MERCEDES CITAN OSOBOWY |
Wpisany przez Małgorzata Frank |
niedziela, 17 marca 2013 07:39 |
Z własna osobowością.
Kombivany, kto je kupuje? Mamy świadomość, iz ilość wersji i rodzajów samochodów na współczesnym rynku jest ogromna. MERCEDES Citan w wersji osobowej dla pięciu osób, to bardzo intrygujące auto rekreacyjne z dużym bagażnikiem. Lecz także jako auto dla osób prowadzących działalność gospodarczą, ale potrzebujących takiego samochodu w weekend dla rodziny.
ZOBACZ TEŻ; MERCEDES CITAN FURGON - TEST
ZOBACZ TEŻ; MERCEDES CITAN - PREMIERA
To auto z własna osobowością. Duża trójramienna gwiazda, oraz typowy obecnie dla Mercedesa przedni pas sugerować mogą, że jest to zupełnie nowa konstrukcja, a tymczasem to bliźniak Renault Kangoo. Mercedes nie wstydzi się tego. ŚĄ różnice wynikające z tradycji marek. Główne zmiany w stosunku do furgona to przeszklenie kabiny i pięć foteli. Reszta wyposażenia w zasadzie bez zmian.
ZOBACZ TEŻ; 125-LECIE MERCEDESA
W Kangoo nie można narzekać na jakość materiałów w kabinie pasażerskiej. Mercedes nie był do końca z nich zadowolony i zaprojektował deskę rozdzielczą od nowa. Szary plastik odporny jest na kurz, brud i zarysowania. W aucie użytkowym to ważne kryterium. Mamy też spore kieszenie w drzwiach, które mogą pomieścić spore butelki i co jest tradycją w tej klasie aut, na górze nad przednią szybą dużą półkę podsufitową. Możemy też mieć dwa schowki pod nogami pasażerów tylnej kanapy. W podłokietniku wcale nie mały schowek.
Wszystkie te skrytki, półki i schowki to dodatek do ogromnego bagażnika 685 litrów. Możemy nawet bez problemu wstawić tam dziecięcy wózek bez składania. Co łatwiejsze, mamy niską krawędź załadunku. A po złożeniu tylnej kanapy mamy aż 3000 litrów pojemności bagażnika i długości 175 cm na weekendowy wyjazd na łono przyrody dla dwóch osób z np. rowerami. Tam można spać, choć to za mało jak na minicampera. Oczywiście oparcie prawego przedniego fotela można złożyć całkowicie. Wtedy wchodzi deska surfingowa, lub narty, a nawet skuter. Nie martwmy się o ładowność, MERCEDES Citan udźwignie nawet 635 kg przy masie własnej 144o kg.
Reszta, czyli prowadzenie, zużycie paliwa i prędkość maksymalna jak w Mercedes Citan Furgon, więc kliknijmy link. Ale mamy trójramienna gwiazdę na masce, i na nowo zestrojone zawieszenie, nieco obniżone, mimo nieco wyższej ceny niż w Kangoo.To samochód, dla którego wielka turystyka samochodowa jest miejscem pracy.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ; 10 LAT WSPÓŁPRACY SMART I BRABUS |