NISSAN PULSAR, X-TRAIL i JUKE - PREMIERA |
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski |
środa, 24 września 2014 09:52 |
NISSAN NA MAXA ATRAKCYJNY!
NISSAN sponsorem UEFA CHAMPIONS LEAGUE. Thiago Silva już wybrał Pulsara. Jerzy Dudek kontra Nissan 370Z. Światowy producent samochodów stał się głównym sponsorem Ligi Mistrzów. W nowych modelach samochodów zaczynamy odnajdywać nawiązania do tego aliansu, dynamika, nowy młodzieńczy wizerunek pojazdów i radość z prowadzenia samochodów. Oto Najnowsze premiery Nissana.
Pulsar – należy zadać pytanie co Nissan robi w segmencie aut kompaktowych, gdzie konkurencja jest największa. Ten segment stanowi ponad 30% całego rynku motoryzacyjnego w Europie. Takiego auta po prostu nie było w ofercie marki.
ZOBACZ TAKŻE; NISSAN NOTE NA WARMII
Nissan Connect – to 5 calowy ekran ciekłokrystaliczny z wyszukiwarką google i facebook. Ostrzeżenie o poryszających się obiektach., ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, system hamowania awaryjnego – wykrywa przeszkody – wyemituje dźwięk ostrzegający dla kierowcy, a potem sam zacznie hamować. System kamer 360 stopni, aktywna kontrola toru jazdy – przyhamowywane są koła wewnętrzne na zakręcie. Auto ma najbardziej przestronne wnętrze w klasie i największy rozstaw osi 2,7 metra. Ilość miejsca na siedzeniach tylnych jest tak duża, że mamy wrażenie jakby to było auto o dwie klasy wyżej. Bagażnik 385 litrów i niemal 1400 litrów przy złożeniu tylnych siedzeń. Kierownica multifunkcyjna jest w standardzie. Kolor plastików we wnętrzu to piano black, która daje wrażenie wysokiej jakości auta. Gdy spoglądamy z zewnątrz na auto nic nie wskazuje, iż jest aż tak wielkie w środku.
Stylistyka nadwozia jest relatywnie spokojna, klinowy przód, z boku płynne linie wznoszące się ku górze i uwypuklone nadkola. Dwukolorowe felgo ze stopów lekkich. Silnik diesel 1,5 110 KM przy 4000 obr/min i 260 Nm przy 1750 obr/min. Benzynowy 1,2 turbo 105 KM i 190 Nm przy 2000 obr/min.
Dla marki Nissan model Pulsar jest bardzo ważnym modelem flotowym. Jeśli klienci chcą większego modelu, to Pulsar jest odpowiednim rozwiązanie. Mieliśmy okazję przejechać nim kilkadziesiąt kilometrów po kaszubskich równych i krętych drogach. Byliśmy w dużym szoku, gdy okazało się, iż Pulsar prowadzi się pewnie i wręcz jak po sznurku po zakrętach, ani przez moment nie zaskakując kierowcy czymś nieprzyjemnym.
X-Trail - znany i lubiany jest od lat. Pierwsza generacja była zaprezentowana w 2001 roku. Dostępność tego nowego auta jest niesamowita. Dostępny jest na 190 rynkach na całym świecie. Produkowany aż w 9 fabrykach. Przód auta również rozpoczyna się literą V. Piękne lampy Ledowe. Dalej przetłoczenia biegnące ku górze i uwypuklone nadkola. Jest o 3 cm szerszy i 8 cm większy rozstaw osi. Długośc 4,64 cm jest o 28 cm większa od modelu Qashqai. Tylna klapa otwierana i zamykana elektrycznie.
Między zegarami na środku deski rozdzielczej jest 5 calowy ekran. Siedzenia drugiego rzędu można przesuwać do przodu lub tyłu o 26 cm. Dwa siedzenia trzeciego rzędu wykorzystują część bagażnika. Każdy kolejny rząd jest posadowiony nieco wyżej niż poprzedni. Napęd na dwa koła, lub napęd auto w przypadku jazdy po śliskim, przenosi do 50% momentu na koła tylne, lub system lock działający do 40 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości automatycznie przechodzi w tryb auto. System aktywnej kontroli przyhamowuje wewnętrzne koła zacieśniając zakręt. Pozostałe systemy jak w modelu Pulsar. Dodatkowo mamy system informujący o zmęczeniu kierowcy. Jest też system kamer 360 stopni wraz z systemem parkowania.
Silniki wysokoprężne 1,6dCi 130 KM i 320 Nm przy 1750 obr/min. Obniżono zużycie paliwa w stosunku do poprzednika aż o 18 %.Benzynowy 1,2 turbo o mocy 120 KM i 190 Nm momentu obrotowego przy 2000 obr/min. Do tego mamy skrzynie manualne 6-biegowe lub bezstopniowe CVT. Płyta podłogowa modułowa X-Trail jest wspólna z modelem Qashqai.
Zmieniona stylistyka nadwozia – nowocześniejsza i pozostawione doskonałe własności terenowe to przepis na sukces rynkowy. Przejechaliśmy się tym autem w terenie włączając stały napęd na cztery koła, który działa do 40 km/h, a potem sam przełącza się na tryb auto i samochód radził sobie wyśmienicie, ani przez moment nie dając do zrozumienia, iż chce odmówić współpracy.
Juke – najbardziej barwny model w gamie Nissana. To pierwszy miejski crossover segmentu B. Został przeprojektowany w sposób ewolucyjny. O 40 % został powiększony bagażnik. Wśród zmian należy wymienić nową stylistykę przodu i tyłu auta. Nacisk położono zarówno na sportowy wizerunek, jak i na elegancję. Jest możliwość personalizacji kolorystycznej auta. Jest aż ponad 10 tys możliwych kombinacji. Trzy systemy bezpieczeństwa. Dynamika i elastyczność to znaki szczególne Juka. Auto-turystyka już go lubi!
Z ciekawostek dowiedzieliśmy się również, iż następny model Micry bądzie produkowany w fabryce Renault.
O wrażeniach z jazdy nowymi modelami Nissana mówi Red. Grzegorz Traczewski z AUTO PLUS RADIO; „Byłem użytkownikiem Almery, zadowolonym użytkownikiem. Potem pojawiła się kontrowersyjna Tiida, po niej zaś kilka lat bez Nissana w segmencie C. Pulsar wypełnił tę lukę. To klasyczne auto kompaktowe, świetnie się prowadzące. Wygodne, przede wszystkim dla pasażerów jadących z tyłu- miejsca mają więcej niż pasażerowie aut z segmentu wyżej. Gdyby jeszcze benzynowy 1,2 z turbo było elastyczniejsze to Pulsar byłby bliski ideału. X-Trail to moim zdaniem powiększony Qashqai, a tenże stał się hitem. Czy X-Trail będzie kontynuatorem tej tradycji – uważamn, że ma szansę. Przede wszystkim świetny, (choć jedyny oferowany ) wysokoprężny motor o pojemności 1,6 litra, wzorowa wręcz ergonomia miejsca kierowcy i – to co ostatnio jest lekceważone, ma świetną widoczność z każdego miejsca w pojeździe. NISSAN X-Trail mimo iż jest samochodem terenowym, nie jest wozem bojowym i nawet osoby o skłonnościach do choroby lokomocyjnej w tym Nissanie poczują się świetnie”.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;
NISSAN QASHQAI W HOTELU JABŁOŃ
|