PEUGEOT 3008 1,6 TURBO |
Wpisany przez Robert Wdzięczkowski |
piątek, 09 lipca 2021 14:14 |
KLASA PREMIUM JAK SIĘ PATRZY
Nowe modele samochodów są coraz lepiej wyposażone. Gdy wsiedliśmy do najnowszego PEUGEOT 3008 od razu nas zachwycił zarówno swoim wnętrzem, wyposażeniem jak i projektem nadwozia. A są tacy, którym to auto się nie podoba!. Nie wiem absolutnie dlaczego! W dodatku jest wyjątkowo cichy.
ZOBACZ TEŻ; PEUGEOT - HISTORIA MARKI
Przy odbieraniu auta przez pomyłkę wsiedliśmy do większego modelu 5008. W środku był absolutnie taki sam. Taki sam atrakcyjny! Ale nieznacznie mniejszy na zewnątrz, lecz wewnątrz niemal tej samej wielkości, model 3008 jest doskonałą alternatywą, gdy często poruszamy się w terenie miejskim i podmiejskim. Od razu pomyśleliśmy, iż Peugeot aspiruje do klasy premium – po rozpoczęciu testu już wiedzieliśmy, że w niej jest.
W dodatku jest czerwony – a czerwony jak wiadomo szybszy – wygląda naprawdę zjawiskowo. Zdecydowane ostre linie nadwozia korespondują z obłościami. Linia okien bocznych jest wysoko i poprowadzona jest lekko w górę, a w drzwiach drugiego rzędu siedzeń dolna linia okien idzie mocniej w górę. Tylna szyba niby mała, ale daje dobry widok do tyłu. Przednia szyba mocno pochylona. Maska przednia umieszczona wysoko, a grill jest pionowy i bardzo elegancki. W zderzaku mamy cały zestaw atrakcyjnych świateł LED. Najciekawsze są duże, pionowe światła dzienne. Z daleka już możemy dostrzec, iż jest to przedstawiciel francuskiej marki. Lekkość nadwozia i elegancja mówią, że pojazd jest elegancki i nikt by się nie powstydził wyjazdu nim do filharmonii, bądź też opery. Istna klasa premium.
DANE TECHNICZNE;
Silnik - benzynowy 4-cylindrowy, rzędowy, 16 zaworowy, turbo Pojemność – 1598 cm Moc - 180 KM przy 5500 obr/min Max moment obrotowy – 250 Nm przy 1650 obr/min Wtrysk – bezpośredni Dł/szer/wys – 4447/1841/1620 mm Rozstaw osi – 2675 mm Rozstaw kół – 1579 mm Prześwit - 219 mm Pojemność bagażnika 520/ 1482 litrów Średnica zawracania – 10,7 metra
Suv-y oparte na płytach podłogowych segmentu C przeżywają prawdziwy boom. Około 25% pojazdów sprzedawanych w Europie to właśnie Suv -y i Crossovery. Ten jest jednym z ciekawszych na rynku.
Wsiadając do auta od razu widzimy elegancję. Mała kierownica – jakże to lubimy – spłaszczona zarówno z góry jak i z dołu. Ma pełne sterowanie komputerem pokładowym, radiem i tempomatem. Ilość przełączników we wnętrzu ograniczono do minimum, po to by oddać sterowanie do dużego dotykowego ekranu na środku deski rozdzielczej. Materiały użyte we wnętrzu są dobrej jakości i nie skrzypią. Połączenie tworzyw z elegancką tkaniną. Fotele wygodne i przyjemnie twarde. Drążek zmiany biegów taki wprost designerski.
Ważną rzeczą jest te, iż auto jest bardzo ciche. Niemal nie słychać silnika i szumów powietrza opływającego nadwozie. Na zakrętach trzyma się wzorowo i nie kładzie się na boki, jak miały w zwyczaju niegdysiejsze samochody francuskie. Na prostej nie czuć, by był podatny na wiatr. Jest stabilny w każdych warunkach.
Radość z jazdy przednia. PEUGEOT 3008 drugiej generacji po liftingu doskonale wygląda, jest cichy i fajnie spisuje się na drodze. Nas zachwycił niezmiernie. Nic tylko wybrać się w długą podróż.
Tekst i zdjęcia; Robert i Mirosław Wdzięczkowscy
|