Home PREMIERY SUBARU W GENEWIE
SUBARU W GENEWIE Email
Wpisany przez Administrator   
czwartek, 16 marca 2017 06:06

Nowy SUBARU XV

Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru przedstawił 7

marca 2017 roku na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Genewie nowego

Subaru XV (na rynkach Ameryki Północnej XV nosi nazwę Subaru Crosstrek).

Połączenie kompaktowych wymiarów z prawdziwymi cechami SUV-a, uzupełnione

legendarnym i unikatowym rozwiązaniem Subaru – stałym napędem wszystkich kół

Symmetrical AWD, oraz surowy a zarazem sportowy design sprawiają, że Subaru XV

jest wszechstronnym crossoverem, który nadaje się zarówno do jazdy w mieście,

jak i w lekkim terenie.

 

ODNAJDŹ NAS NA YOUTUBE oraz  FACEBOOK

 

PRZECZYTAJ TEŻ; XIII ZLOT PLEJAD SUBARU

 

 

Nowa specyfikacja modelowa z pierwszymi poważnymi zmianami (od momentu

 

wprowadzenia na rynek Subaru XV w 2012 roku) oferuje wyjątkowy design oraz

ulepszone prowadzenie samochodu na złych nawierzchniach poprzez zastosowanie

całkowicie nowej globalnej platformy Subaru (SGP), zapewniającej najwyższy

poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz precyzji prowadzenia, jak i

znaczne ulepszenia dla kierowcy i większy komfort jazdy. Subaru XV gwarantuje

użytkownikom „Zadowolenie i spokój ducha”, zgodnie z mottem marki Subaru

i jest to pierwszy model oferowany na rynkach europejskich z zastosowaniem

nowej platformy Subaru. Firma zaprezentuje również wersję na rynek amerykański

podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w kwietniu 2017

roku.

 

ZOBACZ TEŻ; BARDZO BEZPIECZNY SUBARU LEVORQ

Główne cechy nowego Subaru XV

Design jest surowy, ale jednocześnie sportowy, odzwierciedla prawdziwy

charakter Subaru i komponuje się z filozofią Subaru „Dynamic × Solid”. Jakość

materiałów we wnętrzu jak i jakość samego nadwozia potwierdza duże

przywiązanie do szczegółów.

Z zewnątrz

* Bryła nadwozia Subaru XV jest szeroka i przysadzista, ale to nie odbiera

sportowego ducha temu modelowi. Ujednolicona trójwymiarowa struktura, znana z

innych modeli Subaru, ciągnie się od sześciokątnego grilla, stanowiącego

o tożsamości Subaru, aż do świateł w kształcie sokolich oczu. Wyrazisty

kształt grilla i czarna matowa powłoka na przednim zderzaku podkreślają

funkcjonalność tego SUV-a.

* Charakterystyczna linia stworzona przez odpowiednie wyprofilowanie boków

nadwozia, silnie odchyla się ku dołowi w okolicy przednich drzwi, ciągnie się

od błotnika przedniego do samego tyłu samochodu, wznosząc się na samym końcu

energicznie ku górze, nadając Subaru XV dynamizmu i charakteru. Wyraźnie

zaakcentowane błotniki wyrażają pewność siebie Subaru XV nawet po opuszczeniu

utwardzonej nawierzchni. Matowa czarna powłoka ciągnąca się od przodu

zderzaka, przez łuki nad kołami i progi boczne do zderzaka tylnego tworzy

dynamiczną formę, która stanowi zapowiedź zadowolenia z jazdy tym SUV-em.

* Tylne lampy zespolone powielają motyw zastosowany w przednich reflektorach.

Sylwetka kabiny widziana z tyłu prezentuje się zwinnie i sportowo oraz

kontrastuje z surowym akcentem, nadawanym przez tylny czarny spoiler i matową

czarną powłokę na tylnym zderzaku.

* Nowy XV łączy w sobie cechy aerodynamiczne i wygląd Subaru z odświeżonym

stylem.

* Aluminiowe felgi łączą w swoim designie elementy sportowe z surowym

charakterem Subaru XV.

* Wraz z modelem rocznikowym 2017 zaprezentowano dwa nowe kolory nadwozia:

Cool Gray Khaki i Sunshine Orange. Obydwa kolory wydobywają głębię matowej

czarnej powłoki i podkreślają aktywny i funkcjonalny charakter crossovera.

 

Wewnątrz

* Wyrafinowana konstrukcja tworzy wnętrze, które ergonomią przewyższa inne

pojazdy w swojej klasie.

* Bryła samochodu została tak zaprojektowana, by wnętrze Subaru XV było

przestronne, ale przyjazne.

* Fotele i kanapa zostały przeprojektowane zapewniając komfort podczas

podróży. Co więcej, oddychająca tapicerka i odcienie szarości podkreślają

aktywny charakter Subaru XV.

* Na środku przedniego panelu znajduje się nowy, zaprojektowany zupełnie od

podstaw 8-calowy wyświetlacz dotykowy, obsługujący system infotainment, który

można połączyć ze smartfonami.

* Drugi, mniejszy, wielofunkcyjny wyświetlacz prezentuje wiele ważnych dla

kierowcy informacji.

* Pomarańczowe przeszycie, które biegnie przez cały panel przedni stanowi

końcową „kropkę nad «i»” i doskonale uzupełnia i akcentuje wnętrze.

* Oprócz poprawionego projektu wnętrza kabiny, ulepszone zostały również

podstawowe funkcje Subaru, takie jak wyjątkowo dobra widoczność z miejsca

kierowcy, przestronna kabina i pojemność bagażnika.

* Nowa kierownica o mniejszej średnicy gwarantuje łatwiejsze manewrowanie i

przyjemniejsze prowadzenie.

Prowadzenie, właściwości SUV-a i dynamika

Nowe Subaru XV posiada wiele ulepszeń, zwiększających dynamikę jazdy oraz

bezpieczeństwo i wygodę kierowcy i pasażerów. Bazując na dokładnej i

precyzyjnej analizie kierowania pojazdem, obsługi pedałów, zachowaniem

samochodu na drodze, poziomu wibracji i hałasu oraz innych elementów,

skonfigurowano nowe Subaru XV, aby jeszcze lepiej przekazywał kierowcy mnóstwo

informacji odnośnie zachowania samochodu na drodze. Wrażenia podczas

prowadzenia tego modelu gwarantują doskonałe odczucia, zapewniając pełną

kontrolę nad pojazdem i poczucie bezpieczeństwa. Równocześnie, kolejne

ulepszenie podstawowych właściwości SUV-a, takich jak prowadzenie samochodu w

trudnych warunkach, podnosi poprzeczkę do poziomu nieosiągalnego dla

większości innych samochodów tej klasy.

 


Nadwozie i podwozie

* Nowa platforma (SGP) znacznie zwiększa sztywność nadwozia i podwozia (wzrost

od 70% do 100% w porównaniu do obecnych modeli Subaru) i jednocześnie w

istotny sposób ulepsza układ zawieszenia oraz jeszcze bardziej niż obecnie

obniża środek ciężkości pojazdu. To wszystko gwarantuje lepszą sterowność,

dzięki której kierowcy mogą precyzyjnie kontrolować samochód. Zlikwidowanie

zbędnych ruchów nadwozia i podwozia oferuje większą stabilność całości

konstrukcji, pewniejsze wchodzenie w zakręty oraz lepszą przyczepność oraz

znakomitą stabilność podczas jazdy na wprost. Na koniec należy wspomnieć o

ogromnym w tej klasie samochodów prześwicie wynoszącym 220 mm.

* Dzięki zoptymalizowanej strukturze ramy i mocniejszym połączeniom części,

nowa platforma zwiększa ogólną sztywność skrętną o 70% w porównaniu z obecnymi

modelami Subaru. Pozwala to na dystrybucję drgań i hałasu na całość bryły

pojazdu, znacznie zmniejszając wibracje kierownicy, podwozia i siedzeń oraz

obniżając poziom hałasu.

* Nowa platforma (SGP) zwiększa sztywność mocowania elementów zawieszenia,

poprawiając absorpcję wstrząsów, gwarantując tym samym przyjemną i wygodną

jazdę. Poprzez zamontowanie tylnych amortyzatorów bezpośrednio do karoserii,

nowa platforma redukuje przechył boczny karoserii w zakręcie o 50% w

porównaniu z obecnym XV.

* Przełożenie przekładni kierowniczej zmieniono z 14:1 na 13:1, co jeszcze

bardziej poprawia precyzję prowadzenia samochodu.

* Active Torque Vectoring znany już z WRX STI czy Outbacka, polepsza

prowadzenie pojazdu w zakręcie.

Napęd S-AWD

* Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD w XV teraz został również

sparowany z trybem X-MODE, który ułatwia jazdę w trudnych warunkach i na

śliskich nawierzchniach. Kontrola zjeżdżania pojazdu ze wzniesienia (Hill

Descent Control) gwarantuje kierowcy bezstresowe prowadzenie podczas

zjeżdżania ze stromych wzniesień.

Silnik

* Około 80% części nowo opracowanego 2-litrowego silnika typu bokser z

bezpośrednim wtryskiem paliwa zostało całkowicie odnowionych w porównaniu do

poprzednich silników wolnossących, dzięki czemu nowy silnik jest o 12 kg

lżejszy i osiąga większą moc a jednocześnie zużywa mniej paliwa.

* Ulepszona bezstopniowa skrzynia automatyczna Lineartronic zwiększa zakres

przełożeń skrzyni biegów z 6,28 na 7,03; jest o 7,8 kg lżejsza w porównaniu do

poprzednich generacji CVT, oraz poprawia przyspieszenie i zmniejsza zużycie

paliwa. Subaru XV posiada 7‑biegowy tryb manualny, który pozwala kierowcy na

swobodną kontrolę przyspieszenia.

* Hałasy i wibracje silnika i skrzyni biegów są znacznie zredukowane, dzięki

czemu auto jest cichsze.

Bezpieczeństwo na światowym poziomie

Osiągi i wyniki Subaru w zakresie bezpieczeństwa są od lat bardzo wysoko

oceniane przez niezależne organizacje badawcze. W nowym Subaru XV zastosowano

technologie zwiększające bezpieczeństwo, w tym nową platformę (SGP) i system

wspomagający kierowcę: EyeSight.

Bezpieczeństwo aktywne

* Środek ciężkości samochodu został obniżony o 5 mm. Wraz ze znaczącymi

ulepszeniami w zakresie sztywności i ewolucją układu zawieszenia, niższy

środek ciężkości zapewnia znakomite właściwości jezdne (których poziom

porównywalny jest z samochodami sportowymi), pozwalające na ominięcie

zagrożeń.

Bezpieczeństwo pasywne

* Dzięki strukturze ramy, która pozwala na wydajniejsze pochłanianie energii w

przypadku kolizji oraz wzmocnionej konstrukcji pojazdu, wynikającą z

zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości oraz materiałów produkowanych przy

użyciu metody tłoczenia na gorąco, pochłanianie energii uderzenia jest

zwiększone o 40% w porównaniu z obecnymi modelami Subaru.

Bezpieczeństwo prewencyjne

* Należący do wyposażenia standardowego system EyeSight, innowacyjna i uznana

już technologia Subaru, oferuje niezwykły wręcz poziom bezpieczeństwa

prewencyjnego oraz wspomaga kierowcę poprzez zastosowanie takich funkcji

jak adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu czy wreszcie

przedkolizyjne hamowanie awaryjne.

* HBA (High Beam Assist) samodzielnie przełącza przednie reflektory między

trybami świateł mijania i drogowych – w zależności od prędkości i warunków na

drodze – po to, aby nie przeszkadzając innym użytkownikom drogi, sprawić

że będzie ona bardziej widoczna dla kierowcy. Automatyczna funkcja

antyodblaskowa lusterka wewnętrznego korzysta z czujnika w celu wykrycia

intensywnego źródła światła, pochodzącego na przykład ze świateł pojazdów

jadących z tyłu i automatycznie przyciemnia lusterko.

* System aktywnego doświetlania zakrętów (SRH) znany z Forestera, kontroluje

położenie przednich świateł kierując je zgodnie z kierunkiem skrętu samochodu,

co polepsza oświetlenie drogi i poprawia tym samym bezpieczeństwo. Subaru XV

po raz pierwszy w gamie łączy dwa systemy kontroli oświetlenia, znacznie

poprawiając widoczność w nocy i ulepszając funkcjonowanie systemu EyeSight

przy gorszej widoczności.

* Do Subaru XV wprowadzono także SRVD (Subaru Rear Vehicle Detection), który

wykorzystuje czujniki by ostrzegać kierowcę, że w martwych polach widzenia

znajduje się inny pojazd (dla bezpieczniejszej zmiany pasa ruchu) oraz

powiadamiać o obiektach z tyłu samochodu, podczas wykonywania manewru cofania.

Bezpieczeństwo pokolizyjne

* Oprócz zmian w zakresie 3 pierwszych filarów bezpieczeństwa, Subaru Import

Polska od lat niezmiennie oferuje na rynku polskim Inteligentny System

Ratunkowy (który zatroszczy się o kierowcę i pasażerów jeżeli wypadku nie

udało się uniknąć).

Bezpieczeństwo poprzez edukację

Subaru Import Polska oferuje także swoim klientom programy bezpieczeństwa

poprzez edukację:

* Bezpłatne uczestnictwo w Szkole Jazdy Subaru (SJS) z zakresu doskonalenia

techniki jazdy.

* Program Bezpieczny Kierowca (opracowany we współpracy z TUiR WARTA S.A.)

dąży do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Projekt łączy kilka elementów –

edukację kierowców, monitoring ich zachowań na drodze oraz zniżki przy

zawieraniu ubezpieczenia komunikacyjnego dla osób deklarujących bezpieczną

jazdę.

 

Główne specyfikacje wystawianego na Targach SUBARU XV

Wymiary (długość × szerokość × wysokość)

4465 × 1800 × 1615 mm

wysokość bez relingów: 1595 mm

Rozstaw osi 2665 mm

Prześwit 220 mm

Silnik

FB20, 2-litrowy, DOHC, przeciwsobny, 4 cylindry, bezpośredni wtrysk

paliwa, wolnossący

Pojemność 1995 cm3

Średnica × skok 84×90 mm

Moc maksymalna 115 kW (156 KM)

Maksymalny moment obrotowy 196 Nm

Skrzynia biegów

bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów Lineartronic (CVT)

Układ przeniesienia napędu

stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD

Rozmiar opon 225/55R18

Liczba miejsc 5

 

 
Designed by vonfio.de