Home PREMIERY CITROEN DS5 - PREMIERA
CITROEN DS5 - PREMIERA
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
czwartek, 29 marca 2012 16:34

 

 

Naprawdę Creative Technology

 

 

Francuski CITROEN to marka niezmiernie zasłużona dla rozwoju motoryzacji. Miała wiele projektów samochodów, które wywarły wielki wpływ na dalszy rozwój motoryzacji. Ostatnio projekty marki były nieco bardziej stonowane. Mamy jednak dobrą informację, Citroen wraca do macierzy i wkracza z całą mocą w segment premium linią aut DS. Kolejny model z tej serii to DS5.

 

ZOBACZ TAKŻE: CITROEN DS3 NA HUBERTUSIE W SPALE

 

 

 

Mieliśmy już prezentacje DS 3 i DS 4, które to pojazdy wzbudziły szczere zainteresowanie.

 

W 2011r. Firma sprzedała 1 436 000 aut, w tym aż 33% poza Europą.

2010 C3 2011 DS4. Włączenie do gamy C0 – elektryczny.

Wielki sukces sprzedaży w Polsce Berlingo.

 

 


 

Od wielu lat pasmo sukcesów w rajdach. Po raz siódmy mistrzostwo konstruktorów, a Loeb - Elena po raz ósmy Mistrzostwo Świata kierowców. Jeżdżą wprost rewelacyjnie i w tym dopiero rozpoczętym sezonie mają realne szanse na kolejny tytuł.

 

Linia DS – Pójście marki w stronę premium. Nowy wizerunek marki, zmiana wystroju i wyglądu salonów samochodowych marki.

Nazewnictwo DS nawiązanie do historii marki to dbałość o linię auta, która jest linią odważną. Nie pozwoli klientowi przejechać niezauważonym. Silna dbałość o jakośc samochodów. Specjalna koncepcja centrów sprzedaży DS. W Polsce jest 19 centrów DS.

 



DS3 – anti retro.

DS4 – nie dla ustalonych zasad, nie dla konformizmu.

DS5 - jakość i styl.

 

 

Produkowany w Sochaux. Prototyp zadebiutował w 2005r. Wyróżnia się wyjątkową sylwetką. Można wpisać go w kilka segmentów. Nowa wizja Grand Tourismo, czyli auto do wielkiej turystyki samochodowej. Samochód budzi zainteresowanie, zastanawia.

Kompaktowość 4,53m 5 miejsc, bagażnik 468l.

Ma sporo miejsca w środku. Wnętrze nazwano wnętrzem wysokich lotów, było inspirowane techniką lotniczą.

Przyciski znajdują się wzdłuż konsoli środkowej i w dachu. Będziemy czuć się jak w kokpicie samolotu. Specjalnie polerowane metale, aluminium, stal. skóry bardzo estetyczne, semi anilinowe.

Po raz pierwszy marka Citroen mogła pozwolić sobie na bezkompromisowy wybór materiałów najwyższej jakości.

Felgi inspirowane lotnictwem, przypominają łopatki turbiny, listwa zewnętrzna w kształcie szabli.

 

Inteligentny system kontroli trakcji, statyczne doświetlanie zakrętów, bezkluczykowe uruchamianie pojazdu, system wyświetlania informacji w polu widzenia kierowcy. Auto ma czujnik zmierzchy, czujnik deszczu, alarm niezamierzonego przekroczenia linii drugiej generacji, kamera wielofunkcyjna CVM, system automatycznego przełączania świateł. Kamera cofania, ma być pomocna na parkingach.

 

 

 

Silniki

Benzynowe

1,6 THP 155 KM i 200KM przy 6000obr/min i momencie obrotowym 240 Nm przy 1400obr/min i 275 Nm przy 1700 obr/min.

Wysokoprężne

1,6e-HDi 110KM przy 3600 obr/min, 270 Nm przy 1750 obr/min

2,0 Hdi 163KM przy 3750 obr/min, 340 Nm przy 2000 obr/min, także Hybrid 4 200KM z silnikiem diesla i napęd na cztery koła, o potężnym momencie obrotowym 500 Nm.

Sam silnik elektryczny 37 KM z ogromnym momentem 200Nm, zestaw połączony z 6 – stopniową skrzynią manualną.

Hybryda może jechać na silniku elektrycznym z prędkością do 60 km/h, a jego zasięg wtedy to 4 km. To więcej niż u japońskich konkurentów. DS5 Hybrid jest rekordzistą niskiej emisji CO2 – 99g/km, co przy 2 litrowym motorze budzi zrozumiały szacunek.

 

Ceny DS5 zaczynają się od 99 900 do 150 000zł.

 

 


 

Dziennikarze mieli okazję do przejażdżki tym autem, oraz innymi modelami z segmentu DS, auto-turystyka też. Należy przyznać już po zajęciu miejsca, iż kokpit auto robi wielkie wrażenie. Jest tam jak w samolocie. To trzeba zobaczyć. Piękne przyciski na centralnej konsoli i w dachu, gdzie też są schowki na okulary. Gruba kierownica ze spłaszczeniem z dołu jest atrakcją samą w sobie. Aż trzy szyberdachy powodują duże przeszklenie i doświetlenie wnętrza wykończonego w wiecznie modnej czerni. Wielkie słowa uznania dla projektantów wnętrza, które wygląda wręcz imponująco.

W czasie jazdy nic nie trzeszczy, nie stuka, jakość wykończenia jest przednia. Dużo miejsca na tylnych siedzeniach pozwala także tam podróżować w luksusie. Auto z silnikiem wysokoprężnym 160 KM doskonale i cicho porusza się po drodze. Duże 18 calowe koła nie tylko pięknie wyglądają, lecz także z dobrze, sztywno ustawionym zawieszeniem trzymają samochód na drodze. To dobry kompan w podróż i na wyprawę.

 

Citroen nie po raz pierwszy w historii motoryzacji pokazał, iż jego sposób myślenia o samochodzie pozwala stworzyć auta niekonwencjonalne, atrakcyjne i piękne. Za to przecież kochamy Citroena. Ten model jest skazany na sukces.

 

 


 

Więcej informacji na: www.citroen.pl

 

Tekst i zdjęcia: Mirosław Wdzięczkowski

 

Przeczytaj również:

RAJDOWY CITROEN DS3 R3

SEBASTIEN LOEB NA WYŚCIGACH W BARCELONIE

 

 

 

 
Designed by vonfio.de