PEUGEOT PARTNER TEPEE |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
niedziela, 02 października 2011 18:45 |
Budka telefoniczna z charakterem.
Ma dynamiczny i harmonijny styl, piękny design nadwozia, dzięki czemu wpisuje się jako mocny konkurent w klasie aut piknikowych dla młodych i aktywnych ludzi. Peugeot Partner Tepee może też służyć jako auto rodzinne, raczej dla rodziny z kilkorgiem dzieci, bo ma gdzie pomieścić duże ilości pakunków. Konkurenci, Citroen Berlingo, Fiat Doblo i Renault Kangoo już mogą się go obawiać.
Choć może się wydawać, iż zaprojektowany został do przewożenia towarów, w tej wersji to auto turystyczne. Może przewieźć zamiast skrzynek ze śliwkami rodzinę z bagażami i nartami, po dopłacie 3500 zł nawet 7- osobową. W dodatku z doskonałą ergonomią. Tu nie siedzi się jak na taborecie. Tu fotel obniżyć można jak w aucie osobowym. Do tego regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach. Przyjemna w dotyku tapicerka. Wszystkie przełączniki i dźwigienki rozmieszczone intuicyjnie. Obsługa ich nie męczy. Tylko duży ekran wyświetlacza nawigacji i wskazań komputera, niskiej osobie może zasłaniać ogląd świata przed autem. Na tylnych siedzeniach bardzo dużo miejsca. Drzwi tylne są bardzo duże. W dodatku odsuwane jak w niektórych Vanach.
Bagażnik, wow! Niemal 700 litrów, a po złożeniu siedzeń 3000 i ma płaską podłogę. Ma wielkie dwuskrzydłowe drzwi. To lepsze rozwiązanie niż ciężka, niewygodna klapa unoszona do góry. To jednak może kierowcy przeszkadzać w obserwowaniu świata za samochodem przez wewnętrzne lusterko, gdyż słupek skrzydeł drzwi jest dość gruby. Ale od czego duże lusterka zewnętrzne. Przez nie świat widać w dużej perspektywie.
Silnik HDi jak zwykle u Peugeota to majstersztyk. Jest cichy, oszczędny, o dużym zapasie momentu obrotowego 240 Nm, dostępnym od 1600 obr/min. Zużycie paliwa potrafi być tak małe, że zasięg na baku 1000 km to rzecz normalna. To się nazywa doświadczenie w produkcji diesli!
Prowadzenie auta nie nastręcza żadnych problemów. Na zakrętach prowadzi się jak typowe auto osobowe. Nie mamy wrażenia, iż to samochód zbyt wysoki. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, a duży prześwit pozwala wjechać w lekki teren. Mimo iż Peugeot Partner Tepee ma napęd wyłącznie na przednie koła, na desce rozdzielczej jest przełącznik pomagający w niektórych warunkach drogowych. Dostosowuje podawanie momentu drogowego do jazdy po błocie, piachu, asfalcie, bądź śniegu. To rozwiązanie spotykamy także w innych modelach firmy i sprawdza się dobrze.
Dane techniczne;
Silnik – 4 cyl rzędowy 1560 cm turbodiesel Moc - 110 KM przy 4000 obr/min Moment – 240 Nm przy 1750 obr/min Skrzynia biegów – 5 biegowa mechaniczna Opony – 215/55 R16 Prędkość maksymalna – 173 km/h Przyspieszenie do 100 km/h – 12,5 sek Zużycie paliwa – 5,4 – 6,5 litrów
Duży pojemny samochód z wielkim bagażnikiem wywodzący się z dostawczego, ale przygotowany do wielkiej turystyki motoryzacyjnej i dobrze wyposażony we wszystko czego potrzebujemy w czasie podróży. A tak naprawdę to bardzo eleganckie auto i nie wygląda wcale jak budka telefoniczna.
Tekst; Mirosław Wdzięczkowski Zdjęcia; Małgorzata Wdzięczkowska
Przeczytaj także;
|