Home Mercedes MERCEDES MARCO POLO
MERCEDES MARCO POLO Email
Wpisany przez Małgorzata Frank   
niedziela, 18 października 2015 04:22

 

URLOP NA ZAWOŁANIE.

 

Od kiedy MERCEDES-BENZ pokazał w ubiegłym roku dwie wersje kempingowych modeli MARCO POLO - ZOBACZ FILM od razu wzbudził zainteresowanie. Ci, którzy na co dzień ciężko pracują z pewnością nie raz chcieli by się wyrwać gdzieś w sina dal, tak z dnia na dzień. Choć nie zawsze to możliwe, z pewnością z Marco Polo łatwiejsze.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  MARCO POLO W SUWALSKIEM  -  WYPRAWA


Bazą dla tego kampera może być Klasa V lub VITO. My testowaliśmy wersję Activity, bez aneksu kuchennego, na podwoziu Vito. To wersja, która pozwala wygodnie przespać się pięciu osobom, a gdy są dzieci to nawet więcej. Jedyne ograniczenie to pięć miejsc siedzących w czasie podróży.

 

PRZECZYTAJ TEŻ; MERCEDES MARCO POLO NA STACJI MERCEDES

 

 

ZOBACZ TAKŻE; MERCEDES VIANO W TOSKANII

 

Wersja Activity z założenia ma być pojazdem rekreacyjnym. Pozwolić ze sobą zabrać w kilkudniową wyprawę sprzęt taki jak deski surfingowe, rowery, itp. Przy tym zapewniając możliwości noclegowe. Dlatego ta wersja jest najbardziej użytkową. Dlatego też próżno szukać we wnętrzu drewna i miękkich materiałów, ale dominują te łatwo zmywalne i praktyczne, trudne do zadrapania. Wyposażenie auta w trzyosobową ławkę (pod którą są pojemne szuflady) pozwoliło po złożeniu jej uzyskać bardzo duże łóżko o wymiarach 1,93x1,35 metra. Dodatkowo na dachu mamy nieco tylko węższe łóżko z dużym namiotem.

 

 

 

Masa auta 2321 kg jest dość pokaźna, ale silnik jest bardzo elastyczny, dynamiczny i oszczędny. Motor o pojemności 2143 cm i mocy 163 KM. Można mieć też ten sam silnik z mocą 136 oraz 190 KM. Można zdecydować się także na diesla 1,6 turbo 88 lub 114 KM, ale wcale nie będzie bardziej oszczędny od tego o pojemności 2143 cm. Nam w czasie całego testu i wyprawy udało się jadąc dość spokojnie uzyskać zużycie na poziomie około 6,3 litra. Podróżując żwawiej to około 7 – 7,5 litra.

 


 

 

Uwagę zwraca też łatwość przekształcenia pojazdu w biuro lub hotel. Przednie fotele jednym ruchem się obracają i można usiąść konferencyjnie. Na samym środku obszernego wnętrza mamy rozkładany wielofunkcyjny stolik ze schowkami. Można go podwyższać lub obniżać.

Jednym ruchem dwóch rąk można także złożyć trzyosobową ławkę i szybko uzyskać kanapę. Tylko zagłówki trzeba złożyć. Rewelacja.

 

 

 

Nadbudowa-dach jest wykonany przez firmę Westfalia. Również podniesienie dachu to rozpięcie zabezpieczeń i jeden mocny ruch ręką. Tak samo jest przy zamykaniu dachu.

 

 

Marco Polo jak się okazało nie tylko jest całkiem żwawy, lecz także doskonale się prowadzi. Nie zaskakuje żadnymi niespodziewanymi atrakcjami ani na zakrętach, ani na nierównej drodze. W zakrętach trzyma się jak przyklejony, jak na tak duży i ciężki samochód. Pewność prowadzenia jest bardzo duża.

 

 

 

Przy długości auta nieco ponad 5 metrów możemy zaparkować na każdym miejscu parkingowym dla normalnego auta osobowego. A przy wysokości 2,05 m można parkować w garażach podziemnych.

 

 

Solidny Marco Polo to MERCEDES Transformers. W dzień można nim podróżować i zwiedzać, a w nocy zmienić na wygodny hotel na kołach. Co więcej wjedziemy nim w całej Europie tam, gdzie nie wjadą auta osobowe z przyczepami campingowymi, bo w wielu miejscach są dla nich zakazy. Tak więc wyruszajmy na ekscytujące wyprawy.

 

Tekst, zdjęcia i filmy; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;

MERCEDES VITO W ŁÓDZKIEM

STACJA MERCEDES

MAYBACH

 
Designed by vonfio.de