Home Mercedes SMART FOR TWO
SMART FOR TWO Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 30 lipca 2015 04:58

 

MAŁE JEST PIĘKNE

 

Duża zwinność, mała średnica zawracania – 7 metrów, duży komfort i wiele inteligentnych funkcji w małym aucie z wielką duszą. Także z wielką jakością i poziomem bezpieczeństwa. Nowy SMART FOR TWO został nawet zestawiony w crasch teście z autem luksusowym, flagowym firmy - MERCEDES S KLASY.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   WSPÓŁPRACA SMARTA I BRABUSA

 

Oba postawiono naprzeciw siebie i rozpędzono do prędkości 50 km/h, po czym zderzyły się z powierzchnią styku około 50%. Smart wyszedł z tego równie obronną ręką, co S Klasa.

 

ZOBACZ TEŻ;  STACJA MERCEDES 2015 - MODNE MIEJSCE

 

 

Kolejną ciekawostką jest to, iż drzwi otwierają się niemal pod kątem 90 stopni. Nowy For Two jest równie długi co poprzednik ale szerszy o 10 cm i niższy o 1 cm. Wyglądem mocno się zmienił. Zmodyfikowano przednie i tylne lampy, założono nowe zderzaki. Drzwi są inaczej wyprofilowane.

 

 

 

Nadwozie dwukolorowe i takież wnętrze w dodatku przygotowane ze smakiem, jakby dla ludzi młodych, lub takich z nutka fantazji. Wnętrze w tych samych kolorach i jakby lekko stylizowane na lata 50-te. Na desce rozdzielczej mamy duży ekran nawigacji i komputera, który wygląda jakby był odrębnie, specjalnie zaprojektowany, oraz poniżej radio jakby właśnie wzięte z auta lub domu sprzed lat. Poniżej klimatyzacja także podobnie, intrygująco stylizowana. Przy lewym słupku mały obrotomierz , a w nim jakby w środku zegarek – jak w aucie wyczynowym. Niemal pod lewarkiem zmiany biegów jest ciekawa, wysuwana półka na różne drobiazgi. Wewnętrzna część drzwi również dwukolorowa i o ciekawym projekcie. Z przodu na jedynych fotelach mamy moc miejsca. Tuż za fotelami bagażnik, całkiem pokaźny jak na małe auto z silnikiem z tyłu. Ale wysoko umieszczony bagażnik jest pojemny, gdy bagaże umieścimy pionowo.

 

 

 

 

Jestem fanem małych samochodów, ale z mocnymi silnikami. Smart mały jest, ale mocnych motorów nie ma, bo nie musi. To co ma wystarczy. Silnik 999 cm i 71 KM przy tylko 963 kg masy pojazdu To w zupełności wystarczy. A można ten motor mieć w wersjach z mocami 60 i 90 KM. Motor 71 konny jest całkiem żwawy i nieźle rozpędza pojazd o masie 885 kg. Ta masa jak na tak małe auto jest podyktowana względami bezpieczeństwa i licznymi wzmocnieniami.

 

 

 

 

Zgodnie ze sloganem reklamowym Smart jest zawrotnie zwrotny, co sprawdziło się zarówno w labiryncie miejskim i w normalnej jeździe. Wąskie i kręte uliczki to jego świat. Na szybkich zakrętach trzyma się drogi jak przyklejony. Ale także na prostej – patrz autostradzie – prowadzi się doskonale. Nie myszkuje po drodze. Trzeba się jeno przyzwyczaić do szybkiej reakcji hamulców na nagłe hamowanie. Siedząc za kierownica nowego Smarta było mi naprawdę bardzo wygodnie. Brak ciasnoty – jest tam bardzo dużo miejsca. Pokuszę się o twierdzenie, iż ten samochód trafiał będzie zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Młodych ludzi!

 

 

 

Smart w wersji dwuosobowej jest od lat klasą samą w sobie, gdy go wymyślono był zapowiedzią przyszłości i intrygował lub oburzał. Dziś zachwyca. Mniejsze od niego są tylko różnego rodzaju mikrosamochody, zwykle francuskie, ale to inny poziom, który żadną miarą nie przystaje do Smarta. W wersji FOR FOUR – patrz test - jest bliźniakiem  RENAULT TWINGO – patrz test. Ciekawa kolorystyka i designerskie wstawki przyciągają na ulicy wzrok wszystkich.

 

 

 

SMART jest bardzo ciekawym i atrakcyjnym samochodem. Dla ludzi z fantazją, aktywnych i z temperamentem. Ma także jedną zaletę – wejdzie w każdą małą miejską szczelinę, a o to przecież chodzi! Auto-turystyka już go lubi.

 

Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski


PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

MERCEDES W TOSKANII

AUTO-TURYSTYKA W CZERSKU

AUTO-TURYSTYKA W ARMENII

 

 
Designed by vonfio.de