Home NOWOŚCI NOWY FORD EDGE
NOWY FORD EDGE Email
Wpisany przez Administrator   
środa, 07 marca 2018 05:32

 

Stylowy, usportowiony nowy FORD Edge debiutuje z nowym silnikiem EcoBlue Bi-Turbo 238 KM i z innowacyjnymi rozwiązaniami wspierającymi kierowcę.


– Ford prezentuje dzisiaj swój nowy model SUV w wersji przeznaczonej dla europejskich klientów - Forda Edge – najbardziej zaawansowany samochód SUV w historii firmy. Nowy Edge debiutuje także w Europie z nową, mocną i paliwooszczędną wersją Bi-Turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, połączonego z nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnią, zapewniającą bezstresowe podróżowanie.

 

POLUB NAS TEŻ NA   FACEBOOK oraz YOUTUBE

 

ZOBACZ TAKŻE;  FORD EDGE DIESEL - TEST



 

· Nowy Ford Edge debiutuje w Europie w usportowionej wersji ST-Line, oferując innowacyjne rozwiązania wspomagające kierowcę, nowe, mocne układy napędowe i wyjątkowo komfortowe wyposażenie.

· Silnik EcoBlue o pojemności 2 litrów i o mocy 238 KM wykorzystuje doładowanie Bi-Turbo, dzięki któremu zoptymalizowano wielkość momentu obrotowego dostępnego w dolnym zakresie prędkości obrotowych, podwyższono kulturę pracy silnika i obniżono zużycie paliwa.

· System hamowania po kolizjach, układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód i adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz asystentem utrzymywania na pasie ruchu otwierają kompleksowy pakiet najnowszych rozwiązań technicznych.

· System SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym zapewnia łączność ze światem w czasie podróży. Dostępny jest również 1000-watowy system audio B&O PLAY oraz funkcja bezprzewodowego ładowania telefonu.

· Usportowiony Edge ST-Line zapewnia styl inspirowany samochodami Ford Performance, w tym 20-calowe obręcze kół, malowane na kolor nadwozia dodatkowe elementy, sportowe zawieszenie kół i system Ford Intelligent All Wheel Drive.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;   KOLEJNA GENERACJA FIESTY ST

 


 

Nowy Ford Edge oferuje kompleksową gamę rozwiązań technicznych wspomagających kierowcę, działających w oparciu o analizę sygnałów dostarczanych przez kamery i czujniki, a zaprojektowanych tak, aby podróże były bardziej komfortowe i mniej stresujące, Systemy bezpieczeństwa zaprojektowano tak, by pomagały kierowcom w unikaniu, lub przynajmniej w łagodzeniu skutków kolizji. Należą do nich debiutujące w Europie systemy hamowania po kolizjach, wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód, a także adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu. Wprowadzony w specyfikacjach usportowionej wersji ST-Line, nowy Edge prezentuje wyrazistszą stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, z szeroką siatkową kratą wlotu powietrza, dodatkami w kolorze nadwozia, w tym głębokimi bocznymi nakładkami progowymi i standardowymi 20-calowymi aluminiowymi obręczami kół.

 

Nowy samochód pomaga klientom bezproblemowo radzić sobie z ruchem wymagającym ciągłego zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując nasze najbardziej zaawansowane rozwiązania z dziedziny wspomagania kierowcy, jakie do tej pory powstały, zapewnia też płynność jazdy dzięki wsparciu ulepszonego i paliwooszczędnego nowego silnika wysokoprężnego EcoBlue o pojemności 2 litrów, który współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Dzięki temu nowy Ford Edge jest naszą najbardziej atrakcyjną ofertą dla wciąż rosnącej liczby europejskich klientów migrujących w kierunku samochodów SUV.” - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.


Inteligentny SUV w inteligentnym świecie

Z nowym Fordem Edge debiutują trzy nowe systemy wspomagania kierowcy, których Ford jeszcze nie oferował w Europie:

· System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne aplikowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.

· Układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać stojące lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji. Zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę, umożliwiając kierowcy manewrowanie wokół takiego pojazdu, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.

· Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i zmniejszyć stres podczas długich podróży przy mniejszym nasileniu ruchu, pomagając utrzymać pojazd na środku jego pasa.

Kolejne systemy wspomagania kierowcy, które wykorzystują kamery, radary i czujniki ultradźwiękowe w celu redukcji stresu u kierowców obejmują system adaptacyjnego przedniego oświetlenia, system ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek, system nieoślepiających świateł drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości, system informowania o opuszczaniu pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją czołową z systemem wykrywania pieszych oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

Prowadzenie samochodu, a także jego parkowanie w mieście i w terenie zabudowanym jest wygodniejsze i łatwiejsze dzięki funkcjom takim jak monitorowanie ruchu poprzecznego za samochodem, adaptacyjny układ kierowniczy, aktywny asystent parkowania ze wspomaganiem parkowania prostopadłego i parkowania równoległego oraz asystentem wyjazdu z parkingu, który pomaga kierowcy wycofać się z miejsca parkingowego.


Osiągi wyrafinowanej mocy

Nowy Edge wykorzystuje najnowsze rozwiązania Forda w układach napędowych, by zapewnić niezrównane osiągi przy jak najniższym zużyciu paliwa i emisji CO2.*

Nowy dwulitrowy wysokoprężny silnik EcoBlue z doładowaniem Bi-Turbo zapewnia moc, moment obrotowy i właściwości jezdne typowe dla samochodów z silnikami o większej pojemności, a jednocześnie jego zużycie paliwa i niska emisja CO2 są typowe dla silników o mniejszej pojemności skokowej.

Po wprowadzeniu po raz pierwszy do silnika wysokoprężnego EcoBlue zaawansowanego systemu doładowania Bi-Turbo, nowa konfiguracja silnika zachowała zaawansowaną technologię wtrysku paliwa i niskotarciową architekturę EcoBlue, co pomogło spełnić rygorystyczne wymogi normy emisji spalin Euro 6.

Nowy 2-litrowy silnik Bi-Turbo EcoBlue, który pod maską Edga dysponuje mocą 238 KM, został połączony z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive zapewniającym zoptymalizowany przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika, gwarantując także niski poziom hałasu i drgań, a jednocześnie zapewniając płynne i liniowe przyspieszanie, a przez to bardziej komfortową jazdę.

Mała, wysokociśnieniowa turbosprężarka i większa niskociśnieniowa turbosprężarka przy niskich obrotach pracują szeregowo, by uzyskać lepszą reakcję silnika i większy moment obrotowy. Przy wyższych prędkościach obrotowych większa turbosprężarka pracuje samodzielnie, by zapewnić doładowanie wymagane do uzyskania mocy maksymalnej silnika.

W usprawnionej turbosprężarki oraz kolektora wydechowego wykorzystano około 30 procent niklu, by uzyskać optymalną odporność na temperatury dochodzące do 860⁰C, jakie pojawiają się w układzie doładowania Bi-Turbo. Układ chłodzenia cieczą obejmuje łożyska turbosprężarek i korpus sprężarki niskociśnieniowej.

Wyposażony standardowo w system Auto Start-Stop, 2-litrowy silnik EcoBlue przeznaczony dla Forda Edge oferowany jest także w wersjach:

· 190 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną oraz z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive;

· 150 KM w połączeniu z nową 8-biegową przekładnią automatyczną Quick Shift i napędem przedniej osi.

Nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna Forda została zaprojektowana, by jeszcze skuteczniej zoptymalizować zużycie paliwa i zapewnić dynamiczną jazdę oraz płynną i szybką zmianę biegów. Przekładnia dostrojona do wymagań europejskich kierowców otrzymała następujące rozwiązania:

· Adaptacyjny system zmiany przełożeń, który ocenia indywidualny styl jazdy, by dostosować do niego momenty zmiany biegów. System może identyfikować nachylenia wzniesień i zjazdów oraz szybkie pokonywanie zakrętów i odpowiednio dostosowywać zmiany biegów, aby zapewnić bardziej stabilną, przyjemną i wyrafinowaną jazdę;

· Adaptacyjny system kontroli płynności zmiany przełożeń, który ocenia informacje o pojeździe i warunkach jazdy, by dostosować ustawienia ciśnienia sprzęgła w celu zapewnienia odpowiednio szybkiej i płynnej zmiany biegów. Rozwiązanie to może również dostosować płynność zmiany biegów do stylu jazdy.

 


Usportowiona wersja Edge ST-Line

Seria modeli ST-Line Forda została zaprojektowana z myślą o klientach, którzy poszukują sportowego wizerunku inspirowanego samochodami Ford Performance i biorą pod uwagę mocne opcje układu napędowego.

Nowy Edge ST-Line oferuje odważne i dynamiczne akcenty stylistyczne nadwozia i wnętrza, które obejmują:

· Dolne części drzwi w kolorze nadwozia, spojler i nakładki progowe w kolorze nadwozia, przednia górna kratka wlotu powietrza z unikalnym czarnym wykończeniem poziomych listew i obramowania;

· Standardowe 20-calowe i opcjonalnie 21-calowe, malowane, aluminiowe obręcze kół premium;

· Podwójne chromowane końcówki układu wydechowego;

· Fotele pokryte częściowo perforowaną skórą Miko®-Dinamica z 10-kierunkową elektryczną regulacją ustawień przednich foteli;

· Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami w samochodach z manualną przekładnią;

· Aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka i dywaniki welurowe premium.

Sportowo zestrojone zawieszenie dodatkowo zwiększa przyjemność jazdy w Fordzie Edge ST-Line, czemu sprzyja także adaptacyjny układ kierowniczy o zoptymalizowanych reakcjach, co ułatwia manewrowanie nowym Fordem Edge poprzez płynną zmianę przełożenia układu kierowniczego w zależności od prędkości pojazdu. Montowane przy kierownicy łopatki zmiany biegów ośmiobiegowej przekładni automatycznej Quick Shift są również elementem budującym sportowego ducha samochodu.

 


Połączone ze światem, komfortowe wnętrze


W Fordzie Edge dostępne jest bezprzewodowe ładowanie telefonu, a oferowany w standardzie system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto™ umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.

Klienci mogą dalej wzbogacić dostępne wrażenia dźwiękowe dzięki nowemu systemowi audio B&O PLAY klasy premium, który został specjalnie dostrojony do charakterystyki wnętrza modelu Edge. System wykorzystuje 10-kanałowy cyfrowy procesor dźwięku do sterowania i korygowania dźwięku z każdego głośnika, zapewniając równomierny rozkład dźwięku w całym wnętrzu. Opcja dźwięku surround zapewnia jeszcze więcej przestrzennych wrażeń muzycznych.

Obecnie Edge oferuje również nowy, w pełni konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników 3D, który umożliwia kierowcom personalizowanie układu prędkościomierza, obrotomierza i informacji o pojeździe w celu dostosowania ich do własnych preferencji, a nawet wyboru jednego z siedmiu kolorów, przy zachowaniu przejrzystości i eleganckiego wyglądu. Kolejne dostępne rozwiązania z dziedziny komfortu i funkcjonalności, to panoramiczny szklany dach pełnej długości, podgrzewane i chłodzone przednie fotele, podgrzewane tylne siedzenia i podgrzewana kierownica.

Dzięki harmonijnie skomponowanym materiałom wysokiej jakości i nowatorskiemu wzornictwu, przestronne wnętrze nowego Forda Edge emanuje wyjątkowym stylem. Przeprojektowana konsola środkowa wyposażona jest w nowe obrotowe pokrętło zmiany biegów dla ośmiobiegowej przekładni automatycznej, co pozwoliło zwolnić nieco miejsca i umożliwić łatwiejszy dostęp do miejsca bezprzewodowego ładowania telefonu, jednocześnie wzmacniając nowoczesny, wyrafinowany styl samochodu.

Przycisk elektronicznego hamulca postojowego zastosowany zamiast tradycyjnej dźwigni hamulca pomaga również zmaksymalizować wolną przestrzeń i umieścić w niej regulowane uchwyty na kubki oraz głębokie schowki z miejscem na książki, zabawki i tablety. Jeszcze większy schowek z kołyskową pokrywą znajduje się pod deską rozdzielczą, a kolejny schowek umieszczony jest w górnej części deski rozdzielczej.


Kompleksowo zbudowana linia modelowa

Całkowicie nowy FORD Edge będzie oferowany klientom w Europie w ekskluzywnym wykończeniu Vignale, stylowym wykończeniu Titanium, jako bogato wyposażona wersja modelowa Trend, a także w sportowej wersji ST-Line. Zmiany wizualne dotyczące całej linii modelowej Edge obejmują szerszy przedni wlot powietrza z unikalnym wykończeniem dla każdego poziomu wyposażenia i odświeżoną stylizację pasa przedniego, która wzmacnia atletyczny, nowoczesny wygląd samochodu. Standardowe reflektory i światła tylne w technice LED można uzupełnić o dostępne sygnaturowe światła LED do jazdy dziennej. Przeprojektowana maska silnika poszerza optycznie nadwozie, nadając mu bardziej zdecydowanego wyglądu.

 

 
Designed by vonfio.de