Home PREMIERY AUDI A 6 AVANT - PREMIERA
AUDI A 6 AVANT - PREMIERA PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
sobota, 01 października 2011 12:24

 

 

Kombi XXI wieku


Już na pierwszy rzut oka Audi A6 Avant wygląda bardzo dynamicznie. Jego proporcje są sportowe i eleganckie, niska linia dachu przechodzi w pochylone słupki D. Na życzenie Audi montuje przednie i tylne światła w fascynującej zarówno pod względem technicznym jak i  optycznym technologii LED.

Dla reflektorów ksenonowych „plus” można wybrać także funkcję adaptive light.

Auto-Turystyka nie mogła uczestniczyć w premierze auta, dlatego poprosiliśmy o relację zaprzyjaźnionego red Bogusława Korzeniowskiego z miesięcznika TurboTest.

 

 

 

Nowe Audi A6 Avant swoją niewielką masą wyznacza standardy w swoim segmencie rynkowym. Jego nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów. Audi, pionier w dziedzinie lekkich konstrukcji, znów podnosi poprzeczkę. Wnętrze zachwyca smukłością form, doskonałą jakością wykonania, bogatym wyposażeniem i bezkonkurencyjną ergonomią. Do opcjonalnych elementów z najwyższej półki należy wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment. Na jego czele stoi system MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen.



Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć (a złożenie następuje poprzez pociągnięcie dźwigni w bagażniku) pojemność rośnie do 1.680 litrów. Na życzenie Audi dostarcza wiele praktycznych i przemyślanych rozwiązań. Na przykład sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy (system pokazany po raz pierwszy Passacie).



 

Audi oferuje nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa – dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 230 kW (313 KM). Doskonała moc tych silników idzie w parze z ich znakomitą efektywnością – w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Na przykład 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5,0 litrami paliwa. Wszystkie silniki wykorzystują technologie z Modułowego Systemu Efektywności Audi.

 

 

W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro.

Nowoczesne zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. System Audi drive select wraz z trybem „efficiency” należy do wyposażenia seryjnego wszystkich modeli z silnikami turbo, nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z maksymalną wydajnością. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, a nieco później także dynamiczny układ kierowniczy.

 

 

Również pod względem pełnego połączenia z Internetem nowe Audi A6 Avant pozostawia konkurencję w tyle. We współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości. Turystyka samochodowa, do tego jest stworzony.

 

Cena modelu zaczyna się on 196 000 zł (2,8 FSI) do 247 700 zł (3,0 TDi Quattro)

 

 

Tekst i zdjęcia; Bogusław Korzeniowski

 

Przeczytaj także;

 

AUDI A6 SEDAN - PREMIERA

AUDI A7 W CHILE - WYPRAWA

 

 


 

 
Designed by vonfio.de