Home NEWSy MITSUBISHI I E+
MITSUBISHI I E+ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 25 maja 2011 21:39

 


 

POCZĄTEK ERY MOBILNOŚCI ELEKTRYCZNEJ

 

 

Auto-turystyka brała udział już po raz kolejny w prezentacji motoryzacji przyszłości. Ekologii coraz więcej, to dobrze, może mniej będziemy chorować. Pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód elektryczny – Mitsubishi i-MiEV został właśnie oficjalnie zaprezentowany polskim mediom, przedstawicielom rządu i władz miasta Warszawa oraz potencjalnym klientom. Jednocześnie firma e+ przedstawiła kompleksową ofertę związaną z zakupem, wynajmem i eksploatacją Mitsubishi i-MiEV. Spółka e+ uruchomiła właśnie w największych galeriach handlowych Warszawy punkty ładowania samochodów elektrycznych.

Początek ery elektrycznej mobilności został także zaakcentowany za sprawą ogłoszonej dziś atrakcyjnej oferty leasingu, opracowanej przy współpracy z Santander Bankiem. W ramach tej propozycji miesięczna rata leasingowa za Mitsubishi i-MiEV wynosi jedynie 2192 zł.

 

 

Mitsubishi i-MiEV zadebiutował w Polsce zimą bieżącego roku. Do dziś zebrano już 40 zamówień na te samochody. 20 z nich trafi do firmy e+ Sp. z o.o, 4 zostały zakupione przez fińską firmę energetyczną Fortum, 2 należą do BOŚ Banku, 3 – do przedsiębiorstwa z branży telekomunikacyjnej, po jednym do siostrzanej spółki Mitsubishi Corporation, Biura Rozwoju Krakowa, firmy ABB a pozostałe 4 pojazdy zamówiły przedsiębiorstwa z branży energetycznej.

 

Dzięki pionierom, którzy kupili elektryczne auta Mitsubishi, są już dostępne pierwsze opinie użytkowników z rodzimego rynku, które stanowią bezcenne źródło informacji dla wszystkich przyszłych klientów. To ważne dane, gdyż według szacunków ekspertów samochody elektryczne już w nieodległej perspektywie zdominują rynek motoryzacyjny.


 

Cieszymy się, że wspólnie z naszymi partnerami z firmy e+ będziemy rozwijać rynek aut elektrycznych. Dzięki nim, szybko powstanie tak istotna dla użytkowników i-MiEV infrastruktura sieci doładowywania.” – powiedział Arkadiusz Tomala dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi Motors. Spółka e+ odebrała właśnie pierwszych 5 seryjnie produkowanych pojazdów Mitsubishi iMiEV.



Działalność e+ doskonale odzwierciedla nasze hasło, które brzmi „Let’s make revolution“. Naszym celem jest zainicjowanie w Polsce rozwoju rynku aut elektrycznych oraz upowszechnienie idei społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez bardziej ekologiczne i ekonomiczne wykorzystanie pojazdów firmowych. Jako eksperci mobilności elektrycznej chcemy wspólnie z naszymi partnerami i klientami nie tylko kształtować rynek, ale również aktywnie wspierać wszelkie inicjatywy społeczne i prywatne związane z popularyzacją mobilności elektrycznej“ – mówi Przemysław Łaszczewski, prezes e+ Sp. z o.o. – Mamy nadzieję, że udostępniona właśnie przez nas najliczniejsza w kraju sieć punktów doładowań e+ oraz pełen pakiet usług dla użytkowników pojazdów elektrycznych przyczynią się do tego.”

 

Mamy również drugi powód do radości - dzięki rozsądnej ofercie leasingowej Santader Banku i-MiEV stanie się atrakcyjną propozycją także dla przedstawicieli małych przedsiębiorstw. To kolejny ważny krok na drodze do popularyzacji elektrycznej mobilności.” dodał ArkadiuszTomala.



Badania pokazują, że rynek samochodów elektrycznych na świecie dynamicznie rośnie. Firma konsultingowa BCG w oficjalnych prognozach szacuje udział samochodów hybrydowych i elektrycznych w sprzedaży nowych aut od 11 do nawet 52 proc. w 2020 roku. Z analiz Frost & Sullivan wynika, że w najbliższych latach po drogach na całym świecie będzie się poruszało niemal 6,5 mln pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Dlatego Mitsubishi Motors i firma e+ podpisały porozumienie, na mocy którego zobowiązują się upowszechniać w Polsce ideę mobilnej elektryczności, jako rozwiązania innowacyjnego, bardziej uzasadnionego ekonomicznie i przyjaznego środowisku naturalnemu.

 

 

 

Pakiet usług e+

 

Zaprezentowana podczas wydarzenia oferta firmy e+ pozwala kierowcom pojazdów elektrycznych w pełni korzystać z możliwości tych samochodów. Poruszając się po mieście kierowca może wybrać jeden z 12 obecnie uruchomionych łatwo dostępnych punktów doładowania e+ zlokalizowanych w czterech największych centrach handlowych w Warszawie: w Galerii Mokotów, Arkadii, CH Warszawa Wileńska i Blue City. Oprócz dostępu do najliczniejszych w kraju punktów doładowania spółka zapewnia pakiet w postaci usługi wynajmu, serwisu, ubezpieczenia i assistance pojazdu, instalację indywidualnych punktów doładowania w miejscach wskazanych przez Klientów i Partnerów. W pakiecie zawarte są również koszty zużycia energii niezbędnej do ładowania pojazdu. Dostępne są również inne możliwości finansowania, np. leasing samochodu. Firma e+ przygotowała ponadto nowoczesne narzędzia ułatwiające użytkownikom korzystanie z aut: monitorowanie zużycia prądu czy identyfikowanie dostępnych punktów doładowania na mapie, również za pomocą nawigacji GPS zainstalowanej w samochodach e+.

 

W drugiej połowie roku spółka e+ planuje powiększenie sieci punktów doładowań o kolejne lokalizacje uruchamiane m.in. w centrach handlowych, biurowcach, na parkingach czy w siedzibach klientów i partnerów. Do końca 2013 r. Firma planuje uruchomić sieć 300 punktów ładowania w 14 największych aglomeracjach Polski. Każdy klient może również poprzez stronę www.electricmobility.pl zaproponować lokalizację punktów e+.

 

 

Atrakcyjny leasing Mitsubishi i-MiEV

 

Aby zachęcić także mniejszych przedsiębiorców do zakupu Mitsubishi i-MiEV w salonach spod znaku Trzech Diamentów będzie także dostępna specjalna oferta leasingowa, opracowana dla Mitsubishi Motors przez Santander Bank. Auto będzie mogło być leasingowane na 3 lata a wpłata wstępna wyniesie 20% wartości pojazdu. Miesięczna opłata leasingowa wyniesie 2192 złote brutto.

 

Jak wygląda w Polsce użytkowanie i-MiEV - wypowiedzi obecnych klientów

 

Straż Miejska Wrocław

 

Mitsubishi i-MiEV służy nam do realizacji zadań sekcji ekologicznej Straży Miejskiej. W ramach tych zadań kontrolujemy i tropimy nielegalne wysypiska śmieci i miejsca, gdzie nielegalnie wylewane są szkodliwe substancje oraz przeprowadzamy kontrole umów, dotyczących wywozu nieczystości. Cichy, elektryczny samochód niesłychanie ułatwia nam złapanie i ukaranie osób i instytucji, które łamią prawo wyrzucając ogromne ilości śmieci i zanieczyszczając środowisko. Jeśli trzeba, dostosowujemy nasze plany do zasięgu tego auta – „pracuje” on na 2 zmiany a w przerwie doładowujemy go ze zwykłego gniazdka. Zazwyczaj jednak nie mamy potrzeby jeździć nim więcej niż 80 km dziennie. Na ogół nasz patrol jest dwuosobowy, ale czasem podróżujemy w 4 osoby, zabierając kolejnych dwóch funkcjonariuszy.” - podsumowuje Agnieszka Sikora – funkcjonariuszka Straży Miejskiej we Wrocławiu, która korzysta z Mitsubishi i-MiEV od lutego bieżącego roku.

 

BOŚ Bank

 

Elektryczne auta BOŚ Banku przejeżdżają średnio po ok. 110 km dziennie. Korzystają z nich zarówno nasi eksperci dojedżający do klientów, jak i pracownicy administracji banku przemieszczający się pomiędzy placówkami BOŚ - mówi Piotr Lemberg, rzecznik prasowy banku. „Z aut - w celach służbowych - może korzystać każdy pracownik BOŚ Banku” - dodaje.

 

Klienci i partnerzy Banku zwracają uwagę na samochody elektryczne, pytają dlaczego się na nie zdecydowaliśmy. Dla BOŚ Banku jest to kolejny krok w pokazaniu, że w różny sposób staramy się chronić środowisko. Przede wszystkim poprzez dobrą ofertę kredytową na inwestycje proekologiczne, ale także poprzez takie działania jak auta elektryczne, które pozwalają na uniknięcie lokalnego zanieczyszczenia powietrza i istotne ograniczenie emisji hałasu. To spójne działania pokazujące, że codziennie realizujemy misję Banku - „Rzetelny bank - w trosce o Ciebie i Nasze środowisko”.- mówi Anna Żyła, Główny Ekolog Banku, Boś Bank.

 

ABB Sp. z o.o.

 

Wykorzystujemy Mitsubishi i-MiEV w Centrum Badawczym ABB w Krakowie do codziennej jazdy po mieście przejeżdżając średnio 60 km. Zasięg tego auta jest dla nas wystarczający, choć trzeba się przyzwyczaić, że jest mniejszy, niż auta z konwencjonalnym napędem. Ładujemy go codziennie ze zwykłego gniazdka z uziemieniem – to bardzo proste i funkcjonalne rozwiązanie. Odczucia z jazdy mam zdecydowanie pozytywne – samochód jest bardzo cichy i wyjątkowo zrywny szczególnie przy prędkości od 0-50 km a przekładnia daje komfort i wygodę. Trzeba tylko uważać na pieszych, którzy mogą nie usłyszeć, gdy nadjeżdżamy. Przyznaję też, że wolałbym w takim aucie widzieć lepsze materiały. Jak na taki mały samochód oferuje dużo miejsca – w środku bez problemu mieszczą się 3-4 osoby i mały bagaż. Pojemność bagażnika jest wystarczająca przy miejskim trybie użytkowania – wejdą do niego zakupy, walizka i rzeczy codziennego użytku. Wygodną sprawą są rozkładane fotele, które umożliwiają przewiezienie większych bagaży.– mówi Robert Płatek z firmy ABB Sp. z o.o., która w marcu 2011 roku odebrała Mitsubishi i-MiEV z salonu.

 

Mitsubishi i-MiEV

Firma Mitsubishi Motors jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie opracowała i wprowadziła do sprzedaży elektrycznie napędzany model Mitsubishi i MIEV. Ten pojazd jest ukoronowaniem 40-to letniego okresu prac nad rozwojem pojazdów elektrycznych przez Mitsubishi Motors i pionierem, który otwiera nowy rozdział w historii branży samochodowej, wyznaczając trendy na następne 100 lat.

 

Nadwozie

i MiEV pod względem konstrukcyjnym bazuje na Mitsubishi „i” – małolitrażowym mini aucie. Silnik elektryczny, przetwornica, akumulatory oraz reszta osprzętu zostały umieszczone z tyłu i między osiami.

 

System MiEV OS

Zaawansowany system zarządzania stale monitoruje status baterii, poziom odzyskanej energii i jednocześnie dostosowuje moc, w celu zapewnienia płynnego i szybkiego przyspieszania do momentu całkowitego zatrzymania.

 

Zasięg

Przy jednorazowym naładowaniu i-MiEV zapewnia zasięg 150 km. To zupełnie wystarcza, gdyż badania w Japonii i Europie oraz dane, uzyskane od pierwszych polskich klientów, wykazały, że średnio 90% kierowców przejeżdża nie więcej, niż 40 km dziennie.

 

Ładowanie

Mitsubishi i-MiEV jest zasilany wysokoenergetycznymi akumulatorami litowo-jonowymi. Bateria o dużej pojemności zbudowana z 88 litowo-jonowych ogniw połączonych szeregowo jest zamontowana pod podłogą.

 

Konstrukcja i-MiEV umożliwia trzy sposoby ładowania akumulatorów, które pozwalają na ładowanie w domu i poza nim. Normalnie w warunkach domowych korzystając z gniazdka 100V lub z gniazdka 200V za pomocą dostarczonych wraz z pojazdem przewodów. Akumulatory samochodu i-MiEV mogą być również ładowane na stacjach szybkiego ładowania, których sieć jest aktualnie tworzona w Japonii i wielu krajach na całym świecie. Czas ładowania z gniazdka 200V to 6 godzin, szybkie ładowanie trwa 30 minut.

Więcej informacji na www.electricmobility.pl

Na podst. materiałów prasowych opracowanie Mirosław Wdzięczkowski

 

 

 


 

 


 

 

 

 

Poprawiony: środa, 25 maja 2011 22:21
 
Designed by vonfio.de