Home NOWOŚCI NOWA KIA NIRO
NOWA KIA NIRO Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 19 lutego 2016 15:53

 

Europejski debiut nowego hybrydowego crossovera


Europejska premiera nowej KIA Niro nastąpi 1-go marca podczas 86. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Niro – nowy niskoemisyjny, hybrydowy crossover – to pierwszy pojazd marki Kia skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych.

 

ZOBACZ TEŻ;   KIA NIRO - PIERWSZE ZDJĘCIA!

 

 

- Jedna z najważniejszych premier salonu samochodowego w Genewie
- Nowatorski design w segmencie aut hybrydowych
- Hybrydowy układ napędowy opracowano na potrzeby tego modelu
- Celem inżynierów było uzyskanie emisji CO
2 jedynie 89 g/km
- Systemy asystujące kierowcy wspomagają wydajność hybrydowego zespołu
napędowego we wszystkich warunkach jazdy
- Lekka i wytrzymała konstrukcja ze stali o wysokiej wytrzymałości i z aluminium
zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i niski poziom hałasu
- Opcje multimedialne obejmują Kia Connected Services
- W sprzedaży w Europie od 3-go kwartału 2016 r.

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   NOWA KIA OPTIMA

 

W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż aut hybrydowych w Europie podwoiła się, a prognozy zakładają, że

popyt na samochody tego typu zwiększy się na Starym Kontynencie do około 700.000 egzemplarzy do 2020 roku. Dzięki Niro Kia ma szansę zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na samochody o napędzie hybrydowym. Ten model ma również inne, bardzo istotne znaczenie. Przybliża markę Kia do celu, którym jest obniżenie do 2020 roku o 25% średniego zużycia paliwa w porównaniu z poziomem z 2014 roku.” – powiedział Michael Cole, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Europe.


 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;


 

AUTO-TURYSTYKA NA MORAWACH

 

RIO NAD ZATOKĄ - WYPRAWA

 

KIA SORENTO NAD BAŁTYKIEM

 

Kia Niro udanie łączy funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo dzięki zaawansowanemu napędowi hybrydowemu. Niro, zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe o atrakcyjnej stylizacji, zdecydowanie wyróżnia się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali.

 

Płyta podłogowa Kia Niro została skonstruowana od podstaw, bez wykorzystania elementów konstrukcyjnych istniejących modeli i jest przystosowana do wykorzystania układów napędowych nowej generacji. Hybrydowy układ napędowy Niro – składający się z 1,6-litrowego benzynowego silnika GDI z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami – wciąż jest w fazie ostatecznego tuningu. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie 89 g/km*, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób.

 

Przełom w stylizacji samochodów hybrydowych

Design Niro został opracowany przez ośrodki projektowe Kia mieszczące się w Kalifornii i w Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje, typowe dla crossoverów z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia o delikatnie rzeźbionych powierzchniach.

 

Mimo sylwetki crossovera, subtelnych przetłoczeń i zdecydowanych linii, Niro natychmiast jest kojarzone z samochodem marki Kia. Wraz z nowym modelem debiutuje najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, szeroki słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia.

 

Nie tylko pod względem stylizacji nadwozia crossover Niro zdecydowanie różni się od hybrydowych aut dostępnych na rynku. Duży rozstaw kół, stosunkowo długa pokrywa silnika, krótkie zwisy i wyraźnie wznosząca się boczna linia nadwozia sprawiają, że nawet podczas postoju nowy crossover Kia prezentuje się bardzo dynamicznie. Jego nadwozie jest bardzo aerodynamiczne o czym świadczy współczynnik oporu powietrza, wynoszący jedynie 0,29.

 

Spory rozstaw osi, wynoszący 2700 mm oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu (wynoszące – odpowiednio – 870 mm i 785 mm) sprawiają, że wnętrze Niro jest bardzo przestronne jak na samochód, który mierzy 4335 mm długości. Przy takiej długości nadwozia oraz przy szerokości 1800 mm i wysokości 1535 mm Niro idealnie wpisuje się w lukę między większą Kia Sportage, a mniejszym cee’dem. Rozstaw osi Kia Niro jest nawet o 3 cm większy niż w Sportage.


 

ZOBACZ TEŻ;    KIA K900 V8 !


 


 

Deska rozdzielcza o poziomych liniach potęguje wrażenie przestrzeni w kabinie

Kabina nowego crossovera Kia została zaprojektowana tak, aby zapewnić pasażerom maksymalną przestrzeń, wygodę i poczucie przebywania we wnętrzu o wysokiej jakości wykonania. Szeroka deska rozdzielcza i liczne poziome linie optycznie poszerzają wnętrze. Miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe sprawiają, że nową, wysoką jakość wykonania samochodów marki Kia widać natychmiast po otwarciu drzwi.

 

Poszczególne strefy deski rozdzielczej są wyraźnie zaznaczone. Zestaw wskaźników i ekran dotykowy systemu multimedialnego znajdują się na jednej wysokości. Na konsoli środkowej zgrupowano przyciski sterowania klimatem w kabinie i elementy obsługi systemów asystujących. Ergonomiczna konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, aby obsługa pokładowych systemów była jak najbardziej funkcjonalna i intuicyjna.

 

Cel inżynierów – hybrydowe Niro musi emitować jedynie 89 g CO2 na kilometr

Kia Niro – zaprojektowana od podstaw jako samochód hybrydowy – na tle innych aut tego typu ma wyróżniać się nie tylko stylem, ale również sprawnością zespołu napędowego. Bardzo niską emisję spalin i dwutlenku węgla zapewnia hybrydowy zespół napędowy, na który składają się 1,6-litrowa benzynowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa osiągająca moc 105 KM i generująca moment obrotowy o wartości 147 Nm współpracująca z silnikiem elektrycznym o mocy 32 kW i akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,56 kWh. Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM. Moment obrotowy jest przenoszony na koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT).

 

Nowy silnik benzynowy po raz pierwszy łączy zalety jednostki napędowej pracującej w cyklu Atkinsona, chłodzonego układu recyrkulacji spalin (EGR) i bezpośredniego wtrysku paliwa w celu uzyskania maksymalnej wydajności. Dodatkowo zwiększa ją system odzyskiwania ciepła spalin, który przyspiesza rozgrzewanie się silnika poprzez przekierowanie płynu chłodzącego do wymiennika ciepła w układzie wydechowym.

 

Dwusprzęgłowa przekładnia jest najnowszą wersją skrzyni biegów o symbolu 6DCT, zaprojektowaną na potrzeby współpracy z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym. Przekładnia zapewnia natychmiastową zmianę przełożeń i bardzo płynną pracę.

 

Zaawansowany akumulator z technologią oszczędzania energii

Ważący zaledwie 33 kg litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów.

 

Kia Niro jest dostępna z nowym systemem wspomagającym Eco-Driving (Eco-DAS), który łączy dwie technologie, aby oszczędzać i odzyskiwać energię elektryczną w każdych warunkach jazdy.

Obydwie są ściśle powiązane z systemem nawigacyjnym Niro i umożliwiają autu przewidywanie warunków drogowych. Dzięki temu hybrydowy crossover Kia – w zależności od ukształtowania terenu, które znajduje się na trasie przejazdu i od sytuacji na drodze – potrafi ograniczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną lub wykorzystać ją w najbardziej efektywny sposób, albo wykorzystać trasę przejazdu do maksymalnego odzysku energii i ładowania akumulatorów.

Eco-DAS jest pierwszym tego typu systemem wykorzystywanym w branży motoryzacyjnej, który do monitorowania zbliżającego się zapotrzebowania na energię elektryczną lub do jej odzysku wykorzystuje informacje zarówno o podjazdach, jak i zjazdach na trasie przejazdu.

 

Wysokie – stabilność nadwozia i precyzja prowadzenia dzięki niezależnemu zawieszeniu

Kia Niro jest wyposażona w niezależne zawieszenie z przodu z kolumnami MacPhersona oraz

niezależne zawieszenie z tyłu z podwójnymi wahaczami dolnymi. Geometria zawieszenia i charakterystyka połączeń metalowo-gumowych zostały tak dobrane, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze wyczucie auta i natychmiastowe reakcje na ruchy kierownicą nie tylko w jej środkowym położeniu, ale w całym zakresie pracy układu kierowniczego. Zawieszenie Niro zapewnia stabilność nadwozia zarówno przy niskich, jak i przy wysokich prędkościach.


Kia Niro – przestronna, komfortowa i funkcjonalna jak typowy crossover

Duży rozstaw osi i spora szerokość nadwozia, wynoszące – odpowiednio – 2700 mm i 1800 mm, sprawiają, że Niro zapewnia pasażerom dużo miejsca zarówno na nogi, jak i na wysokości ramion. Także pod względem przestrzeni nad głową Niro oferuje pasażerom więcej miejsca niż konkurenci w klasie crossoverów tej wielkości. Podwyższone nadwozie wszystkim pasażerom umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie. Przednie fotele o nowej konstrukcji, lżejsze o 1,3 kg niż fotele stosowane w innych modelach Kia, gwarantują wyższy komfort podróżowania i zapewniają lepsze podparcie dla ud i pleców.

 

Płytę podłogową nowej Kia Niro zaprojektowano tak, aby rozmieszczenie elementów hybrydowego zespołu napędowego nie wpływało negatywnie ani na przestronność wnętrza, ani na pojemność bagażnika. Dzięki temu, że akumulator o bardzo kompaktowych rozmiarach znajduje się pod tylną kanapą – podobnie jak zbiornik paliwa o pojemności 45 l umieszczony wzdłuż niego – bagażnik Niro liczy aż 421 l pojemności (liczonej według normy VDA).

 

Rozbudowany system multimedialny z Kia Connected Services


Do obsługi nie tylko multimediów służy najnowszy interfejs z 7- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Standardowo system multimedialny jest wyposażony w 6 głośników. Za dopłatą Niro można wyposażyć w system audio firmy JBL® z 8 głośnikami i wzmacniaczem o mocy 320 W, który zapewnia dźwięk doskonałej jakości w technologii Clari-Fi™.

Użytkownicy KIA Niro, za pośrednictwem systemu Kia Connected Services wykorzystującego usługi TomTom®, mają dostęp do licznych informacji na temat aktualnej sytuacji w ruchu drogowym oraz ostrzeżeniach o stacjonarnych i mobilnych radarach prędkości. Kia Connected Services informuje także o prognozie pogody na obszarze Europy. Usługi TomTom są dostępne bezpłatnie przez 7 lat od chwili zakupu samochodu.

 

 
Designed by vonfio.de