Home Mercedes MERCEDES-BENZ 250 GLE
MERCEDES-BENZ 250 GLE Email
Wpisany przez Robert WDZIĘCZKOWSKI   
sobota, 27 sierpnia 2016 05:22

 

NA WSZELKIE OKAZJE, NA KAŻDY CZAS

 

MERCEDES-BENZ długo czekał na ten model, lecz GLE jest godnym następcą sukcesu klasy ML – do której jest nieco podobny. Jest ciekawym i praktycznym pojazdem. A w zanadrzu Koncern DAIMLER BENZ ma piękny i ciekawy model GLE Coupe, czyli jeszcze bardziej sportową odmianę tego SUV-a.

 

OBEJRZYJ FILM   -   MERCEDES-BENZ GLE 250d

 

ZNAJDŹ NAS TAKŻE NA  YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TAKŻE;  MERCEDES NA SZCZYCIE SPRZEDAŻY

 

GLE Coupe jest bezpośrednim konkurentem skądinąd brzydkiego BMW X6. A jednak koncernowi ze Stuttgartu wyszło auto zjawiskowo piękne, mimo iż podobne do bawarskiego konkurenta. W takim razie klasyczny GLE podobny jest do BMW X5. Wcale nie wychodzi mu to na złe.

 

ZOBACZ TAKŻE;  MERCEDES BENZ 500E - KULTOWY KLASYK


 

 

Pierwsze spojrzenie na dużego Mercedesa i nie możemy oprzeć się wrażeniu, że auto jest podobne do modelu ML, który święcił sukcesy sprzedaży, zagrał nawet w filmie Park Jurajski, co z pewnością było ogromną promocją. Jest jednak większe i posiada atrakcyjniejszy, nowocześniejszy wygląd.

 

ZOBACZ TEŻ FILM    -   MERCEDES-BENZ 350d 4-MATIK - TEST

 

 

 

Mercedes jak zwykle od dawna należy do najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Pod nazwą Intelligent Drive znalazły się w aucie liczne systemy wspomagania. Ich funkcje dopełniają się nawzajem. Aktywny tempomat i czujnik odległości od auta poprzedzającego.

 

 


Jest sygnalizacja nagłej zmiany pasa ruchu. Można nabyć opcjonalny pakiet techniczny Offroad z programem jazdy Offroad +. Zawiera optymalne ustawienia do jazdy poza drogami utwardzonymi. Ma wtedy także reduktor.

 

 

 

Sterownik umieszczony między fotelem kierowcy a pasażera Dynamic Select umożliwia wprowadzenie ustawień jazdy z napędem na cztery koła odpowiednich do warunków na drodze i naszych potrzeb. Mamy do wyboru sportowe, komfortowe, zimowe, zorientowane na zimową jazdę, bądź indywidualne.

 

 

Zmieniają się wtedy takie parametry jak charakterystyka pracy silnika, układu kierowniczego, skrzyni biegów i układu jezdnego. Dlatego, iż mimo wyglądu eleganckiego, miejskiego bądź autostradowego SUV-a samochód niemiecki może także być doskonały w nawet trudnym terenie. Należało by tylko wymienić opony z typowych szosowych na terenowe. Choć mimo tego, iż jeździ na oponach przeznaczonych na asfalt, w nie tylko lekkim terenie daje doskonale radę.

 

 

Komfort wnętrza jest niemal niedościgniony. Wyżej jest już tylko S Klasa lub MAYBACH. Silnika czterocylindrowego niemal nie słychać. Drewno na desce rozdzielczej współgra z aluminium. Pozostałe tworzywa użyte we wnętrzu są najwyższej jakości i bardzo miłe w dotyku.

 

 

Na środku duży tablet. Intuicyjne sterowanie wszystkimi parametrami auta. Dwustrefowa klimatyzacja. Oba przednie fotele skórzane z pełną regulacją elektryczną, funkcją masażu, podparciem lędźwiowym i regulacją głębokości siedziska. Nawet dobrze trzymają na boki. Mają podgrzewanie i nawiew. Tylna kanapa wygodna i obszerna. Klapa tylna sterowana elektrycznie. Opuszcza się i podnosi bezszelestnie. Kierownica duża z pełnym sterowaniem radiem, komputerem pokładowym, może być podgrzewana. Do tego dwa duże okna dachowe.

 

 


Krótko mówiąc luksus i wygoda dostosowane są do potrzeb każdego kierowcy, nawet takiego najbardziej wymagającego. Nawet w czasie długich podróży auto nie męczy.

 

 

W czasie jazdy absolutnie nic nie skrzypi i nie trzeszczy. Auto jest ciche. Żadne odgłosy z zawieszenia nie dochodzą do wnętrza. Samochód dobrze przyspiesza, ma doskonały, duży moment obrotowy. W trybie sport precyzyjniej działa zawieszenie i układ kierowniczy. Szybciej reaguje na pedał gazu, a wcale nie pali więcej.

 


 

 

Silnik 4 cylindrowy 16 zaworowy 2,2 litra turbodiesel 204 KM. Na początku może się wydawać, iż to mało dla pojazdu ważącego około 2 ton. Jednak motor nadspodziewanie dobrze daje radę.

 

 

Prowadzenie pojazdu niemal jak osobowego, niczym negatywnym nie zaskakuje w żadnym momencie. Jazda jest płynna i precyzyjna. Mamy wrażenie jakby nad zawieszeniem pracowali panowie z AMG.

 

 

Elegancja i luksus, lecz w każdym momencie drzemie w nim potencjalny terenowy wojownik. MERCEDES-BENZ GLE 250 D jest przysadzisty, ale duży. Wydłużona linia i duży rozstaw osi z krótkimi zwisami to dominujące cechy sportowej sylwetki tego SUV-a. To wspaniałe rozwiązanie na długie podróże i wyprawy. Auto-turystyka bardzo go polubiła.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosław Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

STACJA MERCEDES

 

MERCEDES-BENZ PODSUMOWANIA I PLANY 2015/2016

 

AUTO-TURYSTYKA W MERCEDESIE NA SUWALSZCZYŹNIE

 

 
Designed by vonfio.de