Home PREMIERY MAZDA - PREMIERY POLSKIE
MAZDA - PREMIERY POLSKIE Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 28 stycznia 2015 23:24

 

PREMIERY Z PODNIEBNĄ TECHNOLOGIĄ

 

MAZDA zmierza szybkimi krokami do czołówki klasy premium. Właśnie pokazała aż trzy premiery w 2015 roku, ale to jeszcze nie wszystko. Będą następne. Nowa szóstka, CX5 i najważniejsza premiera nowej, nieco większej dwójki. Wyposażenie godne aut o klasę wyżej.


ZOBACZ TEŻ FILM;  MAZDA 2015 - PREMIERA

 

PRZECZYTAJ TEŻ; AUTO-TURYSTYKA NA MAZDA RACEWAY



 

Mazda od lat w Polsce znana jest z doskonałych samochodów nie do zdarcia. Co więcej, notuje także sukcesy sprzedażowe. Nic dziwnego – auta zachwycają urodą i technicznymi rozwiązaniami. Owe rozwiązania są najmocniejszą stroną firmy.

W ubiegłym roku sprzedano 7531 aut tej japońskiej marki bijąc własny rekord sprzedaży i osiągając 2,3% udziału w rynku. Cel na rok 2015 to sprzedać ponad 10 000 pojazdów.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ;   MAZDA NA PODLASIU

 

 

 

Mazda 2 to czwarty model z drugiej generacji technologii Skyactiv. Jest dłuższa o 15 centymetrów od poprzednika i nieco szersza, a masa pojezdu się nie zmieniła. Dlatego możemy oczekiwać niskiego zużycia paliwa. Silniki wolnossące o wysokim stopniu sprężania mają automatyczny system Start/Stop, spełniają normy czystości spalin EURO 6.

Pojemność 1,5 litra z wtryskiem bezpośrednim i moce 75 KM przy 6000 obr/min i momencie maksymalnym 135 Nm przy 3800 obr/min. 90 KM przy 6000 obr/min i 148 Nm przy 4000 obr/min, oraz 115 KM przy 6000 obr/min i 148 Nm przy 4000 obr/min.

Zużycie paliwa w mieście około 6 litrów benzyny i około 3,7 – 4,0 litra poza miastem.

 

 

Wnętrze jest bardzo eleganckie. Już przy pierwszym spojrzeniu uwagę przyciągają eleganckie dwukolorowe fotele i elegancka deska rozdzielcza. Mamy bardzo dużo miejsca na tylnej kanapie. Bagażnik 280 – 950 litrów po złożeniu oparć w zupełności wystarczy.

 

 

Model Mazda 6 od dawna zachwycał urodą i pojemnością wnętrza przy niskiej masie. Teraz wnętrze jeszcze wypiękniało. Mimo, iż do poprzedniego nie można było się przyczepić.

Kształty auta jakby jeszcze bardziej zaokrąglone. Firma sama reklamuje to auto sloganem „Łamanie schematów prowadzi do niezwykłych rozwiązań” i to prawda.

 

 

 

 


 

Nadwozie jest o 30% sztywniejsze i o 8% lżejsze. Podwozie jest lżejsze o 14%. Użyto w budowie nadwozia stali o wysokiej odporności na rozciąganie. Sam silnik także jest lżejszy o 10% i ma zmniejszone tarcie wewnętrzne zmniejszone o aż 30%, co owocuje zmniejszeniem zużycia paliwa o 15%. To już technologia nie podniebna, lecz niemal kosmiczna.

 

 

Model CX5 – SUV niezwykle popularny dotąd, bo bardzo atrakcyjny z wyglądu również dostał nową szatę. Jego elementy są także lżejsze i bardziej wydajne. To trzeba zobaczyć samemu w salonie!

Ato jeszcze nie wszystko MAZDA na ten rok przygotowała jeszcze między innymi premierę nowej generacji legendy - kultowego modelu MAZDA MX5.

 

Tekst, zdjęcia i film; Mirosłąw Wdzięczkowski

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ;

 

MAZDA 3 - PREMIERA

AUTO-TURYSTYKA NA WARMII

RAJD POLSKI KOBIET Z MAZDĄ

 
Designed by vonfio.de