Home NOWOŚCI HONDA CRF250L
HONDA CRF250L Email
Wpisany przez Administrator   
piątek, 20 lipca 2012 13:34

 

Nowa HONDA Już w salonach

 

Motocykle dual-purpose to DNA Hondy. W latach 70-tych linię tych pojazdów zapoczątkował model XL250S, motocykl stworzony zarówno do jazdy po ulicach, jak i w terenie.


ZOBACZ RÓWNIEŻ;    HONDA GYMKHANA


Kolejne modele XL cieszyły się niezwykłą popularnością i również stawały się legendą, udowadniając że ekonomiczny, łatwy w użyciu, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik w stosownej ramie, tworzy uniwersalny pojazd oferujący kierującemu radość z jazdy w niemal każdych warunkach.

Tradycje i wieloletnie doświadczenie Hondy bezpośrednio związane z zawodami off-roadowymi, czy też pojazdami dual-purpose – okazały się niezwykle pożyteczne podczas prac rozwojowych nad nowym modelem i były inspiracją dla całego zespołu przygotowującego ten projekt.

 

CRF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, sprawiają że model ten doskonale radzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.

Idea która przyświecała zespołowi projektantów to stwierdzenie …ekonomiczny i praktyczny na co dzień, a rozrywkowy i porywający w weekendy!”

 

 

Silnik CRF250L to lekka, kompaktowa, chłodzona cieczą, jednocylindrowa jednostka o pojemności 249 cm3 wyposażona w rozrząd DOHC. Dzięki temu, że moc oddawana jest płynnie w niskich zakresach obrotowych motocykl bardzo dobrze daje się wyczuć kierującemu. Praca krótko skokowego silnika jest również znakomita przy wysokich obrotach. W pełnym zakresie obrotów CRF250L zapewnia ciągłą i jednostajną dostawę mocy.

 

Stworzenie jednostki o takiej charakterystyce wymagało od konstruktorów wiele wysiłku w zakresie prac nad zasilaniem silnika i układem wydechowym. Wymiary układu dolotowego oraz układu wydechowego zostały idealnie dostosowane do parametrów jednostki napędowej. Nowo zaprojektowany filtr powietrza wraz z pojemnym (5,7 l) airbox’em efektywnie ułatwiają przepływ powietrza.

 

Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.

 

By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.

 

Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.

 

Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.


 

 

 

CRF250L - Specyfikacja

Silnik

Typ

chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy, DOHC

Pojemność skokowa

250 cm3

Stopień sprężenia

10.7

Moc maksymalna

23,1 KM przy 8500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy

22 Nm przy 7000 obr/min

Zużycie paliwa

3,1 l / 100 km*

Pojemność miski olejowej

1,8 l

Zapłon

tranzystorowy

Kąt wyprzedzenia zapłonu

10°

Maksymalne obroty

10500 obr/min

Rozrusznik

elektryczny

Układ zasilania

wtrysk paliwa PGM-FI

Obroty biegu jałowego

1450±100 obr/min

Średnica x Skok

76,0 x 55,0 mm

Pojemność akumulatora

12V 6Ah (10HR)

Moc alternatora

0.34 kW/5,000 obr/min

Świeca zapłonowa

SIMR8A9 (NGK)

Średnica przepustnicy

36 mm

 

Przeniesienie napędu

 

Sprzęgło

mokre, wielotarczowe

Przełożenie końcowe

łańcuch

Przełożenie wstępne

2.807

Przełożenie na biegach

1: 3.333

2: 2.117

3: 1.571

4: 1.304

5: 1.115

6: 0.962

Przełożenie przekładni głównej

2.857

Skrzynia biegów

6 biegowa o stałym zazębieniu

 

 

Podwozie

 

Rama

podwójna kołyskowa

Kąt nachylenia główki ramy

27,6°

Wyprzedzenie

113 mm

Promień skrętu

2,3 m

 

Wymiary i waga

 

Masa własna

144 kg

Dopuszczalna ładowność

159 kg

Pojemność zbiornika paliwa

7,7 l

Długość x Szerokość x Wysokość

2195 x 815 x 1195 mm

Rozstaw osi

1445 mm

Wysokość siedzenia

875 mm

Prześwit

255 mm

Koła, zawieszenie i hamulce

 

Przedni hamulec

hydrauliczny, tarczowy, 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy

Przednie koło

szprychowe (rozmiar obręczy: 21 x 1,60)

Przednia opona

3.00-21 51P

Tylny hamulec

hydrauliczny, tarczowy, 220 mm, zacisk 1-tłoczkowy

Tylne koło

szprychowe (rozmiar obręczy: 18 x 2,15)

Tylna opona

120/80-18 62P

Przednie zawieszenie

odwrócony widelec teleskopowy 43 mm

Skok przedniego zawieszenie

250 mm

Tylne zawieszenie

wahacz z systemem Pro-link

Skok tylnego zawieszenia

240 mm

 

 

 

Zdjęcia; HONDA

 

ZOBACZ TAKŻE;

HONDA NAD BAŁTYKIEM

HONDA W WIELKOPOLSCE

 

 
Designed by vonfio.de