Home PREMIERY RANGE ROVER IV - PREMIERA
RANGE ROVER IV - PREMIERA Email
Wpisany przez Mirosław Wdzięczkowski   
środa, 10 października 2012 22:15

 

 

Królewski samochód, królewska premiera.

 

Królem bezdroży zwany Range Rover, w najnowszej czwartej odsłonie będzie królem parkingów dla VIP-ów. Elegancja i jakość wykończenia jednoznacznie definiują króla szos. Ów król z godnością zadebiutował w Wilanowie, rezydencji królów. Bo gdzieżby indziej.

 

ZOBACZ TAKŻE;   RANGE ROVER EVOQUE- PREMIERA


 

 

Król dysponuje wieloma najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, a najważniejsze z nich to największe na świecie nadwozie stworzone w całości z aluminium. Daje to oszczędność masy w zależności od wersji od 280 do 420 kg. To pozwoliło na zastosowanie mniejszych, czyli oszczędniejszych silników. Brytyjski koncern już od dawna stosuje aluminium do budowy nadwozi w modelach Jaguar XF i XJ, ale nigdy na taką skalę.

 

W iście królewskim stylu.

 


Cztery generacje pojazdu, najnowsza wykonana w skórze.

 

Wykończenie nadwozia to istny majstersztyk. Skóra najwyższej klasy, drewno w kilku kolorach i aluminium przydają autu dystynkcji.

Generalnie Range Rover nawiązuje wyglądem do protoplastów, a to dobrze, bo nie ma się czego wstydzić.

Jeszcze jedna ważna rzecz, by nikt nie pomyślał, iż to wyłącznie król Beverly Hills, bądź Konstancina Jeziornej. Głębokość brodzenia w wodzie, to 90 cm, jak przystało na auto terenowe. Ale wystarczy spojrzeć na piękny lakier, by skonstatować, iż żal!

 

 

 

We wnętrzu styl i szyk.

 

 

Najważniejsze cechy czwartej generacji Range Rovera


Land Rover ogłosił wprowadzenie na rynek zupełnie nowego Range Rovera, najdoskonalszego SUVa świata. Czwarta generacja ikonicznych Range Roverów, którą reprezentuje nowy model, została opracowana w całości od nowa, dzięki czemu powstał najbardziej luksusowy SUV, który jednocześnie wpisuje się w innowacyjnego ducha oryginalnego projektu sprzed ponad 40 lat.

  • Nie ma wątpliwości, że to Range Rover – nowoczesna interpretacja ikonicznych cech stylistyki.

  • Pierwszy na świecie SUV z lekką kadłubową strukturą nadwozia wykonaną w całości z aluminium.

  • 420 kg mniej masy w stosunku do poprzedniego modelu pozwala zapewnić niższe zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.

  • Ogromna gama możliwości teraz z udoskonalonymi właściwościami jezdnymi i sprawnością na drodze.

  • Najnowocześniejszy system adaptacyjnej dynamiki jazdy, który zapewnia jeszcze bardziej gładką, niemającą sobie równych jakość prowadzenia.

  • Lepsze osiągi w każdym terenie dzięki wprowadzeniu systemu Terrain Response ® 2 opracowanego przez Land Rovera.

  • Większe bardziej luksusowe wnętrze i harmonijne doświadczenie płynące z jazdy.

  • Brytyjczyk, stworzony i zbudowany w centrach rozwojowych Land Rovera w Wielkiej Brytanii.

  • Wyprodukowany w nowej, najnowocześniejszej fabryce przetwarzania aluminium w Solihull w Wielkiej Brytanii.

  • Uznana gama silników benzynowych i Diesla zapewniających gładkie, doskonałe osiągi z poziomem emisji CO2 tylko 196 g/km.

Range Rover, pierwszy na świecie SUV z lekkim nadwoziem wykonanym w całości z aluminium, wznosi możliwości tej marki na zupełnie nowy poziom, dzięki podniesieniu poziomu luksusu, lepszym osiągom i właściwościom jezdnym w każdym terenie oraz bardziej ekologicznemu charakterowi.

Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego Range Rovera stanowi znaczący kamień milowy dla Land Rovera. To pierwszy ekscytujący wynik bezprecedensowej inwestycji w technologie auta klasy premium” – powiedział John Edwards, Globalny Dyrektor Marki Land Rover.

Nowy Range Rover zachowuje kluczowy, niepowtarzalny charakter pojazdu – wyjątkowe połączenie luksusu, osiągów i niezrównanych możliwości w każdym terenie. Jednak jego opracowane na nowo elementy rewolucyjnie lekkiej konstrukcji pozwoliły na polepszenie wrażeń z jazdy pasażerów pojazdów luksusowych i uczynienie kroku w kierunku komfortu, doskonałości i właściwości jezdnych.”

Sprzedaż rozpocznie się pod koniec 2012 roku, a zupełnie nowy Range Rover zostanie wprowadzony na 170 rynków na całym świecie. Stworzony i skonstruowany w centrach rozwojowych Land Rovera w Wielkiej Brytanii, nowy Range Rover będzie produkowany w nowoczesnym zakładzie w Solihull w Wielkiej Brytanii.

Czyste i współczesne linie sylwetki

Zupełnie nowy Range Rover ma niezachwianą i elegancką sylwetkę, która jest wynikiem nowej interpretacji kluczowych linii stylistyki. Podczas, gdy wciąż pozostaje niepowtarzalnie i nieomylnie Range Roverem, nowy pojazd to krok naprzód w śmiałej ewolucji ikonicznego języka projektowania tego modelu.

Ma nieco poniżej 5 m długości, co sprawia, że jego gabaryty są podobne do poprzedniego modelu, ale profil jest gładszy i bardziej opływowy – jest najbardziej aerodynamicznym Range Roverem w historii, a współczynnik oporu sięga nawet 0,34 – linia dachu znajduje się 20 mm niżej w trybie ułatwionego dostępu.

Luksusowe wnętrze ma nowoczesny i nieskazitelny charakter, uwzględnia kluczowe cechy Range Rovera, ale odświeżone i z bardziej współczesną nutą. Kabina zachowuje swoją silną, architektoniczną formę, którą podkreślają czyste i eleganckie powierzchnie wykonane ze skóry i fornirów. Dzięki ponad 118 mm dodatkowego miejsca na nogi, pasażerowie na tylnych siedzeniach cieszą się teraz jeszcze większą ilością miejsca i komfortem. Dodatkowo dostępna jest atrakcyjna opcja nowego dwusiedzeniowego pakietu Executive Class, który stanowi ucieleśnienie najwyższego luksusu na tylnych siedzeniach. Aby klienci mogli skomponować swój idealny samochód, niepowtarzalne wnętrze nowego Range Rovera może być dopasowane do indywidualnych preferencji, dzięki bogatej gamie kolorów, wykończeń oraz detali, od kolorystycznych tematów wnętrz, z idealnymi wykończeniami w serii Autobiography, po stylową gamę kół ze stopów lekkich, aż do 22 cali średnicy.

Najwszechstronniejszy Range Rover w historii

Zupełnie nowy Range Rover został stworzony w całości od nowa, tak, aby być najdoskonalszym i najwszechstronniejszym Range Roverem w historii. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii konstrukcji nadwozia i podwozia, charakterystyczne dla tej marki osiągi w każdym terenie weszły na zupełnie inny poziom, w zakresie sprawności w terenie, właściwości jezdnych oraz doświadczenia jazdy na drodze.

Pośród wiodących w tej branży innowacji znaleźć można przełomową, nową generację stworzonego przez Land Rovera systemu Terrain Response®, który analizuje bieżące warunki jazdy i automatycznie wybiera najodpowiedniejsze ustawienia pojazdu do danego terenu. Zupełnie nowa architektura zawieszenia zapewnia wiodący w klasie skok koła oraz pracę i zachowanie kół na nawierzchni, które pozwalają sprawnie pokonać każdy teren. Doskonałą przyczepność i stabilność zapewnia sprawdzony inteligentny system stałego napędu na 4 koła stworzony przez Range Rovera, z dwuzakresową skrzynią redukcyjną, pracującą równolegle w stosunku do zaawansowanych elektronicznych systemów kontroli trakcji.

Niezrównana gama możliwości nowego Range Rovera znajduje swoje odbicie także w mocnej strukturze, która poprawiła geometrię nadwozia w każdych warunkach, pozwoliła na zwiększenie głębokości brodzenia o 200 mm do 900 mm i zagwarantowała pozycję najlepszego pojazdu holującego w tej klasie, dzięki możliwości holowania przyczepy o masie nawet 3 500kg.

Aby zapewnić niezrównaną trwałość i niezawodność, nowego Range Rovera poddano wyczerpującym testom na drodze i w terenie, takim, jakim poddawane są wszystkie Land Rovery podczas procesu ich konstrukcji, a flota prototypów w ciągu 18 miesięcy przebyła miliony mil w ponad 20 krajach o najróżniejszych klimatach i nawierzchniach.


Wyrafinowane doświadczenie jazdy

Range Rovery słyną z zapewniania pasażerom poczucia kompletnego odizolowania od świata zewnętrznego, a nowy model został stworzony tak, aby spełniać najwyższe standardy samochodu luksusowego. Pieczołowita dbałość o szczegóły w trakcie całego procesu tworzenia samochodu pozwoliła wyeliminować wszystkie źródła niepożądanego hałasu i nierówności terenu, a rozwiązania takie jak rygorystycznie zoptymalizowana struktura nadwozia, powłoka akustyczna na szybach przedniej i bocznych oraz nowe, podwójnie izolowane mocowania silnika pozwoliły na znaczne obniżenie poziomu decybeli w kabinie.

Architektura nowego podwozia została połączona ze stworzonym zupełnie od nowa zawieszeniem hydraulicznym, copozwoliło inżynierom osiągnąć jeszcze bardziej luksusowy komfort i wygodę jazdy, poprawić właściwości jezdne oraz większą pewność i zwinność przy pokonywaniu zakrętów.

Dzięki gamie uznanych, potężnych silników, nowy Range Rover zapewnia naturalne i gładkie osiągi. Klienci mają teraz wybór pomiędzy dwoma silnikami benzynowymi (5-litrową jednostką 375 KM LR-V8 oraz 510 KM LR-V8 z doładowaniem) oraz dwoma silnikami Diesla (3-litrowym silnikiem 258 KM TDV6 i jednostką 4,4-litrową 339 KM SDV8), z których wszystkie współpracują z bardzo płynną i szybko reagującą ośmiostopniową skrzynią biegów.

Nowy model, wierny prawdziwemu DNA Range Rovera, gwarantuje unikalną dla markipodwyższoną pozycję kierowcy podczas jazdy (Command Driving Position), dzięki czemu kierowca siedzi wyżej, z bardziej wyprostowanymi plecami – średnioponad 90 mm wyżej niż w innych SUV-ach klasy premium, aby zapewnić doskonałe poczucie pewności i kontroli.

Lekka konstrukcja zwiększa osiągi i wytrzymałość

Zupełnie nowy Range Rover posiada rewolucyjną kadłubową strukturę nadwozia, która jest o 30% lżejsza niż stalowe nadwozie poprzedniego modelu. Kontynuując tradycję Land Rovera, polegającą na tworzeniu wytrzymałych i lekkich struktur, które są inspirowane aeronautyką, zupełnie nowe aluminiowe nadwozie pozwoliło na znaczące zwiększenie zarówno osiągów, jak i wydajności nowego pojazdu. W połączeniu z rozwiązaniami zmniejszającymi masę podwozia i układu napędowego, lekka struktura przyczyniła się do oszczędzenia aż do 350 kg w porównaniu do poprzedniego modelu. Taka zaoszczędzona masa podkreśla charakterystyczne dla Range Rovera poczucie swobodnych osiągów, ale także poprawia wydajność. Na przykład model z silnikiem LR-V8 o mocy 510 KM z doładowaniem może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w jedyne 5,4 sekundy, to znaczy o 0,8 sekundy mniej niż poprzedni model. Zużycie paliwa obniżono o 9%.

 

Lekka struktura umożliwiła także rozszerzenie gamy modelowej o nowy 3-litrowy silnik TDV6. Z osiągami tak potężnymi, jak poprzedni Range Rover TDV8 o pojemności 4,4 litra, mniejszy silnik pozwala na zaoszczędzenie w sumie aż do 420 kg i zapewnia redukcję o 22 % zużycia paliwa i emisji CO2, osiągając poziom 7,5 litra/100 km oraz 196 g/km.

Nowy ekologiczny charakter Range Rovera zostanie podkreślony, dzięki wprowadzeniu najnowocześniejszego, bardzo wydajnego hybrydowego silnika Diesla w 2013 roku.

 


Tekst; Mirosław Wdzięczkowski i JLR

Zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski

 

Przeczytaj także;

RANGE ROVER I GWIAZDY

JAGUAR XJ - PREMIERA

RING TAXI JAGUAREM


 
Designed by vonfio.de