Home Peugeot PEUGEOT 208 GTI
PEUGEOT 208 GTI Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 03 sierpnia 2014 12:13

 

208 GTi - FUN I ZABAWA

 

Samochody francuskie kochamy za to jakie są, a nie za to,że są na rynku od dawna. Przed modelem PEUGEOT 208 GTi postawiono trudne zadanie wskrzeszenia legendy modelu 205 GTi. By był następca kultowego GTi nie

wystarczy by był bardzo dobry. Musi mieć odpowiedni charakter. By sprawdzić to pojechaliśmy nim na długą wyprawę (patrz; PEUGEOT 208 NA NURBURGRINGU). Okazał się doskonałym kompanem!

 

ZOBACZ TAKŻE;   PEUGEOT 208 NA TORZE POZNAŃ

 

Wygląd modelu 208 GTi jest jakby stonowany jak na model sportowy, jakby nie rzucający się w oczy. Niektórzy będą chcieli poruszać się autami bardziej spektakularnie wyglądającymi. Ale pamiętam pierwsze Mercedesy AMG, które były tak dyskretne, iż miały tylko nieco poszerzone nadkola i mocniejszy warkot silnika. Lecz spod świateł niemal nikt nie miał szans.

 

PRZECZYTAJ TEŻ;  PEUGEOT 208 - PREMIERA WARSZAWSKA

 

 

ZOBACZ TAKŻE;   PEUGEOT 208 - PREMIERA POLSKA

 

208 w tej sportowej wersji jest dyskretny, ale zadziorny. Więcej chromu w innym przednim zderzaku, chromowane lusterka zewnętrzne, które mogą na postoju służyć do przeglądania się i emblemat chromowany z czerwonym napisem GTi rzucającym się w oczy. Z tyłu duży spojler nad szybą i chromowana listwa pod zderzakiem wraz z podwójną końcówką wydechu. Atrakcyjnie wyglądają 17 calowe felgi z niskoprofilowanymi oponami wraz z czerwonymi zaciskami, które przy białym nadwoziu mocno rzucają się w oczy. Ciekawy kształt mają zarówno przednie duże reflektory, jak i tylne lampy.


ZOBACZ TEŻ;  PEUGEOT 208 T 16 WYGRYWA NA PIKES PEAK

 

 

AUTO-TURYSTYKA W PEUGEOT 5008 W BERLINIE

 

 

 

W dobrym guście jest wnętrze. Na pierwszy rzut oka jest porywające i doskonałe. Kierownica podcięta z dołu

gruba i jeszcze ze zgrubieniami na kciuki w górnej części, oraz z paskiem czerwonym na górze rodem ze sportu. Potężne obszyte skórą fotele kubełkowe, bardzo wygodne. Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Duży zakres regulacji pozwala dopasować pozycję. Z tyłu jest wystarczająca ilość miejsca na nogi, ale wzrost powyżej 175 cm nie powinien być preferowany przy wsiadaniu na tą kanapę. Intrygujące, ale tylko dla prawdziwego fana GTi są ożywiające wnętrze elementy plastikowe w czerwieni. Szczególnie ciekawie wyglądają z elementami chromowanymi.

 

 

 

Klimatu dodaje duży szklany dach z diodowym podświetleniem na niebiesko. System multimedialny JBL gra bardzo dobrze. Na środku deski rozdzielczej mamy duży ekran dotykowy sterujący niemal wszystkimi funkcjami

auta. Tylko sterowanie klimatyzacją jest w tradycyjnym miejscu. Do tego dochodzą duże metalowe pedały sportowe i takaż podpórka nogi lewej.

 

 

Silnik benzynowy 1,6 turbo o mocy 200 KM i 275 Nm jest silną jednostką. Dzięki niemu to auto daje wiele przyjemności z jazdy, także dzięki niskiej masie 1160 kg. Dosłownie niemal fruwa. Motory o tej pojemności stają się standardem w sporcie już w czterech klasach mistrzowskich począwszy od F1 I WRC. Standardem stają się także w mocnych hatchbackach, jak Citroen DS 3 Racing.

Moment obrotowy dostępny jest już od 1700 obr/min, a silnik w rzeczywistości ciągnie od jeszcze niższych obrotów w całym zakresie obrotów. Ale w normalnej jeździe nie trzeba go wysoko kręcić. Buczy umiarkowanie, ale przyjemnie. Rozpędza auto do setki w 6,6 sek.

 

 

 

W miejskim ruchu sportowe 208 jeździ jakby powstał z myślą o damach. Jest twardy, lecz nie nieprzyjemny. Doskonale też trzyma się drogi zarówno na szybkich, jak i wolnych zakrętach. Czujemy się w nim pewnie i potrafi więcej niż większość kierowców. Mała kierownica służy precyzji prowadzenia. Dodatkowo przy większych prędkościach kierownica się usztywnia, a miękko działający pedał hamulca pozwala precyzyjnie dozować siłę nacisku.

 

 

 

 

Podwozie 208 GTi przeszło niezbędne, ale skromne zmiany. Rozstaw kół zwiększony o 10 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Amortyzatory, sprężyny i stabilizatory sztywniejsze. Z przodu mamy wentylowane 302 milimetrowe tarcze, a z tyłu 249 mm średnicy. Do tego opony o nieprzesadnej szerokości 205 mm. To dobrze, bo nie zwiększają oporu powietrza i toczenia. Peugeot nie kładzie się na zakrętach i daje precyzję prowadzenia zarówno na suchej nawierzchni, jak i na takiej o ograniczonej przyczepności. Przy tym daje moc frajdy z jazdy przy świetnym tłumieniu i komforcie podróżowania. Czyli znaleziono kompromis między sztywnością, a komfortem zawieszenia.

 

 

Dzięki możliwości wyłączenia kontroli trakcji (w rzeczywistości wyłącza elektronikę) daje prawdziwy fun z jazdy,


zabawę na każde życzenie i ma osiągi, których nie musi się wstydzić przed liczniejszą konkurencją niż miał 208


GTi. Praktyczność z jazdy jest taka sama jak w standardowym PEUGEOT 208 GTI.  Bagażnik dla dwóch, trzech


osób jest odpowiedni nawet na długą podróż i wyprawę za granicę. Więc zwiedzajmy!

 

Tekst i zdjęcia; Małgorzata i Mirosław Wdzięczkowscy

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

PEUGEOT RCZ ASPHALT

HYBRYDA Z DIESLEM PEUGEOT
PEUGEOT NA KAROWEJ

 

 

 

 

 

 
Designed by vonfio.de