Home NOWOŚCI NOWY MERCEDES VITO
NOWY MERCEDES VITO Email
Wpisany przez Administrator   
niedziela, 15 marca 2020 16:59

 

 

 

e-VITO TOURER - NOWY I ATRAKCYJNY


 

Jest sprawdzonym specjalistą w wielu dziedzinach handlu i usług: sukces MERCEDES - BENZ VITO opiera się na takich filarach, jak wszechstronność, elastyczność i świetny stosunek ceny do jakości. Dzięki licznym udoskonaleniom, nowa wersja modelu jest teraz jeszcze bardziej atrakcyjna. Najważniejsze nowości to lokalnie bezemisyjny eVito Tourer z silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym.

 

 

 

 

Momencie dostępnym od razu i zasięgu do 421 kilometrów, a także nowa generacja wydajnych i mocnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych z rodziny OM 654. Nowe narzędzia i funkcje w systemie inforozrywki i systemach wspomagających, a także odświeżony design dopełniają najważniejszch zmian. Nowego Mercedes-Benz Vito można zamawiać od 16 marca 2020 r. Ceny zaczynają się od 91700 zł (+ VAT) za Vito Furgon. eVito Tourer pojawi się latem 2020 roku.

 

 

 

 

Od momentu premiery, Mercedes-Benz Vito, produkowany w hiszpańskim mieście Vitoria, jest uosobieniem wszechstronnego vana średniej wielkości. Od czasu wprowadzenia na rynek jesienią 2014 r. obecnej trzeciej generacji modelu, sprzedano około 530 000 jego egzemplarzy. Dzięki swojej wszechstronności Vito jest uznanym partnerem dla małych i średnich przedsiębiorstw. Ponad 70% Mercedesów Vito trafia do firm, posiadających do 5 pojazdów.

Pia Herkewitz, menedżer ds. produktu / marketingu średniej wielkości vanów Mercedes-Benz, dodaje: „Szeroka gama nowych systemów wspomagających i nowa generacja silników kontynuuje historię sukcesu Vito i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Vito wciąż jest bezkompromisowy, jeśli chodzi o koszty eksploatacji i dążenie do niskiej emisji. Jak zawsze, ładowność i różnorodność wariantów należą do najbogatszych w tym segmencie. Nowe możliwości systemu inforozrywki spełniają również rosnące wymagania naszych klientów biznesowych”.

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer wyznacza standardy w swoim segmencie pod względem codziennej przydatności i użyteczności. Dzięki funkcji szybkiego ładowania i wyższemu zasięgowi można go stosować elastycznie. W ten sposób realizujemy naszą ideę lokalnie bezemisyjnego pojazdu dostawczego”, wyjaśnia Benjamin Kaehler, szef eDrive @ VAN w Mercedes-Benz AG.

 

 

 

 


1. Nowy eVito Tourer: bezemisyjny specjalista w przewozie pasażerów


Rozwój mobilności ma coraz wyraźniejszy wpływ na ruch miejski. Dla utrzymania w przyszłości płynnych dostaw tzw. ostatniego kilometra, rozsądnym krokiem jest czysto elektryczny napęd średnich samochodów dostawczych. Wprowadzając na niektórych rynkach eVito w 2018 r. i eSprintera w 2019 r., Mercedes-Benz Vans został pionierem bezemisyjnego transportu w środowisku miejskim. Wydajność jazdy i zasięg zaprezentowanego właśnie eVito Tourera wyznaczają nowy wymiar i spełniają wszystkie potrzeby: czy to wobec hotelowego busa, czy większej taksówki, czy wreszcie pojazdu do świadczenia usług przejazdów współdzielonych.

Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer z wyglądu przypomina swoich braci z silnikiem spalinowym. Ale pod dynamicznym przodem – ze złączem do ładowania po lewej stronie przedniego zderzaka – kryje się elektryczny układ napędowy (eATS) na przednie koła o maksymalnej mocy 150 kW. Silnik elektryczny, przekładnia o stałym przełożeniu, układ chłodzenia i układ elektroenergetyczny tworzą spójną całość. Energię magazynuje akumulator litowo-jonowy umieszczony pod podłogą pojazdu. Jest umieszczony nisko i centralnie, co ma pozytywny wpływ na prowadzenie eVito Tourer. Prędkości maksymalne 140 km/h w wersji standardowej i 160 km/h jako opcja, zapewniają wystarczającą prędkość zarówno w ruchu miejskim, jak i poza nim.

 

 

 

 


Szybkie ładowanie – duży zasięg


Mercedes-Benz eVito Tourer jest standardowo wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę pokładową z prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania prądem przemiennym w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Nowego eVito Tourer można ładować przez złącze CCS umieszczone w przednim zderzaku po lewej stronie. Możliwe jest także ładowanie prądem stałym (DC). Dlatego eVito Tourer z baterią o pojemności100 kWh może być ładowany od 10 do 80% w ciągu 45 minut na stacji szybkiego ładowania. Akumulator o użytecznej pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 421 kilometrów.

Dzięki inteligentnej technologii eVito Tourer ładuje również akumulatory podczas jazdy. Podczas hamowania lub wytracania prędkości ruch obrotowy jest przekształcany w energię elektryczną i wykorzystywany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia (rekuperacja). Kierowca ma ogromny wpływ na poziom rekuperacji. Może na jej wydajność wpływać za pomocą manetek przy kierownicy. Szczególnie efektywny i komfortowy styl jazdy zapewnia nowa funkcja eVito Tourer: tryb rekuperacji DAuto. Przy poruszaniu się zgodnie z zasadą „jedź w przewidywalnym stylu i oszczędzaj” funkcja rozpoznawania znaków drogowych oraz informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji i w czasie rzeczywistym.

Co więcej, trzy programy jazdy pozwalają klientowi wybrać indywidualnie i za naciśnięciem jednego przycisku pomiędzy komfortem a maksymalnym zasięgiem.

Równie praktyczny jak jego bracia z konwencjonalnym napędem.

Ponieważ akumulator znajduje się pod podłogą pojazdu przestrzeń bagażową można wykorzystać w stu procentach. W ten sposób eVito Tourer spełnia najbardziej wyśrubowane wymagania pod względem funkcjonalności i różnorodności, dzięki czemu nadaje się do praktycznie wszystkich zastosowań w ruchu pasażerskim. Lokalnie bezemisyjną furgonetkę można zamówić w dwóch różnych długościach: w wersji długiej o łącznej długości 5140 milimetrów lub w wersji ekstra długiej o długości 5370 milimetrów.

Firmy taksówkarskie korzystają z takich funkcji, jak różnorodne konfiguracje miejsc. Dzięki dwóm tylnym kanapom eVito Tourer staje się komfortowym, wyjątkowo cichym i zwinnym shuttle busem, który spełnia wszystkie oczekiwania współczesnego przewozu pasażerskiego. Elastyczna konfiguracja siedzeń sprawia zaś, że eVito Tourer może być wyposażony w maksymalnie dziewięć siedzeń, z możliwością ustawienia ich na wprost siebie.

 

 

 


Infrastruktura ładowania: porady i praktyczne wdrożenie

Oprócz analiz i porad Mercedes-Benz Vans oferuje również rozwiązania sprzętowe do infrastruktury ładowania: w ofercie części dla klientów indywidualnych dostępny jest Wallbox Home Mercedes-Benz o kompaktowej, wysokiej jakości konstrukcji. Ładowarka ta musi być zainstalowana przez profesjonalnego elektryka – którego klient może samodzielnie wybrać – zgodnie z lokalnymi przepisami. Jeszcze bardziej wszechstronna jest propozycja dla klientów posiadających więcej niż dwa pojazdy w jednym miejscu: w ramach oferty infrastruktury do ładowania dla klientów flotowych Mercedes-Benz Vans wraz z wybranymi partnerami obsługuje floty pojazdów. Zakres współpracy sięga od doradztwa i przygotowania lokalizacji, przez instalację sprzętu do ładowania, aż po konserwację i wsparcie w eksploatacji.

Specjalne usługi Mercedes PRO connect dla flot pojazdów elektrycznych

Kierowcy eVito Tourer korzystają również z rozwiązań łączności Mercedes PRO. Pakiet łączności „Zarządzanie pojazdem elektrycznym” obejmuje dwie usługi. Dzięki usłudze „Zdalne ładowanie” kierowcy mają możliwość ustawienia temperatury we wnętrzu pojazdu jeszcze przed rozpoczęciem podróży. W ten sposób, ruszając w drogę, dysponują w pełni naładowanym akumulatorem. Korzystając z aplikacji Mercedes PRO connect, kierowcy mogą zdalnie zaprogramować, kiedy chcą rozpocząć podróż, a tym samym określić, w jaki sposób należy dostosować temperaturę pojazdu przed startem. Oprócz kierowcy, wszystkie istotne informacje o poziomie naładowania akumulatora i kontroli temperatury otrzymuje również menedżer floty – dzięki narzędziu do zarządzania pojazdami. Programowanie jest możliwe bezpośrednio przez Mercedes PRO. Nie ma to wpływu na zasięg, ponieważ do ustawienia temperatury przed wyjazdem wykorzystywany jest prąd podczas ładowania.

Dla klientów flotowych w Niemczech dostępne jest opcjonalne inteligentne rozwiązanie ładowania, które obejmuje połączenie pojazdu z siecią oraz kompatybilną stacją ładowania. Usługa „Inteligentne ładowanie”  MERCEDES PRO umożliwia menedżerom floty uniknięcie lub przynajmniej zmniejszenie pików obciążenia i oszczędność kosztów dzięki zoptymalizowanej wydajności przyłącza elektrycznego.



 

 

 
Designed by vonfio.de