NOWE AUDI Q8 SPORT CONCEPT |
Wpisany przez Administrator |
sobota, 11 marca 2017 14:13 |
NOWY SUV AUDI
Przełomowa technika napędu i mocno zaakcentowany sportowy wygląd. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Genewa 2017, AUDI przedstawia kolejny koncepcyjny pojazd demonstrujący potencjał przyszłej rodziny modelowej Q8. Studyjne Audi Q8 sport concept prezentuje wizjonerskie podejście, jakie projektanci i styliści Audi mają do dynamicznych i bardzo wydajnych SUV’ów przyszłości. ODSZUKAJ NAS TEŻ NA YOUTUBE oraz FACEBOOK PRZECZYTAJ TEŻ ; AUDI Q PRZYGODZIE - WYPRAWA
Charakterystyczne elementy poprawiające aerodynamikę zarówno w przodzie, jak i w tyle Audi Q8 sport concept, są kluczowymi dla nowej koncepcji stylistyki. Natomiast przyszłościowy kierunek rozwiązań mechanicznych określa koncepcja wysoce wydajnego napędu tego studyjnego pojazdu. Nowością na skalę światową jest sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI z układem mild hybrid i napędzaną elektrycznie sprężarką. Audi Q8 sport concept jest dzięki temu pojazdem wielozadaniowym, obdarzonym wieloma talentami. Moc jednostki napędowej: 350 kW (476 KM) oraz wysoki moment obrotowy rzędu 700 Nm, pozwalają rozpędzić ten nowatorski samochód od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Zasięg samochodu - ponad 1200 km - predestynuje go do odbywania długodystansowych podróży. ZOBACZ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA W GRUZJI Dzięki wysokiej wydajności układu rekuperacji, rzędu 20 kW, ten duży SUV osiąga świetne wyniki jeśli chodzi o zużycie paliwa. W porównaniu z konwencjonalnym modelem z sześciocylindrowym silnikiem TFSI, ale bez układu mHEV, o 20 kW mocniejsze Audi Q8 sport concept zużywa prawie litr paliwa mniej na 100 km, co skutkuje obniżeniem emisji CO2 o ok. 25 g/km. „Napęd Audi Q8 sport concept to ważny krok w kierunku optymalizacji wydajności Wysoce wydajny pakiet mocy: napęd Architektura układu napędowego w nowym Audi Q8 sport concept jest rewolucyjna. Konstruktorzy z Ingolstadt po raz pierwszy zestawili sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), z elektrycznie napędzaną sprężarką i skutecznie rekuperującym układem mild hybrid. Zamontowany pomiędzy wałem korbowym Dla klienta oznacza to kilka korzyści. Pierwsza: energię elektryczną pozyskiwaną dzięki rekuperacji w razie potrzeby można wykorzystać do zwiększenia mocy. Druga: podczas gwałtownego przyrostu mocy (tzw. boostingu), gdy silniki spalinowy Montowany w tyle pojazdu, pod bagażnikiem, akumulator litowo-jonowy Dodatkową moc w Audi Q8 sport concept generuje elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), która uzupełniając pracę dwóch turbosprężarek spalinowych, zapewnia trzylitrowemu, sześciocylindrowemu motorowi dodatkowy strumień powietrza. Sprężarka EAV wspiera turbosprężarki zawsze wtedy, gdy niewystarczająca ilość spalin uniemożliwia szybkie wytworzenie mocy. Pozwala zatem silnikowi przyspieszać bez jakichkolwiek opóźnień. Do tej pory potrafiły to jedynie jednostki wysokoprężne lub silniki elektryczne. To recepta na sukces, doskonale już sprawdzająca się w seryjnym Audi A7. Sprężarkę EAV umieszczono blisko silnika, w dolnej części intercoolera. Zamiast koła turbiny wyposażono ją w kompaktowy silnik elektryczny. W czasie krótszym niż 250 milisekund rozpędza on koło sprężarki do prędkości 70 tys. obrotów na minutę. Dzięki wsparciu sprężarki EAV, moc jednostki 3.0 TFSI jest dostępna natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia, nawet przy niskiej liczbie obrotów. W ten sposób, natychmiast po starcie, SUV zyskuje kilka metrów przewagi nad konkurentami. Podczas jazdy zorientowanej na komfort podróżowania, technika EAV pozwala unikać zbędnej w tym momencie redukcji biegu, utrzymując tym samym niską liczbę obrotów. Kierowcy o sportowym zacięciu docenią przyspieszenie i spontaniczne nabieranie prędkości podczas wychodzenia z zakrętów. Napęd Audi Q8 sport concept – połączone możliwości jednostki V6 TFSI Podczas jazdy, system zarządzenia napędem inteligentnie i elastycznie reguluje pracę obu rodzajów napędu: zależnie od sytuacji, luksusowy SUV może gwałtownie nabierać mocy (boosting), przejść w tryb żaglowania (coasting) lub w tryb rekuperacji. Standardowym elementem wyposażenia jest tu przewidujący asystent wydajności, wspierający kierowcę i dostarczający do systemu zarządzania szczegółowych informacji o najbliższym otoczeniu. Uwzględnia także dane odcinkowe pozyskiwane z systemu nawigacji i z serwisów car-to-X oferowanych przez Audi connect. Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne pozyskane z samochodów produkowanych seryjnie: układ przeniesienia mocy i zawieszenie Stały napęd na cztery koła quattro przekazuje moc napędu Audi Q8 sport concept na jezdnię. Również biorąc pod uwagę podwozie o szerokim rozstawie kół, studyjny pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania zapożyczone z luksusowych modeli marki Audi. Adaptacyjne zawieszenie, adaptive air suspension sport – pneumatyczne zawieszenie o regulowanym stopniu amortyzacji – pozwala na osiągnięcie szerokiego spektrum warunków prowadzenia, począwszy od miękkiej, komfortowej jazdy, aż po twarde, sportowe prowadzenie. Dodatkowo pozwala wybrać idealną wielkość prześwitu – w pięciu stopniach, gdzie różnica pomiędzy najwyższym a najniższym, to 90 mm. Oś przednia i tylna to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. Na standardowych, dużych kołach o wymiarach 11 na 23 cali, Audi montuje opony Dynamiczny przebieg linii i najnowocześniejsza technika jako detale stylistyczne Już na pierwszy rzut oka było widać, że to Audi: dynamiczne i luksusowe. Tak właśnie koncepcyjne Audi Q8 concept prezentowało się na wystawie Detroit Motorshow 2017. Debiutant z Genewy to bardziej sportowy wariant tej koncepcji, a także elegancka alternatywa dla masywnej sylwetki klasycznych SUV’ów. Modele Q8 i Q8 sport concept są symbolem najwyższego prestiżu, zdecydowanego, sportowego ducha i wizualizacją najwyższej jakości techniki na wszystkich polach. Mające aż 5,02 m długości Audi Q8 sport concept, to ucieleśnienie samochodu klasy luksusowej. Trzy metry rozstawu osi gwarantują dużo miejsca dla pasażerów Już sam przód szerokiego na 2,05 m Audi Q8 sport concept sprawia imponujące wrażenie. Charakterystycznym jego elementem jest ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe. Ma ona trójwymiarową ramę i jest znacznie szersza niż w obecnych modelach seryjnych marki Audi. Grill to kratownica o strukturze plastra miodu Płaskie reflektory Audi Q8 sport concept w kształcie klinów zintegrowano
Luksusowa przestrzeń dla czterech osób: wnętrze Wnętrze Audi Q8 sport concept zapewnia dużo miejsca dla czterech osób i ich bagażu podróżnego. Pojemność bagażnika wynosi 630 litrów. Rozciągające się szeroko, a zarazem napięte linie sprawiają, że w kokpicie panuje sportowa Stylistyczna linia strukturyzująca wnętrze pojazdu – wrap around – swój bieg rozpoczyna i kończy w przednich drzwiach. Ten szeroko się ciągnący, poziomy łuk, przebiega przy dolnej krawędzi przedniego okna, okalając miejsce kierowcy Pozioma tablica rozdzielcza stopniowo pochyla się ku wnętrzu. Najważniejsze wyświetlacze i elementy obsługi zintegrowane są w tzw. black panel – czarny, szeroki panel o wysokim połysku, ujęty w aluminiową klamrę. Wyłączony monitor tak stapia się z powierzchnią, że jest niewidoczny, zapewniając w ten sposób harmonijny przebieg linii. Gdy wyświetlacz jest używany, doskonale wpisuje się Kolory i materiały zastosowane we wnętrzu Audi Q8 sport concept sport podkreślają wrażenie chłodnej i sportowej atmosfery. Prawdziwym smaczkiem są trójwymiarowo, technicznie groszkowane powierzchnie tablicy rozdzielczej, drzwi
Materiały techniczne w AUDI Q8 sport concept kontrastują z miękkimi powierzchniami. Fotele obito kombinacją skóry Feinnappa i skóry Nubuk. Obie mają barwę pastelowego srebra. Materiał obiciowy jest owinięty wokół klamry dzielącej oparcia foteli. Tutaj jego strona wewnętrzna staje się zewnętrzną. Zagłówki obciągnięte są tkaniną strukturalną, która kolorem przypomina elementy skórzane. |