większy temperament i pragnie coraz więcej, nie ma problemu, można dobrać różne warianty wyposażenia.  MERCEDES GLA – jedno auto, a wiele możliwości. Więc wybierajmy się w siną dal, w przeprawy, wyprawy i podróże.

 

Tekst ; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

OLDTIMERY NA STACJI MERCEDES

 

UŻYTKOWE MERCEDESY W BEDNARACH

 

125 LAT MERCEDESA - ZLOT

 
Designed by vonfio.de