AUDI RS4 AVANT Drukuj
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 11 marca 2012 20:19

 



Audi RS 4 Avant


- Silnik V8 generujący 450 KM i 430 Nm momentu obrotowego-
Wysokowydajne hamulce z tarczami w stylistyce fali- Unikalne połączenie
dynamiki z codzienną funkcjonalnościąNowoczesny klasyk Audi powraca RS 4
Avant trzeciej generacji, łączy w sobie świetne osiągi z codzienną
funkcjonalnością. Silnik V8 o pojemności 4.2 litra generuje potężną moc 331
kW (450 KM) a siedmiobiegowa skrzynia S tronic oraz stały napęd na cztery
koła quattro, przenoszą tą moc na drogę. Wielka turystyka samochodowa -

po to został stworzony.

 

 

Przeczytaj także; NOWE AUDI A6 ALLROAD

 

 



Audi RS 4 Avant wykorzystuje tą samą wysokoobrotową jednostkę
napędową V8, którą można znaleźć w modelu RS 5 Coupé. Z 4163 cm3 generuje
ona 331 kW (450 KM) przy 8.250 obr./min; moc jednostkowa wynosi 108,1 KM na
litr. Maksymalny moment obrotowy 430 Nm, jest dostępny od 4000 do 6000
obr./min. Szybko reagujący na wciśnięcie pedału przyspieszenia silnik V8, z
pokrywami głowicy polakierowanymi na czerwono, rozpędza RS 4 Avant od 0 do
100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 250 km/h. Można ją
opcjonalnie podwyższyć do 280 km/h.Montowany ręcznie w fabryce w Györ na
Węgrzech silnik 4.2 FSI, łączy imponującą moc ze wzorową wydajnością. Na 100
km zużywa średnio mniej niż 11 litrów paliwa.Seryjna, siedmiobiegowa
skrzynia S tronic, dzięki dużej sprawności i długiemu przełożeniu
najwyższego biegu, pozytywnie wpływa na wydajność. Kierowca może skorzystać
z automatycznej, błyskawicznie reagującej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów lub
zmieniać biegi ręcznie, za pomocą dźwigni lub łopatek przy kierownicy. By
dynamicznie ruszyć z miejsca, można aktywować funkcję Launch Control – która
tak zarządza sprzęgłem, by wystartować przy optymalnych obrotach oraz
minimalnym poślizgu opon.Najlepsza trakcja: napęd quattro z centralnym
mechanizmem różnicowym z kołem koronowym. W modelu RS 4 Avant, podobnie jak w
przypadku każdego modelu Audi RS, stały napęd na cztery koła quattro jest
standardem. Jego sercem jest centralny mechanizm różnicowy z kołem
koronowym. Ten zwarty oraz lekki element przeniesienia napędu może szybko,
łagodnie i w szerokim zakresie, zmieniać rozkład sił napędowych między
przednią i tylną osią; do 70% sił może zostać przekierowane na przód,
natomiast max. do 85%, na tył pojazdu. Standardowe ustawienie to sportowy
stosunek 40:60 z naciskiem na tył.Samoblokujący mechanizm różnicowy,
współpracuje z systemem elektronicznej blokady momentu obrotowego, który
rozkłada moc na wszystkie cztery koła. Jeśli podczas dynamicznej jazdy w
zakręcie, nacisk na wewnętrzne koło zmniejszy się, zostanie ono nieznacznie
spowolnione jeszcze przed wystąpieniem niechcianego poślizgu. Jako opcję
Audi oferuje sportowy mechanizm różnicowy, który odpowiednio rozkłada siłę
napędową między tylnymi kołami.Dużo aluminiowych elementów: podwoziePodwozie
Audi RS 4 Avant jest konstrukcją zaawansowaną technicznie. Wiele elementów
pięciowahaczowej osi przedniej oraz tylnej osi z wahaczami trapezowymi jest
wykonanych z aluminium. Dostosowujący się do prędkości układ kierowniczy
jest elektromechaniczny, przez co stanowi bardzo efektywne rozwiązanie i
pozwala precyzyjnie czuć nawierzchnię drogi. W przypadku hamowania na
nawierzchniach o różnym stopniu przyczepności może pomóc kierowcy delikatnie
korygując kurs.Sztywne dostrojenie zawieszenia Audi RS powoduje, że jego
nadwozie jest o 20 mm obniżone w porównaniu z modelem A4 Avant. Nowe
19-calowe, 10-ramienne obręcze aluminiowe, z oponami w rozmiarze 265/35
należą do wyposażenia standardowego. Opcjonalnie Audi oferuje 20-calowe
obręcze z oponami o rozmiarze 265/30.Za dużymi kołami znajdują się
wentylowane tarcze w stylistyce fali. Przednie tarcze mają 365 mm średnicy.
W celu szybkiego odprowadzania ciepła, zmniejszania napięć oraz
uniemożliwienia przekazywania skoków temperatur, stalowe tarcze hamulcowe, z
zewnętrznym zarysem w kształcie fali, są perforowane i połączone trzpieniami
z aluminiowymi piastami. Nowy kształt tarcz hamulcowych pozwolił zmniejszyć
ciężar mas nieresorowanych o około trzy kilogramy. Zaciski hamulcowe zostały
polakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym, przednie mają po osiem
tłoków oraz emblemat RS.

 

 

Elektroniczna kontrola stabilizacji toru jazdy ESP
posiada tryb sportowy, który można całkowicie wyłączyć. Na życzenie, Audi
montuje na przedniej osi tarcze ceramiczne o średnicy 380 milimetrów,
wzmacniane włóknem węglowym oraz sześciotłokowe zaciski hamulcowe w kolorze
szarego antracytu. Tarcze ceramiczne są niezwykle lekkie, wytrzymałe i mają
długą żywotność.Do wyposażenia standardowego Audi RS 4 Avant należy system
Audi drive selekt, który pozwala kierowcy na wybór jednego z trzech trybów:
comfort, automatic i dynamic. Różnią się one charakterystyką pracy układu
kierowniczego, siedmiobiegowej skrzyni S tronic oraz przepustnicy. System
Audi drive selekt umożliwia także zmianę brzmienia układu wydechowego. W
trybie dynamic, redukcji biegów towarzyszą efektowne, charakterystyczne
dźwięki. W samochodzie wyposażonym w system MMI, kierowca ma dodatkowo
możliwość indywidualnej konfiguracji profilu ustawień.Obok sportowego
mechanizmu różnicowego, jako element systemu Audi drive select, dostępny
jest także dynamiczny układ kierowniczy. Zmienia on swoje własciwości, w
zależności od prędkości jazdy, o prawie 100 procent oraz automatycznie
kontruje kierownicą w granicznym obszarze na zakrętach.Kolejną opcją
oferowaną przez Audi, jest zawieszenie sportowe plus z układem Dynamic Ride
Control (DRC), doskonale amortyzującym pojazd podczas jazdy. Przewody
olejowe oraz zawór centralny łączą po dwa amortyzatory rozmieszczone
naprzeciwlegle po przekątnej. W trakcie szybkiego pokonywania zakrętów
system wzmacnia np. usztywnienie przedniego zewnętrznego
koła.Charakterystyka zawieszenia sportowego plus jest zmienna i może być
ustawiona poprzez Audi drive select w trzech trybach.Atletyczny: stylistyka
zewnętrznaJuż sam wygląd zewnętrzny podkreśla atletyczny charakter samochodu
Audi RS 4 Avant. Rama w odcieniu matowego aluminium okala charakterystyczną
osłonę chłodnicy singleframe. Siatka w kształcie rombów, błyszczy kolorem
antracytu. W reflektorach w kształcie klina, diodowe światła do jazdy
dziennej "otaczają" światła Xenon plus. Powietrze przepływa przez duże
podzielone poprzeczkami otwory, które zostały osadzone w charakterystycznym
zderzaku. Sam zderzak, podobnie jak w samochodach wyścigowych, wyposażony
jest w splitter.Patrząc z boku uwagę zwracają masywne nadproża oraz
poszerzone nadkola. Wydatne nadkola tylne, z ostro zarysowanymi poziomymi
krawędziami górnymi, nawiązują nieco do pioniera napędu na cztery koła -
Audi quattro z roku 1980. Obudowy lusterek zewnętrznych oraz listwy
dekoracyjne, wykonane zostały w kolorze matowego aluminium. Spojler dachowy
zapewnia niezbędną siłę docisku na oś tylną.Charakterystyczny zderzak i
owalne końcówki rur podwójnego układu wydechowego dominują z tyłu pojazdu.
Są one zintegrowane z uniesionym dyfuzorem. Na życzenie, Audi oferuje
potężnie brzmiący sportowy układ wydechowy z czarnymi końcówkami. Światła
tylne LED zdobią eleganckie pasy świetlne.Nadwozie Audi RS 4 jest o 20 mm
dłuższe oraz o 24 mm szersze w porównaniu z Audi A4 Avant, ale o 20 mm
niższe. Paleta kolorów oferuje osiem odcieni – po jednym lakierze
standardowym oraz metalicznym, cztery odcienie perłowe oraz specjalne
odcienie kryształowe: srebrny Prisma oraz czarny Panther. Dolna część
pojazdu została w dużym stopniu obudowana. W niej znajdują się wloty
powietrza siedomiobiegowej przekładni S tronic oraz przednich
hamulców.Sportowa czerń: wnętrzeWnętrze modelu RS 4 Avant jest utrzymane w
całkowitej czerni, z wyjątkiem podsufitki, która jest dostępna na życzenie w
kolorze srebrnym. Chromowane elementy na przyciskach oraz przełącznikach,
nadają wnętrzu charakter. Aplikacje dekoracyjne wykonane są standardowo z
karbonu, opcjonalnie ze szczotkowanego aluminium, aluminium Race, czarnego
lakieru fortepianowego lub z jasnego splotu ze stali szlachetnej.Standardowo,
przednie sportowe siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami są elektrycznie
regulowane oraz podgrzewane. Pokrycie siedzeń to połączenie czarnej skóry i
Alcantary. Opcjonalnie można wybrać skórę Feinnappa, dostępną w kolorze
czarnym lub srebrnym, podkreśloną ozdobnym obszyciem w kolorze szarym.
Alternatywnie można wybrać siedzenia kubełkowe lub fotele klimatyzowane i
wentylowane. Wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony od
dołu wieniec. Łopatki przełączników na kierownicy są aluminiowe.System
informacji kierowcy z kolorowym wyświetlaczem, łączy menu RS z zegarem
pomiaru czasu okrążeń oraz termometrem oleju. Po uruchomieniu silnika,
podobnie jak MMI, system wita użytkownika logo RS.

 

 

Tablica rozdzielcza błyszczy fortepianową czernią. Dźwignia zmiany biegów siedmiostopniowej
przekładni S tronic, została wykonana w stylistyce RS. Klamki zbudowane są z
dwóch delikatnych elementów. Jest to typowy detal wyróżniający modele RS.
Pedały, podpórka pod lewą nogę, nawiewy, łopatki na kierownicy, przyciski
MMI oraz inne elementy obsługi, błyszczą w kolorze aluminium. Aluminiowe
aplikacje dekoracyjne zdobią listwy progowe a umieszczone na nich emblematy
RS 4 dodają samochodowi charakteru.Opcjonalnie, we wnętrzu pojazdu, Audi
oferuje wysokiej jakości pakiety skórzane dla wszystkich wersji siedzeń, w
tym pakiet stylistyczny, w skład którego wchodzą siedzenia kubełkowe RS 4 ze
stebnowaniem w kształcie rombów. Szeroka gama zaawansowanych systemów
wspomagających kierowcę oraz ułatwiających komunikację, m.in. telefon
samochodowy z Bluetooth, łączący Audi RS4 Avant z Internetem, uzupełnia
listę dostępnych opcji. W bagażniku wielkości 1.430 litrów można zamontować
dodatkowo, dostępny jako opcja: system szyn wraz z zestawem mocującym oraz
otwieraną elektrycznie tylną klapę.Sprzedaż Audi RS 4 rozpocznie się
jesienią tego roku.

Tekst i zdjęcia; Audi

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

AUDI A1 SPORTBACK - PREMIERA

AUDI Q3 - PREMIERA

AUDI WYGRYWA 24H LE MANS

AUDI WYPRZEDZA TECHNIKĄ