Porsche Panamera 4 V6 |
poniedziałek, 21 lutego 2011 21:40 |
Jeździłeś/aś S Klasą, BMW 7 czy Audi A8? To zapomnij – Porsche Panamera jest dużo lepsza.
Przede wszystkim prowadzenie: najlepszy układ kierowniczy wśród limuzyn – bezpośredni, dający doskonałe czucie auta i kierownica kręcąca się w pionie (czy to tak trudno zrobić w innych?)
Wzorcowa pozycja za kierownicą – doskonałe sportowe i jednocześnie wygodne fotele.
Doskonała skrzynia biegów PDK i stały napęd 4x4
Wszystko obszyte skórą (nawet obudowa kolumny kierownicy i boczki foteli)
Silnik V6 jest niezły, ale w tej klasie samochodów to za mało, w myśl zasady: „albo grubo albo wcale” – wybierzcie V8 Turbo J
Porsche nie od dzisiaj słynie z tworzenia ładnych przedmiotów i dbałości o detale.
Światła i obły "tyłeczek"
Dopracowanie ramek od szyb – cel: minimalny szum przy dużych prędkościach. Nieważne, że jest to napewno dużo droższe rozwiązanie ale konkurenci tak nie zrobią.
Generalnie obcując z Panamerą każdym zmysłem oczuwasz, że to auto z najwyższej półki, np: sposób pracy klamek przy otwieraniu drzwi – nie pracują w poziomie tak jak w większości aut – tylko z miękim ruchem lekko unoszą sie do do góry – jest to bardziej naturalny ruch dla ludzkiej ręki niż w poziomie.
Tekst i zdjęcia: Maciej Szanter
|
Poprawiony: czwartek, 24 lutego 2011 22:15 |