NOWE AUDI RS 5 COUPE |
Wpisany przez Administrator |
wtorek, 07 marca 2017 11:26 |
JESZCZE SZYBSZE RS 5
Nowe AUDI RS 5 Coupé jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Jego zupełnie nowy silnik 2.9 TFSI biturbo generuje 331 kW (450 KM) mocy i rozwija 600 Nm momentu obrotowego. Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc jednostki napędowej na wszystkie cztery koła.
ZNAJDŹ NAS TAKŻE NA YOUTUBE oraz FACEBOOK PRZECZYTAJ TEŻ; AUDI Q PRZYGODZIE - WYPRAWA
„Nowe Audi RS 5 Coupé to pierwsze granturismo w gamie modeli typu RS produkowanych przez Audi Sport. Wydajne Coupé łączy w sobie estetyczną elegancję i ogromne walory użytkowe. Silnik V6 biturbo to zupełnie nowa jednostka - jeszcze bardziej wydajna i bardziej oszczędna” – tak nowy model opisuje Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. ZOBACZ TEŻ; AUDI WYGRYWA W LE MANS
Projektanci RS 5 Coupé czerpali inspirację z charakterystycznych, sportowych detali wyglądu modelu Audi 90 quattro IMSA GTO. W przodzie nowego Audi RS 5 Coupé dominują masywne wloty powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami Typowy dla aut typu RS dyfuzor, owalne końcówki rur układu wydechowego RS oraz spojler zamontowany na powierzchni klapy bagażnika, akcentują sportowe DNA modelu. Audi RS 5 Coupé standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi. Koła Zupełnie nowa, opracowana przez Audi jednostka napędowa - 2.9 TFSI V6 biturbo, oferuje znacznie większą moc, wymierne oszczędności w spalaniu oraz nie dający się porównać z żadnym innym, głęboki dźwięk motoru RS. Silnik generuje 331 kW Dwie turbosprężarki zamontowano centralnie, pomiędzy rzędami cylindrów. By reakcja silnika była jeszcze bardziej spontaniczna, zasysane zarówno do danej turbosprężarki, jak i do komór spalania powietrze, doprowadzane jest tam dwoma osobnymi strumieniami. Nowy proces spalania z centralnym wtryskiem bezpośrednim, tzw. „B-cykle”, oznacza zupełnie nowy pułap oszczędności paliwa pośród modeli typu RS. Skrócona faza sprężania i długa faza rozprężania umożliwia uzyskanie większego stopnia sprężania, a więc lepszą sprawność i większą wydajność silnika. Wg. pomiarów w cyklu NECD, silnik V6 biturbo średnio na 100 km zużywa zaledwie 8,7 l paliwa (197 g CO2 na km). To w porównaniu do modelu poprzedniego wzrost oszczędności o 17 procent. Nowe RS 5 Coupé korzysta przy tym na znacznie zmniejszonej masie pojazdu. Ciężar własny auta wynosi 1655 kg – o 60 kilogramów mniej niż do tej pory. Na życzenie, dach może być zbudowany z tworzyw węglowych, z widoczną strukturą włókien. Moc jednostki biturbo dociera do stałego napędu na cztery koła quattro Oś przednia, to znacznie ulepszona konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu zaś, również pięciowahaczowa konstrukcja zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi montowaną Skąpane w czerni wnętrze nowego Audi RS 5 Coupé jest niezwykle eleganckie i pełne sportowych akcentów. Wiele detali, np. sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem skóry Feinnappa oraz spłaszczona u dołu, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkreślają charakter tego wyjątkowego Coupé. Symbole RS umieszczono na oparciach siedzeń, na kierownicy, na listwach progowych i na dźwigni zmiany biegów. Specjalne, dodatkowe ekrany w systemie Audi virtual cockpit informują o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i o siłach przeciążenia. Przy dojściu do granicznej liczby obrotów, specjalny sygnał optyczny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Pakiet stylistyczny RS wprowadza kontrastujący kolor - sportową czerwień. Najbardziej rzucające się O dostarczenie kierowcy i pasażerom rozrywki z najwyższej półki, dba bogata oferta systemów infotainment. Dostępna na życzenie nawigacja MMI plus z panelem MMI touch zawiera moduł Audi connect łączący nowe RS 5 Coupé z internetem
Od roku 2010, klientom na całym świecie przekazano ponad 13 000 egzemplarzy pierwszej generacji AUDI RS 5 Coupé. Nowe Coupé pojawi się w salonach sprzedaży |