Home Opony Dunlop w Mireval
Dunlop w Mireval PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
poniedziałek, 05 kwietnia 2010 09:38

 



Prezentacja nowych opon Dunlopa w Mireval

 

 

Mireval to miasteczko na południowym wybrzerzu Francji przy którym położony jest na zboczu góry tor testowy firmy Dunlop i Goodyear.

Auto-Turystyka.pl miała okazję wraz kilkudzisięcioma dziennikarzami z całej Europy wziąć udział w prezentacji i testach nowych opon Dunlop SP StreetResponse (dla miejskich aut kompaktowych), Dunlop SP Sport Maxx TT ( do samochodów sportowych) i Dunlop SP QuattroMaxx (specjalnie dla szybkich SUV'ów).


 

Trzeba przyznać, że gospodarze postarali aby testy były jak najbardziej obiektywne – do każego z testów dostawaliśmy takie same samochody i do porównania opony konkurencyjnych marek z tego samego segmentu cenowego i parametrowego.

 

Zaczeliśmy od opon StreetResponse (dla małych samochodów) i już pierwszy test był bardzo sugestywny – jeżdziliśmy małymi Fiatami 500 po okręgu z prędkością 75 km/h, na masce był umieszczony wskaźnik który pomagał utrzymać kierunek po linii i należało wjechać na 5mm warstwę wody nie kontrując kierownicy po tym jak samochód zacznie wynosić na zakręcie – dziwne uczucie, ale trzeba przyznać, że przypominało to jazdę po polskich drogach.

Różnica w "wyrzucaniu" na zakręcie pomiędzy Dunlopem a konkurencją wynosiła ok. 0,5 do 2m.

 

 

Następnie była próba hamowania na śliskiej nawierzchni – ale ponieważ człowiek jest tutaj najbardziej zawodną częścią – testowy Golf na miejscu pasażera miał specjalny mechanizm który hamował za mnie (tak aby wszyscy rozpoczynali w tym samym miejscu).

 

 

Przesiadka auto-turystyki do Porsche Cayenne to możliwość przetestowania opon specjalnie zaprojektowanych do szybkich SUV'ów – SP QuattroMaxx – przyznam, że nie było to łatwe jak z boku siedzi instruktor który mówi: "szybciej, szybciej", a ja nie znam jeszcze toru i nie chcę rozbić fajnego samochdu.

Notabene kierowca wyścigowy Patric Simon ustanowił w zeszłym roku rekorodowy czas przejazdu toru Nurburgring samochodem kategorii SUV – Porsche Cayenne Turbo o mocy 550KM wyposażonym w opony QuattroMaxx w czasie 8 min 33 sek. - szacun.



 

 

A na koniec zostało to co tygrysy lubią najbardziej – BMW M3 o mocy 430KM (z manualną skrzynią biegów – poezja) "obuty" w opony Dunlop Sport Maxx TT – i na tych oponach już można poszaleć ( w porównaniu z referencyjnymi Pirelli które trochę "pływały").




Podsumowując technika idzie bardzo do przodu a technologia oraz materiały (dotychczas używana w oponach wyczynowych) takie jak polimery i kevlar są już używane nawet w oponach do zwykłych miejskich samochodów, przyczyniając się do podniesienia bezpieczeństwa i komfortu podróżowania.

 

 

 

Tekst i zdjęcia: Maciej Szanter

 

Poprawiony: piątek, 29 lipca 2011 20:40
 
Designed by vonfio.de