Po prostu jedź!
Peugeot 301, nowy mały, a duży sedan produkowany w Turcji dla całej Europy. To ma być podróżnik dla każdego, dlatego firma promuje go programem „Route 301”.
ZOBACZ TEŻ; PEUGEOT WYGRYWA NA KAROWEJ
Projekt „Route 301” rozpoczął się 1 listopada 2012 podczas dni prasowych Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Stambule. Trasa, a właściwie dwie, południowa i północna wiodą do Casablanki i Moskwy przez 17 krajów. Organizatorzy zrobili test długodystansowy przy udziale dziennikarzy i fanów marki Peugeot. Polska prezentacja odbyła się w salonie Peugeot Radzymińska w Warszawie. Uczestnicy trasy „Route 301” przyjechali właśnie w czasie prezentacji do salonu prosto z Krakowa i Częstochowy, zaliczając część polskiej trasy.
Model 301 oparty na przekonstruowanej platformie modelu 208 to auto wielkości niegdysiejszego Poloneza, ale będące rekordzistą pojemności. Pasażerowie tylnych siedzeń maja rekordowo dużo miejsca na nogi – 121 mm. Rekordowo pojemny bagażnik ma 640 litrów. Szeroka gama rozwiązań bezpieczeństwa z czterema poduszkami powietrznymi, ESP, ABS, układ wspomagania hamowania awaryjnego, system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Peugeot 301 ma gamę najnowszych jednostek napędowych. Trzycylindrowy 1,2 VTi 72 KM, 1,6 VTi 115 KM, 1,6 HDi 92 KM.
Uczestnicy ROUTE 301 po przyjeździe na premierę.
Peugeot 301 przystosowano do użytkowania w bardzo trudnych warunkach drogowych, w każdym klimacie i przy każdym rodzaju paliwa. Ma to być auto przede wszystkim użytkowe, wytrzymałe, przeznaczone do przewożenia pasażerów i bagażu zarówno w mieście, jak i na duże odległości. Układ zawieszenia przystosowano do pracy w bardzo trudnych warunkach. W drzwiach zastosowano podwójne uszczelki, pozwalające na skuteczne wyciszenie wnętrza i zapobiegające przedostawaniu kurzu. Nawet klakson to konstrukcja membranowa, a nie trąbkowa, bardziej odporna na wilgoć. Ten model ma nawiązywać do legendarnego samochodu nie do zdarcia Peugeot 504.
Peugeot 301 ma się wyróżniać idealnym dopasowaniem do różnych rynków zbytu i ma być dopasowany do kieszeni nabywcy wymagającego, ale nie nazbyt zamożnego. Ceny już od 39900 zł, z motorem wysokoprężnym o bogatym wyposażeniu 58100 zł. Życzymy sukcesów sprzedaży.
Tekst i zdjęcia; Mirosław Wdzięczkowski
PRZECZYTAJ TAKŻE;
ZŁOTY PEUGEOT
PEUGEOT 208 NA TORZE POZNAŃ
HYBRYDA Z SILNIKIEM DIESLA
PEUGEOT NA 24 GODZINY LE MANS
|