Home Peugeot PEUGEOT PARTNER TEPEE
PEUGEOT PARTNER TEPEE PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
niedziela, 02 października 2011 18:45

 

Budka telefoniczna z charakterem.

 

Ma dynamiczny i harmonijny styl, piękny design nadwozia, dzięki czemu wpisuje się jako mocny konkurent w klasie aut

piknikowych dla młodych i aktywnych ludzi. Peugeot Partner Tepee może też służyć jako auto rodzinne, raczej dla rodziny z kilkorgiem

dzieci, bo ma gdzie pomieścić duże ilości pakunków. Konkurenci, Citroen Berlingo, Fiat Doblo i Renault Kangoo już mogą

się go obawiać.

 

 

Choć może się wydawać, iż zaprojektowany został do przewożenia towarów, w tej wersji to auto turystyczne.

Może przewieźć zamiast skrzynek ze śliwkami rodzinę z bagażami i nartami, po dopłacie 3500 zł nawet 7- osobową.

W dodatku z doskonałą ergonomią. Tu nie siedzi się jak na taborecie. Tu fotel obniżyć można jak w aucie osobowym.

Do tego regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach. Przyjemna w dotyku tapicerka. Wszystkie przełączniki

i dźwigienki rozmieszczone intuicyjnie.

Obsługa ich nie męczy. Tylko duży ekran wyświetlacza nawigacji i wskazań komputera, niskiej osobie może

zasłaniać ogląd świata przed autem. Na tylnych siedzeniach bardzo dużo miejsca. Drzwi tylne są bardzo duże.

W dodatku odsuwane jak w niektórych Vanach.

 


 

Bagażnik, wow! Niemal 700 litrów, a po złożeniu siedzeń 3000 i ma płaską podłogę. Ma wielkie dwuskrzydłowe drzwi. To lepsze rozwiązanie niż ciężka, niewygodna klapa unoszona do góry. To jednak może kierowcy przeszkadzać w obserwowaniu świata za samochodem przez wewnętrzne lusterko, gdyż słupek skrzydeł drzwi jest dość gruby. Ale od czego duże lusterka zewnętrzne. Przez nie świat widać w dużej perspektywie.

 

 


 

Silnik HDi jak zwykle u Peugeota to majstersztyk. Jest cichy, oszczędny, o dużym zapasie momentu obrotowego 240 Nm, dostępnym od 1600 obr/min. Zużycie paliwa potrafi być tak małe, że zasięg na baku 1000 km to rzecz normalna. To się nazywa doświadczenie w produkcji diesli!

 


 

Prowadzenie auta nie nastręcza żadnych problemów. Na zakrętach prowadzi się jak typowe auto osobowe. Nie mamy wrażenia, iż to samochód zbyt wysoki. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, a duży prześwit pozwala wjechać w lekki teren. Mimo iż Peugeot Partner Tepee ma napęd wyłącznie na przednie koła, na desce rozdzielczej jest przełącznik pomagający w niektórych warunkach drogowych. Dostosowuje podawanie momentu drogowego do jazdy po błocie, piachu, asfalcie, bądź śniegu. To rozwiązanie spotykamy także w innych modelach firmy i sprawdza się dobrze.

 


Dane techniczne;

 

Silnik – 4 cyl rzędowy 1560 cm turbodiesel

Moc - 110 KM przy 4000 obr/min

Moment – 240 Nm przy 1750 obr/min

Skrzynia biegów – 5 biegowa mechaniczna

Opony – 215/55 R16

Prędkość maksymalna – 173 km/h

Przyspieszenie do 100 km/h – 12,5 sek

Zużycie paliwa – 5,4 – 6,5 litrów

 

 

Duży pojemny samochód z wielkim bagażnikiem wywodzący się z dostawczego, ale przygotowany do wielkiej turystyki motoryzacyjnej i dobrze wyposażony we wszystko czego potrzebujemy w czasie podróży. A tak naprawdę to bardzo eleganckie auto i nie wygląda wcale jak budka telefoniczna.

 

 

Tekst; Mirosław Wdzięczkowski

Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska

 

Przeczytaj także;

 

NAJNOWSZY PEUGEOT RCZ

PEUGEOT 508 PREMIERA


 
Designed by vonfio.de